Beantwoorden
kieken10
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Problemen met spamberichten in mailbox.

Ik heb een probleem met spamberichten, vroeger werkte ik met pop3 en nu met imap voor verzenden en ontvangen van mail

vroeger met pop3 kreeg ik zelden spam binnen nu zeker 10 per dag

kan ik deze blokkeren of die map verwijderen van spam, zodat er niets meer doorkomt aub

graag hulp aub

 

 

Titel gewijzigd door Dante (mod) | Vorige titel: Spam

6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met spamberichten in mailbox.

Je kan regels maken om deze direct te verwijderen maar als er dat toch eens eentje tussenzit die niet in de spam thuis hoort dan ben je gezien. Ik opteer daarvoor om mijn spambox om de paar dagen te bekijken en dan leeg te maken. Een minuutje werk maar het kan ellende besparen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met spamberichten in mailbox.

@kieken10 

Ik gebruik nog steeds pop3 en had de afgelopen maanden honderden spams per dag. De laatste tijd is het alweer een pak minder.

Daar ligt het dus niet aan ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met spamberichten in mailbox.

Weet dat de al dan niet vermelding van SPAM geen zekerheid is.  Het gaat om een vermoeden van spam of geen spam. De grote hoop van de berichten gemerkt als spam, zijn inderdaad spam. Er kunnen echter berichten zijn die gemerkt zijn als spam en het helemaal niet zijn. Er kunnen ook berichten zijn die niet gemerkt werden als spam en het wel zijn. Als ontvanger is het uw verantwoordelijkheid hoe je daarmee omgaat.

Om deze redenen kan ik niet anders dan je aan te raden om de suggestie van @igvfer te volgen.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met spamberichten in mailbox.

Inderdaad, dat is een nimmer aflatende stroom. Had ik ingegaan op alle aanbiedingen voor een gratis plhilips airfryer, mijn huis stond vol. Telkens dezelfde boodschap maar van telkens ander mailadressen. Het is gewoon dweilen met de kraan open. Die gaan telkens de spammap in en om de 2 dagen dan leeggemaakt in de vuilbak.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kieken10
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Problemen met spamberichten in mailbox.

beste, kan jij de map van spam in outlook verwijderen, dan is het opgelost via pop3  @StefaanH 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen met spamberichten in mailbox.


@kieken10  schreef:

beste, kan jij de map van spam in outlook verwijderen, dan is het opgelost via pop3  @StefaanH 


Ik gebruik geen outlook, ik heb Thunderbird. Sorry, kan dus in deze niet helpen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.