24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Een familielid stuurt een mogelijke spam mail door voor advies, naar zowel mijn gmail als telenet adres. In de gmail mailbox komt die binnen, in de telenet mailbox niet.
Het is dus inderdaad een spam mail, maar ik verwacht die wel tenminste in de spam folder te vinden of met [spam] in het onderwerp.
Maar dezelfde mail komt dus helemaal niet toe in mijn telenet mailbox, wel in de gmail mailbox.
Het lijkt er dus op dat de telenet spamfilter sommige binnenkomende mails gewoon weg gooit. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn ?
In mijn telenet kan je experimenteren met de spam instellingen van je mailbox.
Doen.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-werkt-telenet-anti-spam/
Bedankt voor je antwoord.
Maar er is toch geen enkele keuze die ervoor zorgt dat de mail helemaal niet binnen komt?
Normaal mag een mail niet verdwijnen.
Heb je op een of ander toestel misschien een pop3 account?
In dat geval zou het mogelijk zijn dat er op dat toestel bepaalde mails afgeleid worden naar een map die niet gesynchroniseerd wordt met webmail. Zo verdwijnen ze uit het zicht en lijkt het alsof ze niet ontvangen zijn. Kijk eens op alle toestellen na welk type account je hebt.
Ik gebruik alleen IMAP en soms webmail.
Als die mail gestuurd is naar een Telenet mail adres en je ziet hem bij Gmail dat is deze wel gepasseerd bij Telenet. Hij moet zich daar ook nog bevinden.
Het je al een zoekopdracht gedaan in webmail? Doe eens met inbegrip van spam.
Mail wordt niet gevonden in webmail zoekopdracht, Thunderbird zoekfunctie evenmin.
Zoals je zegt, "Hij moet zich daar bevinden".
- Hij is immers niet geblokkeerd bij het verzenden, want dan zou hij in Gmail niet zichtbaar zijn.
- En de Telenet inbox wordt niet verondersteld om een mail compleet weg te filteren.
De verzender krijgt evenmin een foutmelding in de stijl "Uw mail kon niet afgeleverd worden".
Dus eender welke mail naar een Telenet adres kan zo gewoon verdwijnen, zonder dat de afzender of de ontvanger hier iets van merken.
Dat moet wel uitgeklaard worden lijkt mij.
Je kan ook een regel hebben in webmail. Als je in een regel de actie weggooien gebruikt, zal je geen spoor vinden van deze mail: bij weggoien komt de mail niet in de prullenbak.
Kan je uw (eventuele ) regels eens uitschakelen, om toestanden die @janne_man beschrijft te voorkomen en de afzender van die bewuste mail eens vragen deze mail opnieuw te versturen?
Blijft deze dan wel zichtbaar?
Schakel ook de regels in andere mailclients uit. Aangezien je een IMAP account gebruikt kan het probleem ook daar veroorzaakt worden.
Bedankt voor het meedenken. Ik heb
- Thunderbird afgesloten zodat daar geen enkele regel iets kan doen;
- Smartphone en tablet uitgeschakeld zodat daar geen sync gebeurt;
- In webmail alle regels gedeactiveerd (deden enkel een verplaatsing naar een map maar toch uitgeschakeld zoals jullie suggereerden);
Mail opnieuw laten verzenden, resultaat hetzelfde:
- Mail komt toe in gmail, nog steeds niet in telenet mailbox
- Andere mail afkomstig van dat adres komt vlak daarna wel toe
Alleen gecontroleerd in webmail natuurlijk om "externe" acties van mail clients te vermijden.
Alles wijst er nog steeds op dat de inhoud van de mail (= spam) het niet aankomen veroorzaakt, en niet aan de kant van de verzender maar aan de kant van Telenet ?
Kijk het volgende nog eens na en neem contact met Telenet als daar geen oplossing te vinden is.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen-lukt-niet-met-telenet-webmail