Beantwoorden
Bill84
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Spam in Telenet Webmail

Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com

ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!

groeten bill

325 reacties
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Spam in Telenet Webmail

Unrest heeft volledig gelijk.

De hoeveelheid SPAM die we dagelijks binnenkrijgen is niet meer acceptabel.

Telenet zou een andere manier van spamfilter  moeten vinden waarbij de werkelijke spam direct wordt gedeletet.

Ik vind het GVD irriterend dat Colruyt me 15 keer op een dag  rommel voorstelt.

Wanneer ze denken dat ze de verkoop daarmee zullen opkrikken slaan ze de bal volledig mis.

 

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail

@khaemwaset

 

Ik ben er zeker van dat die spam niet echt van Colruyt afkomstig is. Dien maar eens klacht in, zien hoe ver je raakt (maar kijk eerst de headers maar eens na).

 

Persoonlijk ben ik van mening dat Telenet van mijn mail moet afblijven; ik filter zelf wel. Wel mogen ze [spam] toevoegen aan mails waarvan ze vermoeden dat het spam is.

 

Het enige wat men hier volgens mij zal bereiken is dat Telenet het (beter) filteren van spam als extra betalende dienst zal aanbieden (wat ongetwijfeld tot nieuwe klachten zal leiden).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Spam in Telenet Webmail

@sbIk filter ook zelf maar heb wel een probleem als ik mails met afzender @telenet.be of @skynet.be wil blokkeren. Voorlopig zie ik geen mogelijkheid om bijvoorbeeld te blokkeren op het IPadres van de afzender. Als we het fenomeen willen stoppen blijven we nog altijd afhankelijk van de provider die bepaalde IP adressen kan blokkeren. Dit zal er de providers die deze IP's verstrekken er misschien toe aanzetten om hun klanten beter te screenen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Unrest
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Spam in Telenet Webmail

@sb 


Inderdaad sb  dit zijn geen mails van colruyt of welke winkel dan ook .

 

Hoor u het graag zeggen van zelf te filteren maar hoe ga je dat doen als je uw mails niet binnenkrijgt ? Hier zijn berichten vandaag maar krijg  geen bericht van netweters  .

 

Extra betalende dienst ? alle jaren voordien was er geen probleem , heb zelf de eerste jaren bij telenet webmail niet eens opengehad...of zijn ze zodanig aan het rommelen zodat ze er een betalende dienst van kunnen maken (tja soms begint die ééne grijze hersencel van mij raar te doen )

 

In ieder geval, wat zich nu voordoet in webmail heb ik nog nooit gezien op mijn internet carrière

Yesterday is history, tomorrow is a mystery...
0 Likes
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Spam in Telenet Webmail

Op 18/8/2018 kreeg ik 24 Spammails!!!!

Daar moet Telenet echt iets aan doenSmiley Verdrietig

Men kan zien dat ze niet van Colruyt,Amazon....komen door in Telenet Webmail met je cursor onder de zgn. afzender te gaan staan en dan zie je dat de afzender fake is.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail

@igvfer

 

Webmail voldoet absoluut niet als mailclient. Een degelijke (gratis) mailclient als Mozilla Thunderbird biedt bijvoorbeeld de optie om de contacten in je adresboek in te stellen als whitelist. In plaats van enkel mails te blokkeren laat je dus mails door, afkomstig van bepaalde adressen. Dat werkt bij mij, zelfs als Telenet een bepaalde mail (onterecht) als [SPAM] markeert.

 

Wat IP adressen blokkeren betreft: dat kan je als gebruiker ook, maar voor een leek is het niet weggelegd, vrees ik. Via Usenet ben ik bekend met het (gratis) programma Hamster. Dat kan je opstellen als mailserver en dan kan je filteren op alle headers.

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Hamster_(Software)

(Duits)

 

Ik heb het zelf ooit gebruikt voor Usenet, maar voor mail kan dus ook. Indien het niet meer bruikbaar is, dan moet je het wellicht in die richting gaan zoeken.

 

@Unrest

 

Ik laat alle mails door en filter zelf. Wel laat ik Telenet mails markeren met [SPAM] in het onderwerp. Soms is dat een zgn. false positive, maar in de meeste gevallen zal Thunderbird die niet (h)erkennen als spam.

 

Bij mij is het jaren geleden dat ik een echt golf (+30 mails per dag) spam over me heen kreeg. Dat kwam enerzijds van een adres dat onbeschermd op een website staat en anderzijds kon je zien dat men echt op zoek was naar geldige adressen. Bijv. combinaties als jan.jansen@example.com, jan.janssens@example.com, jan.jansen2@example.com etc. Uiteindelijk is dat vanzelf gestopt en momenteel krijg ik praktisch geen enkele spam meer.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Unrest
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Spam in Telenet Webmail

@sb 

Alles doorlaten met spam in het onderwerp heb ik al eerder geprobeerd , haalde dus niets uit (dat wil ik nog wel eens proberen)

 

U schrijft dat het al jaren geleden is dat je nog +30 mails per dag kreeg , wel de dag dat dit bij mij gebeurd moet nog geboren worden . Zat laatste week nog met 1 spam maar na grondige controle bleek dat een officiële nieuwsbrief te zijn (dus daar is ergens mijn adres doorgegeven)  , heb mij afgemeld en komt niet meer terug dus voor het moment zonder spam . Die spam is één ding maar webmail dat op hol slaagt is iets anders . Zoals ik al zei wil het terug proberen om alles door te laten maar dan blijf ik nog altijd hetzelfde zeggen " dan moet je wel eerst uw mails doorkrijgen " . Buiten dat 1 mail van het nieuwsblad waarvan ik er 3 van krijg in de spam beland en willekeurig andere mails van dag tot dag wel of niet in de spamfolder geplaatst word ben je niet zeker dat je alle mails krijgt (lees mijn eerste bericht) maar daar blijft het muisstil over. Voorbeeld van deze week, ik moet mails krijgen van Netweters (niks dus), vandaag dus wel en nog wel in de inbox (hoera). Kan u heel goed volgen hoor maar daar zit je dan met uw eigen mailcliënt met filter. Kon vroeger in mijn Mailcliënt berichten terugkaatsen (dan lijkt het of je niet bestaat maar dat hoef ik niet uit te leggen) , helaas is dat de laatste jaren betalend .

Wat we ook proberen , er is iets grondig mis bij webmail en is niet meer te vertrouwen maar het is wel langs  daar dat uw mails passeren . Daar kunnen wij gebruikers niets aan doen , dat ligt volledig in de handen van telenet !. Je hoort mij ook nergens niet, ik denk dan, dat word effe uitzweten ...ging ook een maandje correct maar nu zijn ze compleet het noorden kwijt.

 

Heb gisteren mijn mail bij het nieuwsblad veranderd plus mijn wachtwoord nog is op webmail (je weet maar nooit é) , dat heeft ook niets geholpen en zo blijven we maar verder nadenken en vanalles proberen in de hoop dat er vlug beterschap komt .

 

Ps : ben wel niet de enige , kan ondertussen de webmail van mijn Schoonmoeder ook nog in het oog houden die nog maar recent bij telenet zit .

Yesterday is history, tomorrow is a mystery...
0 Likes
Unrest
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Spam in Telenet Webmail

Had hier daarstraks geantwoord op sb (daarna nog wat fouten verbeterd ) maar mijn bericht is spoorloos ?

Tot later grtz

Yesterday is history, tomorrow is a mystery...
0 Likes
GeraertsHerman
Freshman Meerweter
Berichten: 63
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België..

Spam in Telenet Webmail

En de volgende mail is dan met adres 54832@magicaldaily .com, Er zijn er nog 54831 te gaan.Dit zijn ook problemen voor Telenet. Alles wordt hier gelezen, en ze weten dit, dat er veel spam komt. Ik ben maar een leek, toch op dit gebied, maar geef ze even de tijd om het op te lossen. Voor hetzelfde geld wordt er  achter enkele weken niet meer over gesproken.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail


@Unrest@  schreef:

Had hier daarstraks geantwoord op sb (daarna nog wat fouten verbeterd ) maar mijn bericht is spoorloos ?

Tot later grtz


Geen angst, het bericht staat er nog, al heb ik geen verklaring waarom jij het niet meer ziet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Spam in Telenet Webmail

@Unrest

 

Als je instelt om enkel [SPAM] toe te voegen aan het onderwerp van een (mogelijke) spammail, dan zou je in principe alle mails moeten doorkrijgen. Zoals ik al aanhaalde is - volgens mij - webmail niet geschikt om op een degelijke manier te filteren. Het spijtige is echter dat mailclients voor smartphone (Android dan toch) ook niet geschikt zijn om te filteren.

 

Het programma dat je vroeger met een mailclient gebruikte is wellicht Mailwasher. Zelf ben ik daar nooit echt fan van geweest. Voor zo ver ik weet is daar ook een gratis versie van, maar die zal wel beperkt zijn.

 

Dat je niet de enige bent, daar ben ik zeker van. Dat is ook te zien aan het aantal mensen dat op het forum reageert. Maar daartegenover staan een heleboel mensen die deze problemen niet hebben of niet in die mate, maar die zullen hier niets op het forum posten. Ik wil zeker niet onderschatten hoe storend het moet zijn om dagelijks te maken te hebben met zoveel spammails, maar zelf zou ik dan overschakelen naar een geschikte mailclient. Al lost dat het probleem niet op als je mail binnenhaalt op je smartphone of als je toch eens webmail gebruikt.

 

Mozilla Thunderbird gebruikt (gratis) spamlijsten van SpamPal, SpamAssassin, ... Misschien moeten ze bij Telenet daar eens gaan polsen, want die diensten doen het wat mij betreft goed (wel in combinatie met de zelflerende filter van TB).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Unrest
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Spam in Telenet Webmail

@sb 

Vorig bericht staat er inderdaad terug, is wel paar uur  niet te zien geweest (gecheckt op 2de pc)

 

Webmail is inderdaad niet geschikt en liefst zou ik die graag  dicht laten  , nu zoals gezegd heb ik terug spam uitgeschakeld en [SPAM] toegevoegd aan het onderwerp maar dat niet alleen, heb ook alle spamregels opgekuist (is de 2de keer dat ik dat doe) want heb sterk vermoeden dat daar iets mis mee is en nog voor meer problemen zorgt. Heb alles binnen maar toch ontbreken weer mails van hier uit , zit momenteel zonder spam en afwachten en hout vasthouden hoe het nu verder draait.

 

Nu voor alle verduidelijking : ik heb geen smartphone en zal die ook nooit hebben omdat ik alle jaren ernstig ziek thuis ben...werk dus alleen met computer . De mailcliënt die ik van vroeger en nog altijd gebruik is Incredimail en nu gaan er misschien veel lachen maar ik heb er al die jaren nooit miserie mee gehad , het blokkeren moet ik eens nakijken of dat nog werkt(dacht van wel) alleen het terugkaatsen is laatste jaren betalend . Op al die jaren zitten daar een pak mails in dat ik bijhoud en die krijg je niet overgezet naar een andere mailcliënt maar voor mij geen probleem omdat ik daar nog altijd heel tevreden  over ben . Heb er ook nooit spam mee gehad (los daarvan ben ik altijd wel een spamvechter geweest als Mod/Admin op verschillende forums en stond ik bijna dag en nacht klaar om de mensen te helpen maar dat was in een vroeger internetleven...iets na de middeleeuwen 🙂 dat waren andere tijden. Nu heb ik soms moeite om te volgen want het digitaal tijdperk gaat razendsnel nu.

 

Los van de spam is het zeer vervelend als je belangrijke mails niet krijgt en dan bedoel ik echt belangrijk van hoger geplaatste personen plus een groot deel van mijn mails op straat (zoals ik mijn eerste post al melde) , dat was wel een beetje veel van het goede .

 

Al jaren dring ik aan bij mijn schoonouders om telenet te nemen ,

nu ze het hebben heb ik de boter gefret é 🙂  ( aja die hebben dat ook nooit meegemaakt bij vorige providers die kleiner zijn als TN )

 

Eerlijk gezegd weet ik ook niet waarom Telenet het zo moeilijk maakt , het kan om te beginnen toch al veel eenvoudiger inplaats van regels te maken (om nog maar te zwijgen over die flitsende login )

 

Ben over het algemeen content met TN maar als er zich problemen voortdoen , dat ze dan ook iets ondernemen en niet doen of hun neus bloedt.

 

Bon ik hoop dat alles stilaan opgelost geraakt (voor iedereen ) dat we weer vol vertrouwen onze mail kunnen gebruiken

 

Een badge van nachtraaf hebben ze hier niet zeker Smiley LOL (poging om grappig te eindigen 🙂  )

Yesterday is history, tomorrow is a mystery...
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Spam in Telenet Webmail

@Unrest

 

Ik ben een jaar of twee geleden overgestapt van incredimail naar thunderbird. Ik heb lang moeten zoeken en een beetje (veel) foefelen, maar uiteindelijk is het mij gelukt om alles over te zetten.

 

Ik weet zo meteen van buiten niet meer hoe ik dat geflikt heb, maar als je interesse hebt wil ik het nog wel even terug opzoeken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Unrest
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Spam in Telenet Webmail

@StefaanH 

 

Dat klinkt interessant , van tijd tot tijd foefel ik graag Smiley LOL en als dat dan lukt zijn we zo gelukkig al een klein kind 🙂

 

Heb zo direct niet de intentie om over te stappen maar hou het wel in mijn achterhoofd.

Dus ja het zou fijn zijn mocht je dat kunnen opzoeken , andere gebruikers zouden er ook mee geholpen zijn (zelfs voor uzelf want dan weet je dat het hier terug te vinden is ).

Nu daar is geen haast bij dus doe het rustig naargelang je tijd hebt .

 

Alvast bedankt

 

----------------

Voorlopig loopt hier alles vlot (al blijf ik die verdomde webmail nog in de gaten houden)

1 van de 3 nieuwsblad mails die altijd in de spamfolder zat kwam gisteren normaal binnen en vandaag met [ Spam] in het onderwerp...blijft een rare bedoening .

Yesterday is history, tomorrow is a mystery...
0 Likes
Unrest
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Smile! Jij bent af! A born reader! Twee handen vol!

Spam in Telenet Webmail

Te hard geroepen grrr, dikke vis aan de lijn ! Phishing mail !!!

Lopen nog altijd teveel mensen met ogen open in

 

 

Argenta SPAM 01.jpg

 

Yesterday is history, tomorrow is a mystery...
0 Likes