25.000
netweters
|
153.790
antwoorden
|
20.857
vragen
|
Ik heb vele jaren probleemloos emails van eigen domeinen, GMX.net , ... kunnen versturen via de Telenet smtp server (met TN authenticatie).
En dat werkt sinds kort dus niet meer.
Instellingen ongewijzigd.
Adres wordt geweigerd, wegens geen alias van een @telenet.be adres.
Is daar een weg rond ?
Ben helemaal klaar nu ...
SMTP uitsluitend aangepast voor "Telenet"
Mail "hangt" nadien spontaan
Geforceerd gestopt
SMTP server lijst volledig leeg ?????
Ambiance ...
De provider van uw domeinnaam en webruimte voorziet normaal gezien toch ook SMTP servers voor mailboxen aangemaakt op zijn servers. Dat is toch zo voor mijn providers (one en mijnhostingpartner).
@Janneke_Dust schreef:Eigenlijk had dit nooit mogen werken. Telenet zal zijn smtp server aangepast hebben aan de huidige eisen tegen SPAM.
"Nooit" is niet correct. smtp op poort 25 (zonder extra beveiliging) is een zeer open (en onveilig) protocol en werkt zo goed als altijd. Je moet normaal niet authenticeren en kan zo goed als alles van overal opsturen naar eender welke server.
Telenet moet volgens mij zich in zware bochten wringen om hier extra controles bij in te bouwen...
Een paar minuten googelen en ik vind dit:
https://hilfe.gmx.net/email/einstellungen/pop3-imap-einschalten.html
Misschien kan je daar iets mee doen.
kijk ook hier eens :
https://support.gmx.com/pop-imap/imap/server.html
Of nog beter hier :
http://smtpimap.be/gmx.net-smtp-imap-email-instellingen.html
Ik begrijp niet goed waarom je per se de servers van TN wil gebruiken. Gebruik toch gewoon de (beveiligde) servers van de provider van je mail. Een beetje mailclient kan toch meerdere SMTP servers instellen. Kan die van jou dat niet, dan stel ik voor dat je Mozilla Thunderbird eens probeert.
@sb schreef:Ik begrijp niet goed waarom je per se de servers van TN wil gebruiken. Gebruik toch gewoon de (beveiligde) servers van de provider van je mail.
Inderdaad, ik begrijp ook niet waarom hij TN servers wil gebruiken.
Gewoon in het controlepanel van je domein kijken wat de smtp servers zijn en die instellen. Meestal is dat smtp.uwdomeinnaam.uwTLD
Login en wachtwoord zijn meestal hetzelfde als voor de pop of imap account.
Je Mac mail programma kan die zonder problemen aan.
Ik zie hierboven al 3 linken naar wat mogelijk de juiste instellingen zijn voor deze provider. Nonkel Google is toch flink hé. Dus dat moet lukken zeker.
Wij hebben hetzelfde probleem m.a.w. mail ontvangen via Outlook gaat zonder probleem, echter het versturen via SMTP lukt niet. Outlook vraagt steeds naar een password dat er al instaat en we krijgen geen mail binnen. Dit is op de Laptop zo maar eveneens op de tablet en iPhone.
Contact met Telenet Helpdesk was een teleurstelling, geen hulp, enkel maar het afratelen van dezelfde standaardantwoorden....
Eigenaardig genoeg lukt het (enkel op de laptop) om mails te ontvangen als ik poort 25 gebruik ipv poort 587
Dat zijn ze blijkbaar NU pas beginnen doen .
Werkte voorgaande 17 jaar
De vorige 17 jaar was er ook véél minder SPAM.
Zelfs vanuit bepaalde landen kan je met de juiste instellingen geen mails versturen via SMTP. Omdat die landen bekende SPAMMERS zijn. Dan kan je alleen mails sturen via webmail.