42179
netweters
|
18605
gesprekken
|
20097
vragen
|
Een vriend heeft een nieuwe laptop en vraagt me om daar zijn Telenet mailadres op te configureren in Office Outlook, zoals al jaren het geval was op de oude laptop. Voor de inkomende mail is dat gelukt (IMAP), en de mails komen binnen, maar voor de uitgaande mails(SMTP) geeft hij een foutmelding. Ik ben nogal zeker dat ik de configuratie juist heb gedaan. Het is dus de bedoeling om voor hetzelfde Telenet mailadres,op 2 laptops te kunnen mailen met Office Outlook. Ik vroeg mij af: is dat misschien eigen aan SMTP van Telenet dat je die niet terzelfdertijd op 2 laptops kan gebruiken? En zou dat ook niet lukken op een laptop en een smartphone?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Smtp voor zelfde mailadres op 2 mailclients geeft probl
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mijn telenet email adres is op meerdere toestellen ingesteld voor ontvangen en te versturen. Dus je kan die configuratie gewoon doen op meerdere apparaten.
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/e-mail-instellen
Eerst en vooral: welke foutmelding? Verder, gaat het om 2 adressen uit dezelfde mailbox? Ik vermoed van niet. Ik heb hier met Mozilla Thunderbird 4 Telenet mailboxen ingesteld (en eentje van een domein dat ik geregistreerd heb) en die gebruiken allemaal verschillende SMTP-instellingen. Nu ja, dezelfde, maar met een andere gebruikersnaam en wachtwoord.
Voor mailbox 1 moet je dus gebruikersnaam en wachtwoord instellen van die mailbox en voor mailbox 2 gaan die instellingen niet werken.
Ik heb deze morgen nog eens meegekeken naar de 2de laptop en de Outlook van mijn kameraad, en rara, deze keer kan hij probleemloos mails versturen met die nieuwe laptop. Dat wil zeggen dat de instellingen gisteren wel degelijk gelukt zijn. Waarom ik gisteren dan een foutmelding kreeg (een authenticatieprobleem), weet ik niet. Ik kan alleen maar denken dat het een tijdelijke storing bij Telenet was. Iedereen bedankt voor de hulp.
Probleem opgelost.