24759
netweters
|
152478
antwoorden
|
20713
vragen
|
Hoi netweters,
Sinds enkele weken werkt scan2email niet meer op mijn Brother MFC-9340CDW.
Voorheen nooit problemen gehad. Is er iets gewijzigd bij telenet voor de email instellingen ?
Ik heb intussen verschillende instellingen geprobeert, maar zonder succes...
Op de site van telenet vind ik deze instellingen terug:
Uitgaande serverinstellingen
Authenticated SMTP
Doch krijg ik bij een test steeds onderstaande melding terug van de scanner:
Communication over the network using SSL was unsuccessful. The SSL settings may not be configured to match the server settings. Confirm the "SMTP Port" and the setting for "SMTP over SSL/TLS".
Onderstaande configuratie al geprobeerd met:
SMTP server adres: smtp.telenet.be en met alternatief 195.130.132.10
SMTP poort: 587
Server authentication method: none en met smtp-auth en pop before smtp
smtp-auth account name: mijn telenet account nummer a123456 en met mijn telenet email voornaam.naam@telenet.be
smtp-auth password: mijn telenet paswoord voor deze account
SMTP over SSL/TLS: none en met SSL en met TSL, allemaal met en zonder verify server certificate
Device email address: geprobeerd met alle verschillende email adressen die ik bij telenet aangemaakt heb onder mijn account
Hopelijk heeft iemand van jullie de gouden hint 🙏
Thanks,
Guy
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voorlopige oplossing:
Dit zal werken tot Telenet non-authenticated smtp nog toelaat.
Als je in de Brother "Server authentication method: none" instelt, moet je de poort wijzigen naar 25
geen idee of er aan de email iets veranderd is , maar is de firmware van de printer de laatste versie? misschien heeft deze een update gedaan en is het geen probleem bij telenet? kan je hem eens met een andere provider zijn email instellen werkt het dan wel
@GuyVer schreef:Hopelijk heeft iemand van jullie de gouden hint 🙏
Nu jouw screenshot zichtbaar is, zou ik het volgende wijzigen:
1) "Verify server certificate" uitvinken.
2) SMTP-OUT Account name = jouw Telenet e-mail adres (hoofdadres van jouw mail account).
3) Device e-mail adres = bestaande alias van dezelfde e-mail account (mag hetzelfde adres zijn als account name.
er staat dat dit al geprobeerd is en ook niet werkt. tenzij het emailadres voor loginverificatie een alias is en er dus niet met het hoofdemailadres is geprobeerd
@GuyVer Vanaf maart 2022 ondersteunen ze bij Telenet alleen nog POP3 e-mailverkeer mét SSL. Beste dus even SSL opzetten zonder "verify server certificaat".
Dit zou normaal gezien moeten werken. Kijk ook of je via dit username en password kan inloggen op je webmail. Gebruik hierbij je volledig e-mail adres van telenet.
Vergeet ook zeker geen 2 keer je password in te geven , dus bij "enter password" en "retype password".
probleem gevonden: blijkbaar mag in het device email adres geen punt/underscore/koppelteken staan