24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Ik heb al meerdere malen de klantendienst van Telenet gecontacteerd met een probleem wat mijn mails betreft.
Probleem is dat steeds opnieuw mijn mails door Telenet als spam tegengehouden worden en deze dus niet bij de bestemmeling geraken als ik deze onder mijn eigen naam verstuur, dit terwijl ik dus nooit belachelijke zever of idiote filmpjes doorstuur, ik vraag zelfs aan vrienden om dit ook niet te doen… ben daar geen fan van.
Ik krijg altijd opnieuw een operator aan de lijn die me niet verder kan helpen en er een “case” van maakt. Enkele dagen later krijg ik dan een SMS met de melding dat mijn case behandeld is terwijl het probleem gewoon verder duurt.
Al meerdere malen klacht neergelegd via de klantendienst (na de derde maal reageerde Telenet zelfs niet meer).
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Telenet houd mijn mails tegen
Je kan hiervoor mogelijk terecht bij het Abuse team: abuse@telenetgroup.be
Hoogstwaarschijnlijk is het IPadres van waaruit jij verzend op de spamlijst terechtgekomen. Indien je dit ziet zitten kan je een andere modem ophalen dan heb je zeker een ander IP adres.
Je kan kijken of je IP-adres op een blacklist staat. Je IP-adres kan je vinden via watismijnip.be en dan zoek je even op 'blacklist check'.
IP is het niet omdat het probleem zich enkel voordoet wanneer ik als afzender [voornaam] [familienaam] gebruik. Als ik deze omdraai en dus als afzender [familienaam] [voornaam] zet gaan de mails gewoon door. Ik zoek gewoon al heel de tijd iemand die me dit kan verklaren aangezien Telenet hier blijkbaar geen uitleg voor heeft (?)
Je kan ook je e-mailadres controleren:
maakt niets uit, outlook, outlook.com, gmail, tablet, smartphone enz. zodra ik mijn naam gebruik in de vorm van [voornaam] [familienaam] houd Telenet de mail tegen op hun server.
@pdmv schreef:maakt niets uit, outlook, outlook.com, gmail, tablet, smartphone enz. zodra ik mijn naam gebruik in de vorm van [voornaam] [familienaam] houd Telenet de mail tegen op hun server.
Dus je krijgt een foutmelding. Welke? (Vergeet niet je naam en e-mailadres te verwijderen.)
@pdmv schreef:IP is het niet omdat het probleem zich enkel voordoet wanneer ik als afzender [voornaam] [familienaam] gebruik. Als ik deze omdraai en dus als afzender [familienaam] [voornaam] zet gaan de mails gewoon door.
In het eerste geval is dit moeilijk te begrijpen, want je mag om het even welke afzendernaam gebruiken...
In het tweede geval kan je natuurlijk als afzender alleen het e-mail adres gebruiken dat gelinkt is aan de mailbox (of een alias).
e-mail is in orde, zou dom zijn om hier aan te sleutelen hé. Het is dus effectief wanneer ik gewoon de naam die ik als afzender gebruik. "Jan Janssens" (voorbeeld) als afzender zal door Telenet tegengehouden worden. "Janssens Jan" hebben ze blijkbaar geen probleem mee.