Beantwoorden
BonoVox
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Spam antwoordadres blokkeren

Geruime tijd krijg ik Spam-mails die geen verzendadres meer hebben, dus kan ik geen regel maken hiervoor. Het verzendadres zijn meestal losse woorden met wat emoticons erbij, maar heel veel verschillende.  Wel hebben ze veelal hetzelfde antwoordadres, iets met ...ewabaz3lik.bounceme.net
Bestaat er een manier om mails die een bepaald antwoordadres hebben automatisch te verwijderen richting vuilbak? Zie dit niet direct bij de regels staan. Ik ben ook al geruime tijd deze mails aan heet aanduiden als spam in Telenet Webmail.

Alvast bedankt voor de reactie.

0 Likes
6 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Spam antwoordadres blokkeren

@BonoVox 

Je hoeft slechts een stukje info te gebruiken om een regel in te stellen. Er alleen voor zorgen dat het gebruikte stukje uniek is, zodat er geen goede mails verdwijnen.

Knipsel.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BonoVox
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Spam antwoordadres blokkeren

Daar ben ik van op de hoogte, het probleem is dat ze telkens iets veranderen in de afzender/titel, zodat ik eigenlijk elke keer 100 regels kan maken. Ook doordat er spaties gebruikt worden in de afzender (?!?) en niet afkomstig zijn van een emailadres (?!?) kunnen deze slecht geblokkeerd worden, of werkt het niet. Stukken uit de titel als regels zijn dan weer moeilijker omdat echte winkels/banken dit ook gebruiken. De enige constante blijft het antwoordadres. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Spam antwoordadres blokkeren

@BonoVox 

En kan je niet met een stuk berichtinhoud een regel maken. Zelfs als er een normale mail mee naar een andere map geschoven wordt kan je deze nog recupereren. Zet in dat geval uw behoudbeleid niet te kort zodat er niets verdwijnt dat moet blijven.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam antwoordadres blokkeren

Probeer eens een regel met "Van" "komt niet overeen met wildcard conditie"

Een asterisk " local part".

 

 

 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Spam antwoordadres blokkeren

@BonoVox 

@janne_mangeeft waarschijnlijk de oplossing. Doe eens een test met zulke mail met volgende condities. Mails zonder @ worden afgeleid.

Knipsel.PNG


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BonoVox
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Spam antwoordadres blokkeren

Dit lijkt voorlopig te werken, had niet gedacht aan de ‘bevat niet’. Bedankt om mijn hersenen even te ondersteunen!