Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Opgelet: valste Telenet e-mail !

Afgelopen weekend ging er een valse mail van Telenet rond, waarbij klanten mooie aanbiedingen werden beloofd aan €1. Telenet heeft de provider van de afzender reeds ingelicht en ook de bewuste website laten blokkeren. De info werd daarnaast gedeeld, zodat de website ook bij andere providers geblokkeerd kan worden.

Valse Telenet e-mail.png

De URL in de e-mail verwees door naar volgende valse website. Daar werd er naar de creditcard gegevens van de klant gevraagd, welke natuurlijk misbruik kunnen worden.

valse website.png

 

Heb je deze e-mail ontvangen?

Aarzel niet om alsnog de mail header ervan door te sturen naar abuse@telenet.be. Zo kunnen de collega's van ons Abuse team ervoor zorgen dat alle varianten worden geblokkeerd. 😉 Bedankt! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

5 reacties
Dragunov404
Experienced Meerweter
Berichten: 106
De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig! Dag van de Chocolade

Opgelet: valste Telenet e-mail !

Krijg regelmatig zo'n emails, ook zogezegd van Bol en Bpost, effen over de link gaan en je ziet direct dat het niet van hen komt

0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Opgelet: valste Telenet e-mail !

Nog maar te zwijgen over een Nederlands incassobureau, die je maar blijft bellen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opgelet: valste Telenet e-mail !


@francis50  schreef:

Nog maar te zwijgen over een Nederlands incassobureau, die je maar blijft bellen.


Volgende keer geef je als reactie: "Ik neem dit gesprek even op zodat ik het kan doorgeven aan de dienst fraudebestrijding."

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Opgelet: valste Telenet e-mail !

@francis50 

Dat heb ik ook voor gehad. Mijn jongste dochter en haar vriend, beide inwonend bij ons, hebben een lichte mentale beperking. En op een dag kwam hier ook een brief toe van een Hollands incasso bureau dat mijn dochter haar vriend een bowlingbal had besteld en zijn betaling misgelopen was en hij als nog moest betalen. Maar wij noch hij wist iets van een bowlingbal. Ze hebben van alles gedaan. Brieven gestuurd, gebeld, gedreigd etc... Tot ik er mijn advocaat had opgezet. Plots nooit meer iets van gehoord??

Never trust in Dust
0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Opgelet: valste Telenet e-mail !

Janne man, heb ik ook al gedaan, maar een paar weken later is er een andere aan de telefoon, dus ze geven het gewoon door aan iemand anders, trouwens het telefoonnummer dat verschijnt is nergens te vinden.

0 Likes