24791
netweters
|
152699
antwoorden
|
20730
vragen
|
Afgelopen weekend ging er een valse mail van Telenet rond, waarbij klanten mooie aanbiedingen werden beloofd aan €1. Telenet heeft de provider van de afzender reeds ingelicht en ook de bewuste website laten blokkeren. De info werd daarnaast gedeeld, zodat de website ook bij andere providers geblokkeerd kan worden.
De URL in de e-mail verwees door naar volgende valse website. Daar werd er naar de creditcard gegevens van de klant gevraagd, welke natuurlijk misbruik kunnen worden.
Heb je deze e-mail ontvangen?
Aarzel niet om alsnog de mail header ervan door te sturen naar abuse@telenet.be. Zo kunnen de collega's van ons Abuse team ervoor zorgen dat alle varianten worden geblokkeerd. 😉 Bedankt!
Krijg regelmatig zo'n emails, ook zogezegd van Bol en Bpost, effen over de link gaan en je ziet direct dat het niet van hen komt
Nog maar te zwijgen over een Nederlands incassobureau, die je maar blijft bellen.
@francis50 schreef:Nog maar te zwijgen over een Nederlands incassobureau, die je maar blijft bellen.
Volgende keer geef je als reactie: "Ik neem dit gesprek even op zodat ik het kan doorgeven aan de dienst fraudebestrijding."
Dat heb ik ook voor gehad. Mijn jongste dochter en haar vriend, beide inwonend bij ons, hebben een lichte mentale beperking. En op een dag kwam hier ook een brief toe van een Hollands incasso bureau dat mijn dochter haar vriend een bowlingbal had besteld en zijn betaling misgelopen was en hij als nog moest betalen. Maar wij noch hij wist iets van een bowlingbal. Ze hebben van alles gedaan. Brieven gestuurd, gebeld, gedreigd etc... Tot ik er mijn advocaat had opgezet. Plots nooit meer iets van gehoord??
Janne man, heb ik ook al gedaan, maar een paar weken later is er een andere aan de telefoon, dus ze geven het gewoon door aan iemand anders, trouwens het telefoonnummer dat verschijnt is nergens te vinden.