Beantwoorden
tee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

Outlook rules export file aanpassen

Mijn vraag is als volgt:

 

Je kan Outlook rules exporteren en importeren,

maar is het mogelijk om de export file aan te passen ?

 

Ik vind Outlook, en de folder rules specifiek, nogal complex qua setup. Het zou veel makkelijker zijn als je een export file kon aanpassen, en dan terug importeren, en zo Rules aanpassen. Het zou ook leuk zijn om gewoon een rapport te hebben van bestaande rules en hun opties, ipv door 86 schermen te moeten klikken.

 

Titel gewijzigd door Daan(mod) | Vorige titel: Outlook rules

0 Likes
6 reacties
Ex-Netweter
 

Outlook rules export file aanpassen

@tee 

Er is geen programma om dit te openen en te wijzigen. Dit is een binair bestand. Je zou het kunnen openen in Kladblok, maar de meeste inhoud is onbegrijpbaar.

0 Likes
tee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

Outlook rules export file aanpassen

Redelijk binair inderdaad 🙂

 

Punt is eigenlijk : hoe moeilijk kan het zijn om dat te "kraken". Moet toch al iemand in de wereld zijn die dacht, zou het niet handig zijn als Microsoft nu 1 keer iets goed doet, en die dingen exporteert in 1 van de zovele formaten die WEL handig zijn om te lezen ... en, dus te wijzigen, etc.

Let op, ik ga dat niet kraken, maar er zijn slimme mensen in deze wereld. En, het is niet kraken, maar verbeteren, niets top secret in Outlook folder rules.

 

 

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1611
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Outlook rules export file aanpassen


@tee  schreef:

Let op, ik ga dat niet kraken, maar er zijn slimme mensen in deze wereld. En, het is niet kraken, maar verbeteren, niets top secret in Outlook folder rules.


Als er vraag zou zijn naar dit soort tools, dan zou er al lang iemand opgesprongen zijn om zoiets te ontwikkelen.

Blijkbaar heeft niemand daar een groot probleem mee .... waar wie heeft er nu 86 Inbox rules staan? 🤔

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Outlook rules export file aanpassen

Een slimme kop zal eens nadenken. Hoeveel tijd gaat me dat kosten om alles te ontcijferen hoe die rules opgeslagen zijn versus hoeveel tijd heb ik nodig om die rules te hermaken.

Akkoord, sommigen hebben meer dan honderd regels, maar de kans dat die gemaakt zijn door een slimme kop (iemand die bekwaam is de rules te ontcijferen) benaderd de nul.  Tenzij die slimme kop outlook moet gebruiken wegens zijn arbeidsrelatie, zal die eerder kiezen voor een degelijke mailclient zoals Thunderbird, een open source programma waar de slimme kop liever zijn energie in steekt om dat te verbeteren eerder dan zijn tijd te verliezen in de afgeschermde wereld van Microsoft.

tee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

Outlook rules export file aanpassen

Klopt wel, Thunderbird is zoveel beter, maar als je te gast bent bij een bedrijf kies jij niet de email-client die je wil.

Een slimme kop kan natuurlijk ook iemand zijn die die dingen schrijft (want dus iemand in de wereld schrijft code van Outlook), maar ik heb ook het zeer sterke vermoeden dat ze blij zijn dat iedereen die deel uitmaakt van het Microsoft ecosysteem toch geen zin heeft om slechte software te verbetere ..

Plus, daar bovenop het feit dat veel mensen weg willen van email, maar eigenlijk nog geen vervanger gevonden hebben, en zodoende blijft iedereen email gebruiken.

 

Maar, een applicatie verbeteren ? Neen, dat gaan we NIET doen.

 

Vat zo een beetje de huidige mentaliteit samen ...

0 Likes
tee
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Leesbeest!

Outlook rules export file aanpassen

Tja, er zijn monitoring systemen die 500 mails per dag sturen. Of 1000 soms, of 2000 op een drukke dag.

0 Likes