Beantwoorden
_Spooky_
Freshman Weetjesweter
Alles op zijn plek! Jij bent af! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Ontvang de emails (TN adres) van werkgever niet meer

Sinds enkele dagen ontvang ik geen emails meer van mijn werkgever op mijn TN emailadres. (dit zowel in TN Webmail, TB en telefoon)
Deze emails met planning worden met een TN emailadres verstuurt .
Wanneer ik vraag deze nogmaals te sturen ontvang deze wel. (zowel in TN Webmail, TB en telefoon)

Een testmail met hallo@telenet.be , eigen Hotmailadres of TN email van mijn vrouw ontvang ik direct op TN Webmail, TB en telefoon.

Email (berichten) regels i.v.m het werkgeveradres zijn er niet.

Alvast bedankt voor het meedenken en jullie snelle antwoord!

3 reacties
WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Sturen zij mails misschien in bulk uit? Die worden al eens vaker tegen gehouden door spamfilters.

Krijgen ze een non-deliverable mail terug wanneer ze de mail uitsturen?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Als ze in bulk versturen moeten ze zich beperken tot +-200 mails per uur. Je kan ook het afzenderadres toevoegen aan je whitelist. Dat staat onder ongewenste mail, domein afzender nooit blokkeren.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Als externen van uw onderneming kunnen we enkel veronderstellingen doen van wat de oorzaak zou zijn.

Ik vermoed dat de planning e-mails het resultaat zijn van een planning applicatie bij uw werkgever. Je zou eens twee e-mails moeten vergelijken, één die je krijgt en één die je niet krijgt. Voor de mail die je niet krijgt zou dat dan moeten gedaan worden met de planning e-mail die een collega wel ontvangt. 

Neem nu de standaard mails van de Netweters, die doen hun rondje via khoros dat kan je zien uit volgende extract:

Received: from www.netweters.be (unknown [10.250.47.120])
	by outbound-dkim.eu.khoros-mail.com (Postfix) with ESMTP id 02D282804EB

Als ik geen e-mail ontvang van de Netweters, dan moet de verantwoordelijke van de Netweters de vraag stellen aan khoros, want de unbound bereikt Telenet niet, wel khoros.

In webmail van Telenet kan je de bron of oorspronkelijke tekst van het bericht zien als je in de balk op Acties klikt en in dat menu Oorspronkelijk tekst kiest.

janne_man_0-1757957704673.png

Als je vergelijkt met andere e-mails, weet dat sommige apps of zogezegde e-mailcients de verstuurde e-mail niet rechtsreeks sturen naar Telenet, maar eerst langs hun eigen server laten rondgaan (bijvoorbeeld Apple).