Beantwoorden
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

Hallo, een vraag, na crash van mijn pc alles opnieuw moeten instellen; problemen nu met het instellen van mijn 3 bijkomende email aliassen Telenet. Als ik nu zelf, als test, een mail verstuur naar zo een alias dan komt deze 3 x terecht in mijn hoofd-inbox Outlook. De bedoeling is dat alle inkomende mails van die 3 aliassen in mijn hoofdinbox terecht komen. Hoe stel ik deze 3 accounts in? mvg, Alain

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Outlook 2016 email aliassen

0 Likes
19 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

@mercury2001 

Een alias is enkel een andere naam voor uw (hoofd)mailadres. In Outlook stel je enkel het eigenlijk mailadres in, ofwel één alias.   

Door bijvoorbeeld je drie aliassen in te stellen, denkt outlook dat dit verschillende Inboxen zijn. Voor elk mailadres gaat outlook de mails binnenhalen. Ik veronderstel dat je IMAP gebruikt hiervoor. Als je één van de drie zelfde berichten wist in Outlook, zal dat met IMAP tot gevolg hebben dat dit bericht gewist wordt in je Inbox vanTelenet. Je Outlook gaat nu voor de tee andere aliassen zien dat het bericht gewist is en gaat dan ook de twee andere identieke berichten wissen. 

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

15-12-2020 8-44-31.jpg15-12-2020 8-45-33.jpg

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

Heb een paar screenshots toegevoegd, dus als ik het goed begrijp mag ik die aliassen verwijderen in Outlook, de aan mij gestuurde alias emails zullen dan gewoon in mijn hoofdaccount inbox terecht komen? 

mvg, Alain

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

@mercury2001 

Best wel even opletten met het verwijderen van die accounts.

Alle telenet accounts zijn van het POP3 type. Je kan dus die mails op je eigen machine geplaatst hebben. Zorg ervoor dat je deze mails in elk geval op een veilige plaats zet (backup) zodat je ze niet kwijtraakt bij het verwijderen van de accounts.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

De account voor aliassen zijn enkel nodig als je mails wil versturen met dat alias adres. Stel dan wel in dat deze deze alias account geen mails moet afhalen. 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

@mercury2001 

Blijkbaar heb je in Outlook een instelling waarbij je de berichten (tijdelijk) bewaart op de server. Anders is het niet mogelijk om met POP meerdere keren hetzelfde bericht binnen te halen.

Als je vanuit Outlook mails wil versturen met een alias als verzender, moet je die alias behouden maar enkel voor SMTP en niet vor POP of IMAP.

 

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

15-12-2020 17-06-13.jpg15-12-2020 17-06-41.jpg

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

Blijkbaar toch iets totaal verkeerd gelopen, als ik mijn hoofdaccount wil toevoegen komt dit niet zichtbaar en krijg ik een pop-up " is dit niet uw account", zie bijlagen, mvg, Alain

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

@mercury2001

Bij POP SSL/TLS aanvinken

Bij IMAP versleutelinsmethode: iets van SSL(-TLS) kiezen

 

inspireer u met dit.

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

opgelost, bij uitgaande mail niets aangevinkt, is nu ok, bedankt hé !, mvg, Alain

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

Hallo, toch nog een probleempje: als ik in Mijn Telenet webmail een pas binnengekomen mail verwijder, zie ik hem later niet meer staan in mijn Outlook... mvg, Alain

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

@mercury2001 

Dat is omdat je IMAP ingesteld hebt.

Met IMAP kan je op verschillende toestellen je mail beheren. Als je het op één plaats wegdoet, zal het ook op de andere palaatsen verdwijnen.

 

Met de standaard instellingen van POP heb je dat niet. Het toestel met POP neemt de e-mails binnen en deze worden dan verwijderd op de server (dus ook in Webmail).

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

ok, allen bedankt hé, mvg, Alain

mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 83
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

Hallo, toch nog een probleem met mijn aliassen van Telenet Webmail naar Outlook 2016: in mijn mailbox van Telenet heb ik 3 aliassen; hoe configureer ik in Outlook 2016 deze aliassen, zodat ze enkel en alleen  in mijn Inbox van mijn hoofdaccount terecht komen? Ook ontvang ik in mijn inbox hoofdaccount nu meerdere keren dezelfde inkomende mail, mvg, Alain

 

0 Likes