24775
netweters
|
152603
antwoorden
|
20721
vragen
|
Spellingcontrole functionert in het Engels, terwijl alle settings op Nederlands staan. (Bijna) alle getypte woorden worden dus rood onderlijnd. En via een rechter muisklik krijg ik geen optie om naar Nederlands te switchen. Kent iemand een oplossing aub ? Thx. .
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Spellingcontrole Nederlands
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je ook info over wat het gaat ?
Is dat de email op je pc , Outlook , Apple mail , op een gsm ..?
Meer info is wel wenselijk anders weten we niet waar we op moeten antwoorden.
Dag Patrick,
Dank voor de snelle reactie. Betreft: de aanmaak van e-mail op mijn tablet (HP Elite X2).
Neen, bij Outlook werkt alles correct. Maar het is via Telenet (Webmail) ; dus ik denk dat de tekstcorrectie daar gewoon via Windows zal werken (zonder zeker te zijn echter !).
Zoals reeds gezegd door @sb is dit via je webbrowser. Telenet heeft geen aparte webmail app dus daar ligt het niet aan. Je kan altijd eens een andere browser proberen maar er is ook al gevraagd welke browser je gebruikt.
De door mij gebruikte webbrowser is Microsoft Edge... Kan het probleem daar aan liggen ?
Ik heb eens een test gedaan met webmail in Edge. Met de volgende tekst geknipt uit te verzenden mail van webmail.telenet.be:
Op basis van mijn instellingen herkent Edge (Versie 132.0.2957.127 (Officiële build) (64-bits)) Nederlands en Frans en voor beide talen worden fouten gemerkt. Alle andere talen worden ook gemerkt als fout.
Het gedrag is duidelijk afhankelijk van de instellingen. Controleer je taal instellingen eens in Edge. Mogelijk ook je taalinstellingen in je Microsoft account.
@Werner6 schreef:De door mij gebruikte webbrowser is Microsoft Edge... Kan het probleem daar aan liggen ?
Hier is alles in het Engels. Voor Edge is dat:
Settings > Languages > Writing assistance > Writing assistance languages
Je kiest volledig zelf uw taalinstellingen. Dat is niet enkel zo bij Edge, maar bij alle belangrijke browsers.
Dag allen,
Allemaal hartelijk dank voor de enthousiaste pogingen en bijdragen ! Mooi zo.
En intussen heb ik de oplossing gevonden 😀
Microsoft & Edge stonden al lang ingesteld op 'Nederlands' , maar bij de settings in Edge was er na / onder de taalkeuze nog een extra tab die moest geactiveerd worden ! Bij deze dus gedaan en alles werkt perfect ; oef...
Nogmaals dank aan allen 🤘