Beantwoorden
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

Mijn pc is gecrashed. Gelukkig had ik een image en bewaar ik alle belangrijke bestanden in de cloud, maar 1 ding is me ontsnapt. Ik gebruikte namelijk Outlook en de pst file stond op de c schijf waardoor ik mijn mails van de laatste 3 maand kwijt ben. Op de telenet webmail zie ik niets staan, ik vermoed dat pop3 die daar altijd afhaalt bij opstarten van de Outlook. Zouden die nog op 1 of andere manier van de telenet mailserver te halen zijn?

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Telenet mail ,of op server te recupereren?

 

0 Likes
13 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

@Dirk_H 

Als je POP3 gebruikt worden de originele mails verwijderd op de server na het downloaden op uw client. Je kan wel instellen dat die toch nog een tijdje bewaard moeten blijven op de server, maar dan zou je ze nu  ook nog moeten zien staan. Zie je ze niet meer staan op de server zijn ze onherroepelijk weg.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

Als de schijf van de PC nog werkt kan je die uitbouwen en aansluiten of inbouwen i een andere PC.

Dan kan je nog files recupereren.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

Los van de vraag of je de verloren data nog zal kunnen recupereren, stel ik mij - meer in het algemeen - de vraag waarom er nog mensen zijn die POP3 gebruiken?

 

Ik gebruik ook Outlook op mijn hoofd PC, en ik heb POP3 al lang verlaten.

Ik heb naast mijn IMAP mappen (waar ik van op alle toestellen aan kan), ook nog wel persoonlijke mappen (*.PST files), maar die worden, net als mijn documenten, regelmatig geback-upt.

 

Het moeilijke met Outlook is dat de PST/OST bestanden standard in een verborgen map op de C: staan, je kan deze dus best verhuizen onder je Data, zodat ze meelopen met je back-ups ...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

@flip1953 

 

Dat is een kwestie van organisatie.

 

Op mijn foon staat de mail client (origineel samsung) op IMAP. Op mijn PC daarentegen staat Thunderbird in POP3.

Eens ik de mail thuis op de PC heb hoef ik die nergens anders nog te hebben. De zeldzame keer dat dit toch het geval is (en ik weet het op voorhand) forward ik die van Thunderbird naar mijn GMail account. 

Voor mij werkt dit systeem perfect. Ieder heeft zo zijn eigen prioriteiten hé 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

Ik vind IMAP veel beter en handiger dan POP3 zowel voor ontvangen als verzonden emails.

Ik heb alle accounts (2x telenet, 3xGmail,1xlive.be) op al mijn toestellen (1xdesktop, 1x laptop, 2xSmarphone) staan. Op die manier heb ik overal alle inkomende en uitgaande emails beschikbaar.

Zelfs als ik in een raar  buitenland ben waar de mailprogramma's niet werken kan ik nog altijd met webmail werken en dan zijn ook alle ontvangen mails en verzonden mails beschikbaar. Zelfs de verzonden mails met webmail zijn dan ook beschikbaar in de mailprogramma's als ik terug ben.

maar je kan ook zeggen:

Waarom het gemakkelijke gebruiken als het moeilijk ook kan.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

klopt, dat was nog historisch zo, ik heb nog mails sinds 2003 🙂. ik heb van de herinstallatie ineens gebruik gemaakt om over te schakelen naar imap. Hoe stel je op de telenetserver in hoe lang je de mails daar wil bewaren?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

Niet.

Mails worden zolang bewaard tot jij ze zelf verwijdert.

Dus af en toe eens grote kuis houden, of wat belangrijk is verplaatsten naar een persoonlijke folder of archief in uw mail programma.

Dan natuurlijk zelf voor backup zorgen ...

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

Ik gebruik outlook 2019. Ik heb daar 2 archief mappen een +3jaar en een +5jaar.

Ik heb in mijn outlook ingesteld om de mails (inbox en send) ouder dan 3jaar automatisch te verplaatsen naar het archief +3jaar. Als deze verplaatst worden naar het archief dan worden deze ook in de mailbox gewist.

Het archief +3jaar heb ik ingesteld om de mails ouder dan 5 jaar automatisch te verplaatsen naar het archief+5jaar.

Dit doe ik voor de mail die prive email adressen. Voor de email adressen voor nieuwsbriewen enz. en het email adres voor forums heb ik ingesteld om mails ouder dan 1 jaar te wissen.

Om de 14 dagen komt outlook vragen om de archief functie te starten.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

Nog 1 vraag in deze context, en alvast erg bedankt: wat bij mij lang duurt, een eeuwigheid, is de send en receive van de mails. Dat balkje gaat heel langzaam naar rechts (eerst snel, dan op ongeveer 4/5e blijft het vrijwel hangen). Enig idee?

0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

zou dat de sychronisatie kunnen zijn van de oude outlook mails? Ik zie dat ze nu opgebouwd worden in de webmail!

 

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

Daar er niets meer op de mailserver stond worden alle mails die in outlook staan ook op de server gezet. Dat lang duren zal dus maar eenmalig zijn.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

bedankt! Ik had dit al veel langer moeten doen 😊 

0 Likes
Dirk_H
Professional Meerweter
Berichten: 128
Full speed writing! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

POP3 Webmail - Mails vanop server te recupereren?

Ondanks dat ik niet meer pop3 gebruik, blijf ik mails ontvangen van telenet dat ik mijn instellingen van mijn mail moet wijzigen. Ik begrijp niet echt waarom. Misschien een standaard-mail? Ik zit nu toch al een week op imap.

0 Likes