24748
netweters
|
152292
antwoorden
|
20688
vragen
|
Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com
ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!
groeten bill
Opgelost! Ga naar oplossing.
@liesceuppens@ schreef:
Meer dan 60 (!!!!) spam mails vandaag. Dit weekend, opgeteld, meer dan 100 spam mails in mijn inbox.
Vaarwel telenet. Hallo Gmail!
Bij mij een 40-tal. Allemaal vanaf account-update@amazon.com. Zelfs mijn spamfilter in outlook 365 houdt ze niet tegen. Ze gaan dringend in alle mailprogramma's moeten de mogelijkheid geven om te blokkeren op afzender IPadres.
Vandaag voor het eerst ook bij de gelukkigen. @amazon.com is de schuldige....
Ik kan er niet direct een oorzaak voor aanwijzen. Zaken die hier al genoemd zijn zoals Paypal en WeTransfer gebruik ik al jaren en ik heb tot vandaag nog geen noemenswaardige spam gehad, die niet automatisch herkend werd door de Telenet filters.
De laatste dagen extreem veel mails gehad . Veel in de spam folder maar ook een deel niet . Ik heb verschillende email adressen maar alleen bij Telenet email heb ik dit . Facebook , we transfer , PayPal gebruik ik allemaal niet .
En Amazon, Lidl, Aldi .......
Stuurt deze mails niet naar ons
Ik ben nieuw hier en was net op zoek of er nog mensen zijn zoals ik die enorm veel spam krijgen. Het is enkele maanden geleden sporadisch begonnen. Vroeger had ik daar zelden last van. Ik heb telkens alles als spam gemarkeerd. Even contact gehad met telenet via twitter. Daar zeggen ze alles als spam blijven aanduiden en het zal wel verminderen. Helaas het is zo erg geworden dat ik vandaag wel 30 spam mails kreeg. Gaande van zogezegd: amazon, lidl, dyson, hete aziatische dames, allerlei banken, bol.com, ikea, mediamarkt. Het is extreem aan het worden. Alles staat aan wat maar kan aanstaan. Enkele weken terug ben ik enkele uren bezig geweest om emailregels te maken die heel tijdrovend zijn en het wordt alleen maar erger. Het is zelfs op een alias die ik minder gebruik. Het wordt zo erg dat ik me ook afvraag of ik die alias beter niet uitschakel maar het is een hele klus om dan weer te gaan uitzoeken op welke sites en instanties ik daarmee ben ingeschreven. Of zelfs telenet mail helemaal te annuleren maar dat is onbegonnen werk op dit moment. Wat ik niet begrijp is dat zoiets niet door telenet gestopt wordt aangezien al deze mailq dezelfde structuur hebben en vaak uit een afbeelding bestaan en gelijkaardige onderwerpen hebben. Ik ben het echt kotsbeu om elke dag 10-30 mails als spam te gaan aanvinken en dit al maandenlang terwijl het alleen maar erger wordt. Telenet doe iets, dit kan toch niet meer?
Op mijn pandora.be en telenet.be adressen krijg ik nochtans weinig tot géén spam. Ik heb dan ook van in het begin een onderscheid gemaakt in wie welke adressen krijgt. Familie en vrienden gebruiken een bepaald adres, voor andere dingen (aankopen of voor communicatie van "serieuze" zaken) gebruik adressen à la voornaam.naam/naam.voornaam. Mensen die me "grappige" mails doorsturen van het type Fwd: Fwd: Fwd: > >> >>> >>>> ... heb ik altijd consequent aangepakt en hen gevraagd om me van hun lijstje te schrappen en/of in het vervolg de Bcc te gebruiken (en dan werden sommigen nog kwaad ook 😮 ). Maar ik val, zoals je zelf al aangaf 🙂 , in herhaling.
Maar het is pas later dat ik naar een eigen domein met mailhosting heb gekeken. Vooral omwille van de mogelijkheid om eindeloos nieuwe aliassen aan te maken. De meeste sites waar ik geregistreerd ben staan op een adres van mijn domein.
In al die jaren heb ik welgeteld één alias van TN verwijderd omwille van spam. En het adres waar ik het meeste spam (misschien een tweetal op enkele weken) is een adres dat "onbeschermd" op een website vermeld staat en daar gaat het ook om een ander domein.
Ik bedenk me altijd dat je online meestal de negatieve klachten ("véél spam") zal tegenkomen, waar in werkelijkheid een overgroot deel van de (TN) gebruikers hier geen of weinig last van heeft. Maakt dat het beter voor de mensen die er nu wél last van hebben? Neen, helaas niet.
@igvfer@ schreef:
Bij mij een 40-tal. Allemaal vanaf account-update@amazon.com. Zelfs mijn spamfilter in outlook 365 houdt ze niet tegen. Ze gaan dringend in alle mailprogramma's moeten de mogelijkheid geven om te blokkeren op afzender IPadres.
Niet nodig bij Mozilla Thunderbird; die handelt dat zaakje zo wel af. ;-þ
@sb
Eens je spam begint te krijgen is het eigenlijk al te laat, maar dat weet jij ook 🙂
Spammers zijn ongelooflijk vindingrijk en gebruikers zijn soms onvoorzichtig of machteloos. Een gehackte account van een kennis met jouw email-adres in zijn contactenlijst en het is gebeurd. Je email-adres achterlaten op een duistere website dat gelezen wordt door robots. Mails met Fwd: Fwd: Fwd: > >> >>> >>>> Ik maak mijn afzenders hierop ook attent, enz.. Spammers die email-adressen raden, enz.. Eens je email-adres in handen is van een spammer, wordt dit nog eens enkele malen doorverkocht en de hoeveelheid spam stijgt vanaf dan exponentieel. Maar ik val waarschijnlijk ook in herhaling.
Spam heb je dus niet volledig in de hand, maar je kan wel voorzichtig zijn en een aantal preventieve stappen nemen, o.a. zoals jij beschrijft met een eigen domein met mailhosting en verschillende aliassen, je kan een goede mail-client zoals Thunderbird gebruiken maar dan moet je wel de spamfilter goed kunnen configureren, enz.
Maar eens je toch spam krijgt, rest er m.i. enkel de drastische oplossing. Ik heb gekozen over te stappen en een hoofd-email account te nemen bij één van de grote email-providers die in de basis al een goede spamfiltering toepassen. Een ander email-adres bij een andere grote email-provider gebruik ik als wegwerp-adres of om als ik toch ergens een email moet achterlaten. Kortom, voor mij werkt deze methodiek.
Maar het is en blijft spijtig dat TN geen goede spamfiltering aanbiedt, zodat de gebruikers die bovengenoemde technieken niet gebruiken, overspoeld blijven met spam.
Misschien interessant om te weten, afgelopen weekend waren er in het algemeen meer meldingen van spam bij Telenet. Dit is via verschillende kanalen tot bij Telenet gekomen, waarna bepaalde afzenders geblokkeerd werden. Deze ochtend liet men ons weten dat het probleem van de overvloedige spam mails (zoals je afgelopen weekend merkte) terug opgelost zou moeten zijn.
Het is zoals gezegd blijkbaar een week-end probleem geweest. Effectief op vandaag nog geen ontvangen. Waren er zaterdag en zondag 42 van dezelfde afzender. Van Gratis Nutella tot Aldi, colruyt, makro tot verbetering van mannelijke kracht ( Hoe weten die nu dat ik al wat ouder word? 😉 )
Op naar de volgende.
Gelukkig doet Telenet ook iets aan de overvloedige spam door bepaalde afzenders te blokkeren
Voor 96 % is de spam verwijderd. Enkele nog, maar dat is er altijd. En na verloop van tijd is die ook volledig weg
En ik heb weer 10 prijzen gewonnen , ik hoef straks niet meer gaan te werken
@Suzy@ schreef:Deze ochtend liet men ons weten dat het probleem van de overvloedige spam mails (zoals je afgelopen weekend merkte) terug opgelost zou moeten zijn.
En hoe moet ik dan mijn gratis cadeaus ophalen... LOL