Beantwoorden
vercee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Problemen versturen mails met Outlook app bij Samsung

ik heb hier weer problemen met de outlook app op mijn samsung en het versturen van mails. Inkomende mails zijn geen problemen, versturen wel. Ik heb dit nog al eens voorgehad maar de oplossing van toen (ergens vorig jaar) ben ik vergeten, daarvoor had ik ook al problemen met de mail app van samsung zelf, daardoor ben ik overgeschakeld naar outlook app. In mijn outlook app zitten nog 3 andere accounts (mailboxen) en die werken wel naar behoren. 

Ik heb de telenet-account al eens verwijderd en opnieuw ingesteld maar nog steeds hetzelfde probleem, ik heb ook mijn samsung al eens heropgestart, hielp ook niet.

Ik krijg oa volgende melding als ik bij een bericht een mail-adres wil invoegen: 'Error adding recipient to message', deze melding krijg ik niet weg, ik moet de app dan sluiten.

Ik krijg ook een melding als ik een bericht wil aanmaken: 'Failed to save draft on server'.

Bij alle andere accounts heb ik niks van bovenstaande problemen.

Iemand nog een idee wat ik nog verder kan doen?

 

Titel gewijzigd door Livia (mod) | Vorige titel: outlook app samsung problemen

0 Likes
23 reacties
vercee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Problemen versturen mails met Outlook app bij Samsung

@patrick37 

Nee lukt niet krijg dan de foutmelding:

Is niet voltooid

Kan geen verbinding maken met de server

 

trouwens de update heeft geen soelaas gebracht, blijf nog steeds die foutmeldingen krijgen: 

Failed to save draft on server (bij aanmaken nieuwe mail - nieuw bericht schrijven)

Error adding recipient to message (bij het kiezen van mail-adres (aan: ...))

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5876
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Problemen versturen mails met Outlook app bij Samsung

@vercee 

Kan je eens bij je instellingen kijken , de uitgaande email server . Je hebt daar je gebruikersnaam ingegeven je email adres. Kan je dat eens vervangen door je gebruikersnaam van Telenet zelf ? Dus ik bedoel dus de letter met de cijfers die je ooit hebt gekregen bijvoorbeeld de, a12345. Dan je wachtwoord zoals je normaal gewoon bent en dan alles opslaan in de wijzigingen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vercee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Problemen versturen mails met Outlook app bij Samsung

@patrick37 

Nee het probleem blijft hetzelfde ☹️

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen versturen mails met Outlook app bij Samsung

Ik had eerder al de vraag gesteld, maar daar nog geen antwoord op gezien; heb je het probleem ook vanaf een andere client? Bijvoorbeeld thunderbird op een PC, of een mailapp op een andere GSM?

Op mijn PC (Thunderbird) gebruik ik:

 

Servername: smtp.telenet.be
Port: 587
Connection security: STARTTLS
Authentication method: Normal password
User Name: voornaam.achternaam@telenet.be

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
vercee
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Follow the reader, reader! It's your eighth party! Leesbeest!

Problemen versturen mails met Outlook app bij Samsung

@Arnie 

met een andere client (gmail, hotmail, werkmail) heb ik geen problemen om te versturen vanuit de Outloop app op mijn Samsung (galaxay S8).

De webmail ook geen problemen (zowel pc als macbook), de mail app op mijn macbook ook niet.

Op de phones van mijn huisgenoten (iphone) ook geen problemen maar die gebruiken dus de mail app van apple.

Ik wil liever niet overschakelen naar een andere mail app omdat de phone ter beschikking is gesteld door de werkgever alsook het Office 365 pakket, vandaar ook het gebruik van outlook.

Ik heb vroeger de samsung mail app gebruikt maar daar liep het ook fout (synchronisatie met mails en agenda van het werk), toen  heeft de IT-dienst van het werk me aangeraden om over te schakelen naar outlook.

 

Het enige wat ik tot nu toe nog niet gedaan heb is de outlook app verwijderen en opnieuw alles instellen, ik vraag me gewoon af of dit wel gaat helpen (heeft de vorige keer, toen had ik hetzelfde probleem, niet geholpen).

 

 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen versturen mails met Outlook app bij Samsung

Dag @vercee , ik heb juist even mijn Telenet email account aan de outlook app op mijn Samsung GSM (S10e, Android 11) toegevoegd, en ervaar ook problemen.

 

Ik kan een email op mijn GSM schrijven en "versturen", zonder foutboodschap.

Deze email komt echter in de Outbox terecht (niet in Sent).

Ik kan de email daarna zien in de folder Concepten binnen webmail.

Verstuurd naar de bestemming is de email niet.

Ik ga dit later vandaag nog eens verder bekijken.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Problemen versturen mails met Outlook app bij Samsung

Met dezelfde instellingen in de stock email-client van Samsung ipv Outlook werkt alles perfect. Ik heb de oorzaak van het probleem (nog) niet kunnen vinden, maar het lijkt dus een specifiek Outlook probleem te zijn.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2267
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Problemen versturen mails met Outlook app bij Samsung

Vandaag 10/3/2021 werkt de telenet mail sinds voormiddag niet. Het heeft pas zin om iets te proberen als webmail terug werkt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2267
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Problemen versturen mails met Outlook app bij Samsung

Staat voor SMTP dat verificatie vereist is?

Schakel de GSM eens volledig uit zodat ge uw PIN code moet ingeven bij het opstarten en probeer dan nog eens.

Ik had een gelijkaardig probleem op mijn Windows PC omdat er altijd iets bleef hangen van outlook. Pas nadat ik dit geforceerd gestopt had kon ik terug mails sturen via Telenet. De Gmail accounts bleven normaal werken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes