Beantwoorden
pdmv
Freshman Beetjesweter
It's your tenth party! It's your ninth party! It's your eighth party! Leesclubje starten?

Telenet houdt mijn mails tegen

Ik heb al meerdere malen de klantendienst van Telenet gecontacteerd met een probleem wat mijn mails betreft.

Probleem is dat steeds opnieuw mijn mails door Telenet als spam tegengehouden worden en deze dus niet bij de bestemmeling geraken als ik deze onder mijn eigen naam verstuur, dit terwijl ik dus nooit belachelijke zever of idiote filmpjes doorstuur, ik vraag zelfs aan vrienden om dit ook niet te doen… ben daar geen fan van.

Ik krijg altijd opnieuw een operator aan de lijn die me niet verder kan helpen en er een “case” van maakt. Enkele dagen later krijg ik dan een SMS met de melding dat mijn case behandeld is terwijl het probleem gewoon verder duurt.

Al meerdere malen klacht neergelegd via de klantendienst (na de derde maal reageerde Telenet zelfs niet meer).

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Telenet houd mijn mails tegen

10 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Je kan hiervoor mogelijk terecht bij het Abuse team: abuse@telenetgroup.be 

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Hoogstwaarschijnlijk is het IPadres van waaruit jij verzend op de spamlijst terechtgekomen. Indien je dit ziet zitten kan je een andere modem ophalen dan heb je zeker een ander IP adres.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Je kan kijken of je IP-adres op een blacklist staat. Je IP-adres kan je vinden via watismijnip.be en dan zoek je even op 'blacklist check'.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
pdmv
Freshman Beetjesweter
It's your tenth party! It's your ninth party! It's your eighth party! Leesclubje starten?

IP is het niet omdat het probleem zich enkel voordoet wanneer ik als afzender [voornaam] [familienaam] gebruik. Als ik deze omdraai en dus als afzender [familienaam]  [voornaam] zet gaan de mails gewoon door. Ik zoek gewoon al heel de tijd iemand die me dit kan verklaren aangezien Telenet hier blijkbaar geen uitleg voor heeft (?)

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

hoe verstuur je uw emails? webmail, een mail client, GSM, apple, .....

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter

Je kan ook je e-mailadres controleren:

https://dnschecker.org/ip-blacklist-checker.php

Bjørn (sb) | Ere-Krak
pdmv
Freshman Beetjesweter

maakt niets uit, outlook, outlook.com, gmail, tablet, smartphone enz. zodra ik mijn naam gebruik in de vorm van [voornaam] [familienaam] houd Telenet de mail tegen op hun server.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter

@pdmv  schreef:

maakt niets uit, outlook, outlook.com, gmail, tablet, smartphone enz. zodra ik mijn naam gebruik in de vorm van [voornaam] [familienaam] houd Telenet de mail tegen op hun server.

Dus je krijgt een foutmelding. Welke? (Vergeet niet je naam en e-mailadres te verwijderen.)

Bjørn (sb) | Ere-Krak
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@pdmv  schreef:

IP is het niet omdat het probleem zich enkel voordoet wanneer ik als afzender [voornaam] [familienaam] gebruik. Als ik deze omdraai en dus als afzender [familienaam]  [voornaam] zet gaan de mails gewoon door.

1. Bedoel je nu de naam die je als afzender gebruikt in je mailprogramma?
  2. Of bedoel je het e-mail adres dat je gebruikt als afzender: [familienaam].[voornaam]@telenet.be versus [voornaam].[familienaam]@telenet.be ??

In het eerste geval is dit moeilijk te begrijpen, want je mag om het even welke afzendernaam gebruiken...

In het tweede geval kan je natuurlijk als afzender alleen het e-mail adres gebruiken dat gelinkt is aan de mailbox (of een alias).

pdmv
Freshman Beetjesweter

e-mail is in orde, zou dom zijn om hier aan te sleutelen hé. Het is dus effectief wanneer ik gewoon de naam die ik als afzender gebruik. "Jan Janssens" (voorbeeld) als afzender zal door Telenet tegengehouden worden. "Janssens Jan" hebben ze blijkbaar geen probleem mee.