Beantwoorden
Deniv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden!

Probleem met instellen SMTP in Outlook op 2de laptop

Een vriend heeft een nieuwe laptop en vraagt me om daar zijn Telenet mailadres op te configureren in Office Outlook, zoals al jaren het geval was op de oude laptop. Voor de inkomende mail is dat gelukt (IMAP), en de mails komen binnen, maar voor de uitgaande mails(SMTP) geeft hij een foutmelding. Ik ben nogal zeker dat ik de configuratie juist heb gedaan. Het is dus de bedoeling om voor hetzelfde Telenet mailadres,op 2 laptops te kunnen mailen met Office Outlook. Ik vroeg mij af: is dat misschien eigen aan SMTP van Telenet dat je die niet terzelfdertijd op 2 laptops kan gebruiken? En zou dat ook niet lukken op een laptop en een smartphone?

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Smtp voor zelfde mailadres op 2 mailclients geeft probl

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met instellen SMTP in Outlook op 2de laptop

@Deniv  

Mijn telenet email adres is op meerdere toestellen ingesteld voor ontvangen en te versturen. Dus je kan die configuratie gewoon doen op meerdere apparaten. 

 

Schermafbeelding 2021-01-16 om 19.51.12.png

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/e-mail-instellen

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Probleem met instellen SMTP in Outlook op 2de laptop

Ik verstuur mails via SMTP met desktop W10, Tablet W10, 2 gsm's Andtoid en ook mails met webmail van telenet.

Op alle toestellen zie ik alle verzonden mails met dat adres.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Probleem met instellen SMTP in Outlook op 2de laptop

Eerst en vooral: welke foutmelding? Verder, gaat het om 2 adressen uit dezelfde mailbox? Ik vermoed van niet. Ik heb hier met Mozilla Thunderbird 4 Telenet mailboxen ingesteld (en eentje van een domein dat ik geregistreerd heb) en die gebruiken allemaal verschillende SMTP-instellingen. Nu ja, dezelfde, maar met een andere gebruikersnaam en wachtwoord.

 

Voor mailbox 1 moet je dus gebruikersnaam en wachtwoord instellen van die mailbox en voor mailbox 2 gaan die instellingen niet werken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Deniv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden!

Probleem met instellen SMTP in Outlook op 2de laptop

Ik heb deze morgen nog eens meegekeken naar de 2de laptop en de Outlook van mijn kameraad, en rara, deze keer kan hij probleemloos mails versturen met die nieuwe laptop. Dat wil zeggen dat de instellingen gisteren wel degelijk gelukt zijn. Waarom ik gisteren dan een foutmelding kreeg (een authenticatieprobleem), weet ik niet. Ik kan alleen maar denken dat het een tijdelijke storing bij Telenet was. Iedereen bedankt voor de hulp.

Probleem opgelost.