Beantwoorden
LtCdrData
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Problemen met verzenden &ontvangen van e-mails

Sinds enkele weken heb ik problemen met het ontvangen en versturen van e-mails via het netwerk van telenet. Ik schets even het probleem en wat ik al van troubleshooting gedaan heb om zaken uit te sluiten. Sommige avonden werkt alles naar behoren, andere avonden werkt het helemaal niet of soms voor 5 à 10 minuten.

 

Facts & nuttige info

1) de e-mail adressen behoren allemaal tot verschillende domeinen 10-forward.be, 24yours.be, sensiblesolutions.be. Deze hebben echter wel gemeen dat ze ondergebracht zijn bij dezelfde hostingprovider (JaguarPC)

2) heel vaak (maar niet altijd) komt er geen enkele van mail van deze domeinen binnen en kan ik er ook geen versturen. Andere e-mail adressen (telenet, gmail,...) werken wel

 

Troubleshooting:

1) uitsluiten slechte instellingen op het toestel

-> ik heb dit zowel op mijn laptop, die van mijn vrouw als mijn iPhone op dat moment. Surfen of andere mails werken wel. Ook als ik op een ander netwerk zit (bv bij een klant) werkt het zonder iets aan de instellingen te veranderen. Conclusie : instellingen ok (ik heb er ook niks aan veranderd in de laatste maanden)

 

2) uitsluiten van de e-mail serviceprovider

-> als ik niks kan versturen/ontvangen vanop mijn telenet wifi en dan de verbinding verbreek en verbind via 4G op mijn GSM (zit bij Proximus) dan komen mails wel binnen. Als ik er een hotspot van maak dan komt het ook op mijn toestellen binnen. Aangezien het dan werkt ligt het duidelijk aan het netwerk. Conclusie: serviceprovider is niet het probleem, want werkt van zodra ik op 4G zit of op een ander netwerk

 

3) uitsluiten van de Wifi

-> als ik laptop aan ethernet hang dan blijft het probleem hetzelfde als via Wifi 

Als ik op mijn werk zit, waar er ook internet via Telenet is, dan doet het probleem zich ook voor zij het veel minder vaak

 

4) iets tussen Telenet en de domeinen bij JaguarPC

-> lijkt mij onwaarschijnlijk want a) zie geen reden waarom en b) werkt in de meeste gevallen wel op het werk via Telenet. Het werkt af en toe ook thuis: soms is het enkele dagen ok, dan enkele dagen bijna niks...

 

Wie heeft er nog een idee om dit verder uit te vlooien ?

 

Titel gewijzigd door: Snn_ (mod) | Vorige titel: problemen met e-mail

0 Likes
3 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Problemen met verzenden &ontvangen van e-mails

Dat is al een hele hoop informatie. Bedankt daarvoor, @LtCdrData !

Kan er iemand helpen om dit vervelende e-mail probleem op te lossen?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
LtCdrData
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Problemen met verzenden &ontvangen van e-mails

tot nu toe nog geen hulp gehad.

Op dit moment (hout vasthouden) is het al een paar dagen dat alles werkt. Ik kom hier op terug als het probleem zich terug zou voordoen.

0 Likes
LtCdrData
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Problemen met verzenden &ontvangen van e-mails

dus.... na een paar dagen (week?) alles ok, deze morgen weer niks van mails... Wel via 4G (zowel rechtstreeks op gsm als via hotspot)

0 Likes