Beantwoorden
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 84
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

Hallo, een vraag, na crash van mijn pc alles opnieuw moeten instellen; problemen nu met het instellen van mijn 3 bijkomende email aliassen Telenet. Als ik nu zelf, als test, een mail verstuur naar zo een alias dan komt deze 3 x terecht in mijn hoofd-inbox Outlook. De bedoeling is dat alle inkomende mails van die 3 aliassen in mijn hoofdinbox terecht komen. Hoe stel ik deze 3 accounts in? mvg, Alain

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: Outlook 2016 email aliassen

0 Likes
19 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

@mercury2001 

Tracht eerst te begrijpen dat je één inbox hebt op Telenet. De aliassen zijn enkel andere benamingen om hetzelfde aan te duiden. Als je een programma of app gebruikt moet je verbinding maken met je inbox van Telenet. Of je hiervoor je echte e-mailadres gebruikt of een alias maakt niets uit.Outlook kan gewoon niet weten of dit een alias is of niet. Het probleem dat je kan hebben in Outlook is dat bij het opstellen van een e-mail je niet kan kiezen welk e-mailadres in het Van vakje komt. Als je dat absoluut moet hebben, dan zou je best verschillende inboxen hebben bij telenet. Je zal dan op een andere manier moeten werken. Voor elke inbox moet je afzonderlijk inloggen. Het is mogelijk om ze allemaal met één login te zien, maar dan nog zal je de verschillende inboxen afzonderlijk moeten bekijken. 

 

EDIT te laat aan gedacht:

Mogelijk staat in webmail ook (bijna) alles drie keer in de inbox. Controleer dat eerst. Dit komt door uw vroegere poging met uw drie aliassen in Outlook. Ik zie geen andere oplossing dan deze manueel op te kuisen.

0 Likes
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 84
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

Hallo, dat begrijp ik, maar het werkte vroeger wel, wat vul ik hier in als mailbox account Telenet, zie de bijlage, ik denk dat het daar iets22-12-2020 16-48-47.jpg misgaat, mvg, Alain

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5869
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

@mercury2001 ik heb je afbeelding moeten afkeuren. Je hebt boven in de linkerhoek je email adres laten staan dus als je die nog weg haalt dan kan ik afbeelding wel goedkeuren. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

Eerst stelt ge hoofdmailadres en de aliassen juist in.

Daarna doe volg je de acties op volgende schermen.

20201222-1905-Screen Shot.JPG

 

20201222-1906-Screen Shot.JPG

 

20201222-1907-Screen Shot.JPG

 

Bij het hoofd adres laat je dit vinkje staan en bij de aliassen doe je dit weg.

Dan komen alle mails slechts 1x terecht in de inbox van het hoofdadres en kan je mails versturen met de alias adressen.

Als je de mails voor aliasen ook in een eigen inbox wil dan kan je mailregels maken om die mails te verplaatsen naar de juiste inbox.

 

Suc6


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mercury2001
Freshman Meerweter
Berichten: 84
De vlam zit erin. Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

Outlook 2016 email aliassen opnieuw instellen

Hallo Jean, dit is PERFECT !! Bedankt voor de aandacht en zeker voor de inspanning om dit op te lossen, mvg, Alain