Beantwoorden
MarcW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen

Hoe kan ik de instelling van imap of pop terugvinden in mijn webmail of ergens anders.

Ik heb even geprobeerd om in Gmail mijn telenet.be mail te ontvangen.

Dat ging goed tot ik even keek bij webmail : geen inbox  berichten meer, alles weg...

Heb ondertussen de instellingen van Gmail terug aangepast en nu verschijnt er terug mail in de telenetWebmail applicatie.

Maar ik zou willen "checken" of de mails daar nu ook blijven staan...het verschil dus tussen imap of pop instelling .

Via de website gezocht maar ik begin een beetje gefrustreerd te raken door die hulpsite, die zit vol met "loops" , je komt altijd terug bij hetzelfde en je raakt niet verder.

Ben al jaren lang trouwe fan van telenet maar ....

0 Likes
12 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen

Vanuit Gmail kan je je email van Telenet enkel benaderen via Pop3 (dus geen IMAP).  Dat ligt aan Gmail, niet aan Telenet.

De instellingen voor Pop3 bij Telenet vind je hier: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mail-ontvangen-met-pop-3/

 

In Gmail ga je dan naar settings --> Accounts en vul je de gegevens in van Telenet.

Belangrijk is dat je het vinkje aanvingt dat aangeeft dat je een copie van de mails op de server wil laten staan. Zoniet zijn ze daar weg.
Zie screenshot.

 

Screen Shot 2017-11-08 at 00.08.37.png

 

 

PS: Gmail supporteert wel IMAP, maar dit dient om je gmail mails te checken via een andere (IMAP) client dan de standaard webinterface.
Dus je kan IMAP niet gebruiken om externe accounts (zoals Telenet) te gaan checken.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MarcW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen

Dank voor je antwoord maar....die instellingen had ik zelf ook al wel gevonden maar niet HOE je ze kan nakijken of veranderen.

Het is omdat ik via gmail en in de instellingen van Gmail , mijn telenet mail wou ophalen dat ik een fout heb gemaakt maar nu heb ik Gmail terug op simpel Gmail gezet en wil ik terug gewoon TnetWebmail gebruikenen kijken of die instellingen juist staan.

Op de helpwebsite ven Tnet zitten veel "loops" je komt steeds terug op eenzelfde plek terecht en dan kan je alleen nog een smiley aanklikkken dat je ja of nee geholpen bent.

Als je nee aanklikt zou je eigenlijk verder geholpen willen worden en niet bedankt worden voor je feedback en als dommerik het veld ingestuurd worden.

Het zit me dus redelijk hoog...Knipsel.JPG

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen

@MarcW- Het is niet de taak van Telenet om instellingen voor alle mailclients te voorzien. Je krijgt de algemene instellingen voor POP en IMAP en daarmee moet je het (helaas?) doen.

 

Ik heb zelf een eigen domein mét mailhosting en de support pagina's voor je mail in te stellen zijn daar héél beperkt. In feite heb je dus geen reden om boos te zijn op Telenet; op het ander is het niet per se beter. Bovendien kan je op dit forum terecht, toch ook een pluspunt lijkt me, niet dan?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen

@Steven-E- Ook al vind jij het misschien niet erg om je adressen vrij te geven, op dit forum laten we geen screenshots met mailadressen toe. Dat is dus de reden waarom je afbeeldingen geweigerd zijn. Dit is en blijft een openbaar forum. Alles is zichtbaar, ook voor gebruikers die zich niet registreren.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen

Tja, dit was een fictief emailadres natuurlijk.  Zo dom ben ik ook niet ... Heb dit ook geantwoord aan Suzy, n.a.v. haar PM.

Ik ben dus zo vrij geweest om mijn image terug te plaatsen, al is het maar om de originele poster te helpen. Maar heb het fyctieve emailadres eraf gesneden.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
MarcW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen

Telenet moet niks maar als je zoals ik aan het zoeken bent en je komt onderaan de oplossing pagina en al wat je kunt is een 🙂😀 aanklikken dan word ik daar niet Happy van. Je mag dit onderwerp verwijderen of sluiten.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen

@Steven-E - Dat kon ik niet weten. Overigens zijn volgende domeinen gereserveerd om te gebruiken in voorbeelden:

 

example.com

example.net

example.org

 

Je doet dat best niet met bestaande domeinen zoals telenet.be.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen

Okido, makes sense.
Had dit in het voorbeeld gebruikt omdat de vraagsteller ook een telenetadres zal gebruiken als username vanuit gmail.

Soit, back to the topic. 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen

@MarcW ik begrijp je vraag eigenlijk niet goed. 

Als je de settings in gmail ongedaan hebt gemaakt en je ziet de mails in Telenet webmail staan, wat moet er dan eigenlijk nog gecontroleerd worden aan de settings? Alles staat dan toch juist? Voor zover ik weet moet er in webmail niks geconfigureerd worden van pop3/imap, van dat is niet van toepassing.

Of wil je nog een andere mail client gebruiken, naast TN webmail? In dat geval zou het nuttig zijn om te weten dewelke...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen

@BertXL ik ben niet degene die het probleem heeft aangekaart 😉

Maar ik snap ook niet wat er nu nog moet gebeuren.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen


@Steven-E schreef:

@BertXL ik ben niet degene die het probleem heeft aangekaart 😉

Maar ik snap ook niet wat er nu nog moet gebeuren.


@Steven-E Sorry verkeerde persoon. Ik heb het gecorrigeerd.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MarcW
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Netjes! Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party!

Na gebruik Gml alle ml in Webml weg : Instellingen



Voor zover ik weet moet er in webmail niks geconfigureerd worden van pop3/imap, van dat is niet van toepassing.

 


Zo eenvoudig is het dus.

Ik herinner me nochtans ooit die instellingen handmatig ingevoerd te hebben maar zal dan wel voor iets anders geweest zijn.

""Mea Culpa Mea Culpa Maxima Mea Culpa""