Beantwoorden
Faan
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Mijn e-mailadres wordt gebruikt door spammers

Hello.

 

Ik krijg sinds kort mails binnen waarbij mijn mail gebruikt wordt door spammers om online formulieren in te vullen. Dat is double trouble, want zowel die online invulformulieren worden gespamd als ook mezelf (met bevestigingen). Kan ik daar iets aan doen?

0 Likes
11 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mijn e-mailadres wordt gebruikt door spammers

Paswoord voor mailbox veranderen en uw pc checken op malware en virussen. 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5305
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn e-mailadres wordt gebruikt door spammers

@Janneke_Dust @Faan er worden de laatste dagen veel meer spam verstuurd via telenet, denk dat hun antispam optie niet goed werkt, ik blokeer alles maar ze blijven komen.

was in een ander topic ook sprake van dat er meer spam is de laatste dagen en ik merk het ook op.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn e-mailadres wordt gebruikt door spammers

@Master-Magic  @Janneke_Dust   Hier idem dito. En ik ga telkens naar webmail om het daar aan te duiden als spam; Vooral terug van dat bitcoin gedoe bij mij. En veel van die dingen die er echt uitzien maar het niet zijn waarbij je niet kunt uitschrijven. Waar moet men naartoe met zijn klachten? Ministerie van economische zaken? Daar kan je alleen maar klacht indienen als je bewijst dat je alles gedaan hebt om de firma te contacteren. En dan nog.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn e-mailadres wordt gebruikt door spammers

Wat ik ervaar is niet zozeer een stijging van de spam als wel een stijging van de phishing. Voor sommigen mss hetzelfde, maar dat is het dus niet.

 

Spam is vervelend maar ongevaarlijk.

Phishing kan u veel geld kosten ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mijn e-mailadres wordt gebruikt door spammers

Ik heb vandaag ook een Phishing mail gekregen (zo gezegd van bnpparibas). Deze was niet gemerkt als SPAM maar heb deze dan in webmail gemerkt als spam. Voor de rest worden de SPAM mails wel gemerkt als SPAM.

In 1 Telenet mailbox komen dagelijks SPAMmails binnen maar op een andere Telenet mailbox komen er GEEN SPAMmails binnen. Het zal dus wel mijn eigen schuld zijn dat daar wel SPAM binnenkomt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn e-mailadres wordt gebruikt door spammers

Och @Janneke_Dust 

 

Ge kunt tegenwoordig nergens meer naartoe surfen of ge krijgt zo een scherm voor uw neus om cookies te aanvaarden. Als ge weigert moogt ge niet verder lezen ...

 

De meesten geven wel de mogelijkheid om het aantal en de functie aan te passen, maar dat is meestal heel ongebruiksvriendelijk gemaakt waardoor de meeste bezoekers (uit gemakzucht) gewoon op "accept" klikken.

 

Het gevolg is meestal een hoop spam ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn e-mailadres wordt gebruikt door spammers

Er zijn genoeg browsers, je kan er één gebruiken in uitsluitend privé modus.

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Mijn e-mailadres wordt gebruikt door spammers

Spam heeft weinig of niets te maken met een bepaalde browser of met een browser in privé modus.

Heeft vooral te maken met :

- email adressen in klaar tekst op een website

- inschrijven op nieuwsbrieven van een site die dan de adressen doorverkoopt.

- logins maken op websites die dan uw adres weer doorverkoopt.

- dikwijls hetzelfde paswoord gebruiken voor sites 

- ......

 

heeft dus vooral te maken met het feit hoe je omgaat met uw emailadres


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn e-mailadres wordt gebruikt door spammers

Dat ze uw mailadres gebruiken wil daarvoor niet zeggen dat ze uw mailbox hebben gehackt. Ze zetten er alleen als afzender uw mailadres op. Net zoals ik een brief zou versturen met achteraan het adres van een buur uit de straat. Als die terugkeert gaat die ook naar de buur. Want als je verder kijkt in die mails zie je dat het ipadres vanwaar het komt van totaal ergens anders komt dat dat van de mailserver van Telenet. Het is in zoverre misdadig omdat ze zich uitgeven in uw naam. Identiteits diefstal. Eigenlijk moet het IPadres van waar de spam komt geblokkeerd worden. Dat zal de providers erop doen toezien dat hun klanten geen spam versturen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wim101
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Mijn e-mailadres wordt gebruikt door spammers

Hier deze week ook 4 meldingen in drie dagen ontvangen van online inschrijvingen waarbij mijn Telenet mail-adres is “misbruikt” op sites in 4 verschillende landen.

Het is dus niet zomaar spam of phishing en het is me niet duidelijk wat ze hiermee denken te bereiken, buiten inderdaad zowel site als slachtoffer wat “ambeteren”...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn e-mailadres wordt gebruikt door spammers

@Wim101  Ik ook. Elke dag minstens 1.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes