Beantwoorden
Seppecnx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Specifieke domeinen blokkeren via e-mail regels

De laatste tijd krijg ik ontzettend vaak spam binnen in mijn Telenet Webmail dus ben ik bepaalde onderwerpen en domeinen beginnen plaatsen in de e-mail regels.

 

Bijvoorbeeld: "Van komt exact overeen met ... domein" waar het effectieve domein dus op de ... wordt ingevuld.

 

Ik merkte wel net op dat de spam nog steeds blijft binnenkomen terwijl de regels op actief staan en deze domeinen zou moeten blokkeren uit mijn inbox, aangezien ik koos voor "weggooien" als handeling bij de regels. De zender gebruikt zo te zien voor elke email een nieuw localpart dus dit wilt zeggen dat alles voor de @ anders is bij elke email, maar alles na de @ is telkens hetzelfde. Is er een manier dat ik het toch kan vermijden om deze emails ooit in mijn inbox te krijgen?

0 Likes
5 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Specifieke domeinen blokkeren via e-mail regels

Volgens mij gebruik je beter "bevat" in plaats van "komt exact overeen met". Het van adres is immers langer dan enkel de domein naam.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Specifieke domeinen blokkeren via e-mail regels

@Seppecnx  Inderdaad, want ze zenden meestal van een subdomein of van een fake adres zoals bvb xxxx.gmail.com. Eigenlijk is er niets echt betrouwbaar om spam te voorkomen. De snoodaards wisselen constant van Ipadres, domeinnaam, valse (sub)domeinnamen enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Seppecnx
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Specifieke domeinen blokkeren via e-mail regels

@Arnieklopt maar ik koos uit een dropdown lijst specifiek voor "Domein" dus opzich als het domein telkens exact hetzelfde is dan zou mijn regel toch ook moeten werken? Ik heb alleszins nog een extra regel toegevoegd nu met "bevat" dus ik hoop dat dit wel werkt dan

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Specifieke domeinen blokkeren via e-mail regels

Ik heb dat ooit ook een geprobeerd maar heb het opgegeven en de SPAM filter van Telenet gebruikt.

De spammers knoeien met het domein zodat de filters niet werken.

In mijn telenet heb ik nu ingesteld om de SPAM in de JUNK map te plaatsen, zo kan ik controleren of er soms een goede mail bij de spam terecht gekomen is en kuis regelmatig deze map.

Als er dan soms toch een spammail ontsnapt dan ga ik naar webmail en merk deze als spam, op termijn zo telenet dan zijn spamfilter aanpassen zodat deze ook niet meer ontsnappen aan de filter.

Je kan ook een combinatie van Telenet spamfilter en regels gebruiken. Let wel dat de telenet filter eerst aan de beurt komt en dan pas de regels die werken enkel voor mails die naar de inbox gaan.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Specifieke domeinen blokkeren via e-mail regels

Die filters in webmail werken niet altijd goed. Ik heb een tijdlang problemen gehad met het omgekeerde: goede mails die onterecht in de spam terechtkwamen.

Ik heb dan rules aangemaakt om die mails niet te beschouwen als spam en naar een specifieke folder te verplaatsen, maar dat werkte niet echt zoals het hoorde ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes