24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Sinds enkele weken krijg ik ondanks de spamfilter toch spam binnen. Zijn mails van verschillende afzenders maar hebben telkens dezelfde domeinnaam. @wording.magicaldaily.com
ik heb hierna al eens gegoogled maar niks gevonden. De mails hebben ook een vreemde opmaak, lijkt op een tekstdocument. Er staat ook geen link voor af te meldenaar wel een link van voiceseller.com en dan kom je op de pagina van de afzender uit. Ook hier werkt de link om af te melden niet. Weet iemand hoe ik deze mails kan doen stoppen? Alvast bedankt!
groeten bill
Opgelost! Ga naar oplossing.
993364@lore.MotionArena.com
reply@filtering.techsdesign.com
Bij deze kan ik wel uitschrijven ,maar aan het adres te zien.
Hoi allemaal,
Het blijft maar binnenkomen die spam, telenet doet er blijkbaar niks aan zo te zien, dus bij mij is da 3 keer dat het binnenkomt in de mailbox omdat ik 3 adressen erin heb staan, ik vind het toch raar is zo ineens begonnen heb nu al 200 mails als antispam aangeduid in gsm dan, pc filtert het automatisch eruit in de spam map daar heb ik geen probleem mee, het is juist de emails op mijn gsm, is er iemand die een antispam app daarvoor heeft
Hetzelfde hier. Geen beterschap en bitterweinig feedback van Telenet 😞
@Paddy2u schreef:Hetzelfde hier. Geen beterschap en bitterweinig feedback van Telenet 😞
Tenzij de spam afkomstig is van een Telenet-account kan Telenet hier weinig aan doen, vrees ik. Zoals eerder vermeld werken zij met spamlijsten en soms duurt het even vooraleer die aangepast worden. Staat hier duidelijk te lezen:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-werkt-telenet-anti-spam/
Onderaan op deze webpagina kan je zien dat Telenet enkel kan optreden als het om spam van een Telenet-klant gaat.
In mijn ogen moet je de antispam van Telenet eerder zien als een gunst dan als een service. Als klant ben je in principe zelf verantwoordelijk voor je mail, ook spammail. Zelf heb ik de spamfilter ingesteld om spam door te laten, maar wel met [SPAM] in het onderwerp. Zo nu en dan kom je immers toch wel eens een false positive tegen. De rest laat ik over aan mijn mailclient, Mozilla Thunderbird. Die werkt met 2 ingebouwde filters: één op basis van een spamlijst en dan een zelflerende filter. Verder gebruik ik zoveel mogelijk e-mailadressen als ik kan. Als je een eigen domein met mailhosting neemt, dan kan je een zgn. catchall instellen en dan kan je zoveel mogelijk adressen aanmaken als je wil. Als je dan wil registreren, dan kan je een adres aanmaken met de naam van de site waar je registreert, bijv. telenet.be@example.com. Komt er spam op dat adres, dan weet je waarvan het komt en je kan eventueel het adres blokkeren.
Wat een dikke zever, alles weter.
Dit is een maand geleden begonnen en blijkbaar alleen bij Telenet e-mail ,ze lossen het maar op zo niet moet ik een ander email nemen en is het ook tijd om van provider te veranderen
Dag Bjorn
Ik ben al sinds de beginjaren klant bij telenet.
In het verleden heb ik zoals iedereen af te rekenen gehad met allerhande spam. Met een eenvoudige regel was dat meestal op te lossen. Dit is echter hardnekkig. Je stelde voor om meerdere email adressen aan te maken. Sorry maar ik heb altijd mijn mail adres gebruikt en zie het nut er niet van in iedere keer van mail adres te veranderen als ik weer een keertje bestookt word. Zelf ben ik geen computer ingenieur zoals de meeste van de Telenet klanten .Als ik in de bronversie kijk van de mails "
Received: from footprint.spacesweet.com ([212.83.174.27])
by lucien.telenet-ops.be with bizsmtp" Zegt dit toch dat het via een telenet account verstuurd is.
En dit komt van mijn ziekenfonds en is geen spam! En nu is het van Jules van telenet. Alles die in je mailbox van Telenet komt zal wel vandaar komen.
Return-Path: bounce@app.flexmail.eu
Received: from jules.telenet-ops.be (LHLO jules.telenet-ops.be)
(2a02:1800:120:4:0:0:f00:c) by zcshobo129.telenet-ops.be with LMTP; Sat, 27
Jan 2018 15:15:11 +0100 (CET)
Received: from mta85.flxml.com ([178.208.63.157])
by jules.telenet-ops.be with bizsmtp
id 3SFB1x01j3PZul601SFBPC; Sat, 27 Jan 2018 15:15:11 +0100
En dit komt in een andere maibox, ook geen spam. Je zal zelf zien dat dit nu niet van Telenet komt maar van de provider die mijn mailbox host.
Return-Path: <bounce@app.flexmail.eu>
Received: from mta40.flxml.com (mta40.flxml.com [178.208.63.171]) by smtp.mijnhostingpartner.nl with SMTP;
Fri, 26 Jan 2018 13:00:54 +0100
Received: from flexmail.eu (unknown [192.168.79.5])
by flexmail-mta001.srv.combell-ops.net (Postfix) with ESMTP id DE2081DBCE9
for <xxxxxx@ipathome.be>; Fri, 26 Jan 2018 13:00:55 +0100 (CET
Waarbij ik alleen maar wil zeggen dat als Telenet in de header voorkomt dit niet noodzakelijk hun schuld is.
212.83.174.27 is geen IP van Telenet:
% This is the RIPE Database query service. % The objects are in RPSL format. % % The RIPE Database is subject to Terms and Conditions. % See http://www.ripe.net/db/support/db-terms-conditions.pdf % Note: this output has been filtered. % To receive output for a database update, use the "-B" flag. % Information related to '212.83.160.0 - 212.83.191.255' % Abuse contact for '212.83.160.0 - 212.83.191.255' is 'abuse@proxad.net' inetnum 212.83.160.0 - 212.83.191.255 netname FRWOL descr Iliad country FR admin-c ACP23-RIPE tech-c TCP8-RIPE status ASSIGNED PA mnt-by MNT-TISCALIFR mnt-by MNT-TISCALIFR-B2B remarks Tag: Int created 2002-09-24T15:24:29Z last-modified 2017-05-03T15:23:26Z source RIPE role Administrative Contact for ProXad address Free SAS / ProXad address 8, rue de la Ville L'Eveque address 75008 Paris phone +33 1 73 50 20 00 fax-no +33 1 73 92 25 69 remarks trouble: Information: http://www.proxad.net/ remarks trouble: Spam/Abuse requests: mailto:abuse@proxad.net admin-c APfP1-RIPE tech-c TPfP1-RIPE nic-hdl ACP23-RIPE mnt-by PROXAD-MNT abuse-mailbox abuse@proxad.net created 2002-06-26T12:46:56Z last-modified 2013-08-01T12:16:00Z source RIPE # Filtered role Technical Contact for ProXad address Free SAS / ProXad address 8, rue de la Ville L'Eveque address 75008 Paris phone +33 1 73 50 20 00 fax-no +33 1 73 92 25 69 remarks trouble: Information: http://www.proxad.net/ remarks trouble: Spam/Abuse requests: mailto:abuse@proxad.net admin-c APfP1-RIPE tech-c TPfP1-RIPE nic-hdl TCP8-RIPE mnt-by PROXAD-MNT created 2002-06-26T12:29:10Z last-modified 2011-06-14T09:03:07Z source RIPE # Filtered abuse-mailbox abuse@proxad.net % Information related to '212.83.160.0/19AS12876' route 212.83.160.0/19 descr Online SAS descr Paris, France origin AS12876 mnt-by MNT-TISCALIFR created 2013-08-02T09:07:45Z last-modified 2013-08-02T09:07:45Z source RIPE % This query was served by the RIPE Database Query Service version 1.90 (ANGUS)
Voor klachten moet je (in dit geval) hier zijn:
abuse@proxad.net
In de headers zal je altijd wel iets van Telenet zien; om jou te bereiken passeert de mail immers ook langs de mailservers van Telenet.
Edit: Wat die verschillende adressen betreft begrijp je me verkeerd, vrees ik. Ik ben ook al lang klant (8.000 BEF installatie, 2.000 BEF waarborg voor de modem) en al van in het begin heb ik een onderscheid gemaakt tussen "serieuze e-mailadressen" (naam.voornaam, voornaam.naam, eerstelettervoornaam.naam, ...) en adressen die ik zou kunnen missen (sb01, sb02, ...). In al die jaren heb ik eenmaal een alias verwijderd.
Momenteel heb ik al enkele jaren een eigen domein en daar heb ik een zgn. "catchall" ingesteld. Alles waar mijn domeinnaam instaat komt hier aan. Op die manier kan ik dit als een unieke gebruikersnaam instellen als ik me registreer. Voor Telenet bijvoorbeeld: telenet.be@example.com , voor Bol.com: bol.com@example.com. Als je veel adressen gebruikt maakt het niet zo veel uit als je er eentje verwijdert, al kan ik het ook gewoon aanpassen: bol.com02@example.com als ik spam krijg op het originele adres.
Ik begrijp je als je stelt dat zoiets niet vanzelfsprekend is als je al jaren hetzelfde adres gebruikt. Maar onmogelijk is het ook niet. Een oom van me was jaren klant bij Telenet, maar is nu bij Proximus. Voordat zijn Telenet mailadres(sen) onbruikbaar werd heeft hij iedereen gewaarschuwd en zijn nieuwe adres doorgegeven. Uiteraard zal hij zijn e-mailadres moeten aanpassen overal waar hij het gebruikt heeft om te registreren...
Ik heb zojuist mijn telenet account losgekoppeld van mijn Outlook365 account. Het begon echt te zot te worden nu hoor. Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar mijn gok is dat iemand een hele hoop telenet adressen ergens te koop heeft gezet. Dus nu gebruik ik nog alleen het mailadres dat verbonden is aan mijn domeinnaam, en ik heb een wekelijkse reminder gezet om 1x per week nog eens in de telenetbox te gaan zien of er nog échte mensen iets sturen, die ik dan prompt vriendelijk vraag om volgende keer mijn ander mailadres te gebruiken. Genoeg is genoeg. Wachten tot het overgaat was duidelijk geen optie. Een ander adres gebruiken wel; maar geen telenet-adres en/of alias dus. Op deze manier ben ik ook niet meer zo afhankelijk van dat telenet-adres en kan ik eigenlijk probleemloos overschakelen op een andere internetprovider moest ik daar morgen zin in hebben...
Dag iedereen,
Het is inderdaad een ambetant en een beetje raar geval.
Ik heb in feite gewoon elke dag blijven doorsturen aan "verdacht@safeonweb.be" en
"valse-email@fraudehelpdesk.nl". Maar ik heb ook doorgestuurd naar "me@rescam.org".
Dat is in het kort gezegd een soort robot dat blijft terugsturen naar de spammer.
Het is van "Testconnect 14 van testaankoop "dat ik dit weet . Wat toch wel gerenomeerd is dacht ik zo.
Daar wordt gezegd dat het alleen werkt bij Engelstalige spam en fishing.
Awel ja, eerst had ik nog zo een 10 spams per dag van die gemengde broll (Engels , Nederlands en Frans)
Dit gedurende verschillende weken. Maar raar, sinds deze week ongeveer, heb ik alleen nog Nerderlandse
en Franse zo een 5/dag.
Vanaf vandaag heb ik er geen meer, zo midden op de week is dat nooit, wel in het weekend dan werken die
kwasten blijkbaar ook niet.
Nu is het maar afwachten hee. Natuurlijk is het nog niet echt opgelost maar ja, wie weet?
Zou de volhouder winnen? smileyhappy:
tot wederhoren
Je kan spam ook doorsturen naar SpamCop.net. Je kan er registreren voor een gratis account. Gratis betekent in dit geval dat je (denk ik) maar 2 dagen hebt om spam te melden. Baat het niet, dan schaadt het niet...
Sedert twee maanden wordt mijn mailbox van telenet ook geteisterd met die rommel. De gangsters veranderen om de haverklap hun emailadres zodat regels om de mails naar de prullenmand te sturen niet helpen.
Wanneer wordt die rotzooi geband?
Deze spams zijn erg hardnekkig. De spamfilter leverancier past de regels en filters continue aan, maar telkens worden er varianten gemaakt die er terug doorkomen. We kunnen jullie verzekeren dat het work in progress is!
Blijf deze mails zeker als spam markeren wanneer je Telenet Webmail gebruikt. Dan worden deze naar de spamfolder verplaatst, maar ook wordt er dan een melding gemaakt bij ons. Voor zij die geen Webmail gebruiken, lees zeker nog eens de tips na die andere Netweters hier hebben gegeven!
Dag allemaal,
-Ik krijg al dagen alleen nog in het Nederlands, voor zover men nog iets kan lezen, want het zijn meestal nrs.
Ik kan wel gaan open klikken, maar dat vertik ik(ken er niet genoeg van) ik klik op niets.
-Deze zijn van deze week al hebben ze allemaal een foute zelfde datum.(1/1/1970 1:00) en dat brengt mailprogramma's in de war, bij mij (firefox) staan die beneden omdat het de oudste zijn. en zo ziet men hen soms over het hoofd.(wat ik denk de bedoeling is).
-Nog een rariteit: als ge hem aanduid om hem te verplaatsen dan gaat de bijlage plots weg, (zie screenshot) als ze binnen komen dan hebben ze een bijlage. Ik vind dit nogal beangstigend, Wat zit er in de bijlages? kijk ik daarna naar de plaats waar ik ze neerzette, dan staan er bij sommige terug bijlages.
-Ik test alle dagen extra met "mbam" (buiten alles standaard van windows ) en alle 3 dagen met "superantispyware" en die vinden niets, alles is ook nog normaal op mijn computer.Ook nog met glasswire
regelmatig een controle en tot nu toe safe.
-Ik denk dat het voorlopig testen en leren is wat die gansters aan het doen zijn, prutsers zijn het niet.
-Ik blijf dus ook maar doorgeven naar "verdacht@safeonweb.be" en "valse-email@fraudehelpdesk.nl"
zodat die mensen ook blijven helpen en aan jullie om de stand van zaken te laten horen.
Groetjes , bedankt en volhouden maar
Groetjes , bedankt en volhouden maar