25.448
netweters
|
157.077
antwoorden
|
21.226
vragen
|
Sinds enkele dagen ontvang ik geen emails meer van mijn werkgever op mijn TN emailadres. (dit zowel in TN Webmail, TB en telefoon)
Deze emails met planning worden met een TN emailadres verstuurt .
Wanneer ik vraag deze nogmaals te sturen ontvang deze wel. (zowel in TN Webmail, TB en telefoon)
Een testmail met hallo@telenet.be , eigen Hotmailadres of TN email van mijn vrouw ontvang ik direct op TN Webmail, TB en telefoon.
Email (berichten) regels i.v.m het werkgeveradres zijn er niet.
Alvast bedankt voor het meedenken en jullie snelle antwoord!
Als ze in bulk versturen moeten ze zich beperken tot +-200 mails per uur. Je kan ook het afzenderadres toevoegen aan je whitelist. Dat staat onder ongewenste mail, domein afzender nooit blokkeren.
Als externen van uw onderneming kunnen we enkel veronderstellingen doen van wat de oorzaak zou zijn.
Ik vermoed dat de planning e-mails het resultaat zijn van een planning applicatie bij uw werkgever. Je zou eens twee e-mails moeten vergelijken, één die je krijgt en één die je niet krijgt. Voor de mail die je niet krijgt zou dat dan moeten gedaan worden met de planning e-mail die een collega wel ontvangt.
Neem nu de standaard mails van de Netweters, die doen hun rondje via khoros dat kan je zien uit volgende extract:
Received: from www.netweters.be (unknown [10.250.47.120]) by outbound-dkim.eu.khoros-mail.com (Postfix) with ESMTP id 02D282804EB
Als ik geen e-mail ontvang van de Netweters, dan moet de verantwoordelijke van de Netweters de vraag stellen aan khoros, want de unbound bereikt Telenet niet, wel khoros.
In webmail van Telenet kan je de bron of oorspronkelijke tekst van het bericht zien als je in de balk op Acties klikt en in dat menu Oorspronkelijk tekst kiest.
Als je vergelijkt met andere e-mails, weet dat sommige apps of zogezegde e-mailcients de verstuurde e-mail niet rechtsreeks sturen naar Telenet, maar eerst langs hun eigen server laten rondgaan (bijvoorbeeld Apple).
De mails worden niet in bulk verstuurt, ieder krijgt zijn eigen planning.
Ik heb mijn werkgever verleden week gevraagd om deze mails ook naar mijn Hotmail adres te sturen.
Sindsdien ontvang ik terug elke dag deze mails op zowel Telenet email als Hotmail.
Zeer vreemd, maar probleem is enigszins opgelost.
Bedankt allen om te helpen naar een oplossing!
Ik kom op dit topic terecht omdat ik op zoek ben naar een oplossing voor een gelijkaardig probleem, maar dan van de andere kant. Sinds enkele weken worden ALLE mails vanuit de mailserver van mijn bedrijf (@naambedrijf.be) naar Telenet adressen als spam behandeld. Dit is een zeer vervelende situatie. Aan onze kant werden alle instellingen nagekeken. Mailtester geeft ook een score van 10/10. Met andere adressen hebben we geen problemen. Dus het probleem moet bij Telenet liggen. Maar daar krijg ik geen gehoor, want geen klant van hen natuurlijk (wel privé).
Ik merkte op mijn eigen Telenet adres (privé) dat mails van andere bedrijven ook plots in spam terechtkomen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Ik had zo bijna een factuur gemist.