Beantwoorden
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Reguliere mail komt in Webmail spambox

Tot nu toe was ik heel tevreden over Telenet omdat ze mij van veel spam beschermen.

Nu ontdek ik toevallig dat ze sinds een paar dagen reguliere mail in mijn spambox stoppen. Het gaar o.a. over een afzender waarvan ik al ongeveer 20 jaar dagelijks mails binnenkrijg.

Ik belde met Telenet. Daar beweerde men dat ik de berichten moest aanduiden als "geen spam". Ik vroeg of dan ook alle toekomstige mails van zelfde afzender niet meer als spam zouden gezien worden. De man zei ja.

Volgende dag zitten de mails weer in spambox.

Ik las hier dat je het mailadres in je contacten moest stoppen. Heb ik gedaan.

Bij de instellingen vond ik "Vertrouwde adressen". Ik heb daar een van de bewuste adressen ingevoerd.

De mails blijven in spam terecht komen.

Contact opgenomen via Messenger. Daar moet ik op elk antwoord meer dan een uur wachten en wordt tenslotte niet geantwoord.

Ik wil een mail sturen naar Telenet met een beschrijving van het probleem. Ik kan nergens meer hun mailadres vinden.

Ik ben al 20 jaar een enthousiaste Telenet klant maar eerlijk gezegd gaat hun service enorm achteruit!!!

0 Likes
13 reacties
Ex-Netweter
 
0 Likes
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2557
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Reguliere mail komt in Webmail spambox

altijd doorsturen naar dit adres .

na een tijd stopt het

verdacht@safeonweb.be

en altijd in spam zetten .

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Krak 2021 Krak 2022

Reguliere mail komt in Webmail spambox

@luc55  Je hebt het verkeerd begrepen. Er komt een mail van een bepaald adres terecht in spam wat geen spam is.

Dus @Amazone  stuur het niet naar verdacht@safeonweb.be


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Reguliere mail komt in Webmail spambox

@Ex-Netweter De url brengt mij naar de contactpagina van Telenet. Daar ben ik al uren op aan het zoeken geweest naar een mailadres!

@Wheng - exact het zijn goede mails, die niet in mijn Outlook mailbox komen omdat Telenet ze in Spam stopt en niet doorstuurt.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reguliere mail komt in Webmail spambox

@Amazone  

Buiten de webmail om gebruik je dus ook Outlook ? Begrijp ik dit correct ? 

En heb je Outlook ook op IMAP ingesteld ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Reguliere mail komt in Webmail spambox

@patrick37 Ja ik gebruik Outlook. En neen geen Imap. Tijdje geleden geprobeerd maar ik had daardoor probleem (weet niet meer het welke). Ik heb momenteel in Outlook ander probleem (met certificaten) en daar zou oplossing Imap zijn. Zal dat proberen. MAAR - dat heeft absoluut niets met dit probleem te maken!!!!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reguliere mail komt in Webmail spambox

@Amazone  

Het zou wel kunnen dat dit met je probleem te maken heeft. 

Je gebruikt Outlook en dat is ingesteld op POP account. Dus als jij Outlook opent dan komen jou emails binnen op Outlook en niet op de webmail. Als je erna webmail opent en komen je emails daarop binnen dan komen ze dus niet in Outlook. 

 

Kijk toch eens in je instellingen bij Outlook als je die betreffende afzender in de spam ontdekt dat je die email toevertrouwd aan je 'vertrouwde adressen'. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Reguliere mail komt in Webmail spambox

Neen. 

Ik ga open Outlook niet en ga kijken in webmail.

Daar zitten mails in InBox en (reguliere mails) in Spambox.

Ik open Outlook en laad mijn mails

Nu ga ik terug naar webmail.

Geen mails meer in InBox maar wel reguliere mails in Spambox.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5796
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reguliere mail komt in Webmail spambox

@Amazone  

Dan weet ik ook niet direct waar het verkeerd gaat. Enige wat ik mij zelf nog kan bedenken is dat je Safespot actief hebt staan en die de betreffende emails als spam ziet. 

 

Heb wel al een technisch formulier gevonden waar je eventueel je probleem kan in voorleggen. Het is online in te vullen en dan zullen ze je contacteren. In deze link staat het formulier. Het zou werken als een soort email.

 

patrick37_0-1634899069899.png

 

Als je op die link klikt zoals in het voorbeeld kom je aan dat contact formulier.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Reguliere mail komt in Webmail spambox

 

 

@patrick37 Ik had een lang antwoord gepost maar plots is het verdwenen.

Het zou wel opgeslagen zijn maar waar?

 

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Krak 2021 Krak 2022

Reguliere mail komt in Webmail spambox


@Amazone  schreef:

 

 

@patrick37 Ik had een lang antwoord gepost maar plots is het verdwenen.

Het zou wel opgeslagen zijn maar waar?

 


Het kan nog bij je Concepten staan. Ga naar je profiel (klik helemaal bovenaan de pagina op je naam en kies Mijn profiel), en scroll op je profielpagina helemaal naar beneden. Daar kan je  Concepten terug vinden. Is er dat niet? Dan zijn er geen opgeslagen antwoorden.



    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5183
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Reguliere mail komt in Webmail spambox


@patrick37  schreef:

@Amazone  

Het zou wel kunnen dat dit met je probleem te maken heeft. 

Je gebruikt Outlook en dat is ingesteld op POP account. Dus als jij Outlook opent dan komen jou emails binnen op Outlook en niet op de webmail. Als je erna webmail opent en komen je emails daarop binnen dan komen ze dus niet in Outlook. 

 

... knip ...


Dat is niet helemaal correct, @patrick37 

 

Het klopt dat, wanneer je uw mails met een externe client binnenhaalt (ingesteld op POP), dat die mails nadien niet meer in webmail staan. 

 

Maar omgekeerd is niet waar. Wanneer je webmail opent en daar uw mails leest, blijven die gewoon staan. Nadien uw externe mail client openen, en hop, daar komen de (dus reeds gelezen mails) binnen. Die zijn dus wel reeds gelezen in webmail maar ze blijven beschikbaar voor download in uw externe mailclient. Eens dat gebeurd zijn ze dus wel weg in webmail.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Amazone
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. A born reader!

Reguliere mail komt in Webmail spambox

Bedankt iedereen voor de reacties.

Ik vind het gemaakte bericht helaas niet terug in concepten.

 

Intussen lijkt het probleem opgelost.

Nu al 3 dagen geen probleem meer.

 

Ik moet wel even kwijt dat ik niet te spreken ben over de hulp, die ik van Telenet in deze zaak kreeg.

Ik belde eerst met de helpdesk. Daar zei men mij dat ik de mail moest aanklikken als “niet spam”. Dat had ik zelf ook wel gevonden maar ik moest dat voor alle mails van dezelfde afzender doen. Bovendien vreesde ik dat ik dat ook voor nieuwe mails van dezelfde afzender zou moeten doen. De helpdesk zei dat dit niet zo was. Dat dus als een mail van een bepaalde afzender éénmaal aangeduid werd als ‘niet spam’ – de mails van diezelfde afzender niet meer in spam zouden komen.

Dat bleek niet juist te zijn.

Mogelijkheden als afzender bij contacten zetten (gelezen bij Netweters) en adres bij ‘vertrouwde adressen’ invoeren (zelf gevonden) werden niet voorgesteld.

Dat heb ik allemaal geprobeerd maar nog kwamen de mails van de bewuste afzender in spam.

Dan (suggestie Netweters) contact via Messenger. Daar laat men je telkens meer dan een uur op een reactie wachten. Daarbij worden nutteloze zaken voorgesteld:
Andere browser proberen. Het standaard antwoord van helpdesks.
Na 1u20 minuten: Heb je op de knop opslaan gedrukt. Zoja geef ik het even door aan mijn collega’s.
De vraag waar ik die knop opslaan zou moeten zoeken blijft onbeantwoord.
Het gesprek werd nooit afgesloten.

Ik vermoed dat de collega ontdekt heeft wat de oorzaak van het probleem was maar daar heb ik het raden naar.

Ik heb hier in Frankrijk regelmatig chat contacten met de helpdesk van Orange. Daar moet je enkel wachten tot het antwoord getypt is en sluit men vriendelijk af.

Ik heb dergelijke toestanden vroeger nooit meegemaakt bij Telenet!

0 Likes