Beantwoorden
Peter17
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

Schermafbeelding 2020-10-05 om 22.03.34.png

Op de duur twijfel je natuurlijk aan alles wat in je mailbox passeert maar hebben nog mensen zo'n mail gehad met de melding dat je modem eind nov niet meer werkt ? Ik zie geen klant nummer of enige referentie buiten email en naam...

 

Titel gewijzigd door @Giverny  | Vorige titel: Valse mail van telenet ivm vv modem of niet ?

StefaanH (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Afbeelding in orde gebracht

 

0 Likes
16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

@Peter17  het zou perfect kunnen dat het wel een echte email is van Telenet uit om deze modem te vervangen. Beste is eens vragen aan de klantendienst door te bellen of een bericht via Whatsapp of Facebook te sturen. Hun kunnen ook zien of jij daadwerkelijk die communicatie hebt gehad en of je modem nog compatibel is met je huidige pakket wat je op dit moment hebt.

 

Heb je je jou modem al eens bekeken welke jij hebt en die in de email staat ? Zijn het de zelfde nummers en komen die overeen ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

@Peter17 

 

Wanneer je aan zulke mail twijfelt, hoover dan eens met de muis over die rode balk die je moet aanklikken om die modem aan te vragen. Niet op klikken dus, er enkel over hooveren.

 

Dan zou je ergens in uw browser (meestal links onderaan) de link moeten zien die daarachter schuil gaat. Als die link niet naar een duidelijk Telenet adres verwijst is er str**t aan de knikker.

 

Je kan die link altijd eens kopiëren en hier posten (of in een PM naar mij of een andere Krak of moderator sturen). 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Peter17
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

Schermafbeelding 2020-10-05 om 22.58.09.png

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

@Peter17 

 

Dat ziet er legitiem uit.

Bovendien, als die info klopt en je hebt de modem die er vermeld staat, dat kan het allemaal waar zijn. Hier de tekst uit de telenet website ivm de momenteel goede modems:

 

Kijk na op de sticker van je modem welk type modem je hebt. Staat er…

  • CH7465LG-TNCH6643ECV7160CV6181E, CV8560E of CH8568LG? Dan heb je geen andere modem nodig.
  • iets andersRuil dan je modem om.

Zoals je ziet staat uw CH6541E er niet tussen ... Inderdaad omruilen dus.

 

Hier is de link naar die pagina moest je die eens helemaal willen lezen.

 

EDIT: voor alle zekerheid, ga eens naar die pagina en klik daar op de rode "Ruil dan je modem om". Dan ben je helemaal echt zeker dat het een legitiem adres is. Of je klikt hier in mijn post op die rode tekst, dat komt op hetzelfde neer.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

@Peter17  heb je afbeeldingen moeten afkeuren omdat daar je persoonlijke naam in staat. De tweede afbeelding is correct daar je staat je persoonlijke naam niet in. Je kan als je wil als nog de afbeelding toevoegen maar dan je naam afgeschermd.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

@patrick37 

 

Ik heb dat zonet al in orde gebracht.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
katrienrabijns
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

Ik heb die ook vandaag gehad, zowel in mail als op papier. ik moet dan op de link klikken van de mail om mijn nieuwe modem aan te vragen, maar dit lukt niet, er verschijnt daarna een boodschap op het scherm: Deze link mist informatie of bevat een fout. Gebruik de link uit je gepersonaliseerde mail.

 

dus nu weet ik niet wat ik moet doen. heb je tips?

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

@katrienrabijns 

 

Probeer het eens met op deze link te klikken.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tae-Yoon
Ex-Moderator
Berichten: 10
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! π-DAY!

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

Er worden inderdaad zulke mailtjes naar klanten met verouderde modems gestuurd. Na het afchecken van het type modem (zoals hierboven weergegeven) kan je op de link klikken om je modem toegestuurd te krijgen. Geen paniek indien deze link niet werkt, dit is een gekend probleem dat momenteel nog onderzocht wordt. 🙂


Tae | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Peter17
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

Oke mannen , bedankt voor de info ! Ik ga toch niet op deze mail in . Vind op de sticker op de modem een gelijk aardige nr die P/N :FCH666541201C is genoemd samen met de SSID , WPA2 enz...vind het gewoon een rare mail ...beginnende met vanaf 30/11 werkt je modem niet meer...met de verwijzing naar een CH ....nr die in werkelijkheid véél meer karakters heeft én in 'mijn telenet' ook anders beschreven als de versie 3.0...in ieder geval kan ik me niet voorstellen dat telenet niet weet wie er een oud of recent toestel heeft...om dan een mail naar iedereen te sturen om zelf te controleren welk type modem dat je hebt blijf ik raar vinden. Als begin november mijn internet zou wegvallen dan zullen ze toch een interventie moeten doen om hem zelf te komen vervangen of met andere manier van communiceren moeten werken.

Schermafbeelding 2020-10-06 om 21.51.53.png

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

@Peter17  de modem die je hebt is ook een Docsis 3.0 en die in je mail staat ook. De daadwerkelijke CH.....nr staat ook op die sticker. Zoals gezegd door @Tae-Yoon  krijgen dus meerdere klanten dezelfde mail om de modem te vervangen. Zie er dus niet veel kwaad in om erop te reageren maar de link werkt dus niet op dit moment. Er wordt gewerkt om die link in orde te krijgen. Dat je internet gaat stoppen dat denk ik niet maar je zal dan niet de volledige snelheden hebben die je normaal gaat moeten hebben en de ondersteuning zal er mee stoppen. 

Zie wel dat als je het zo ver laat komen naar een interventie dat deze vermoedelijk betalend is aan € 85 omdat je een technieker laat komen. Hier ben ik niet geheel zeker van maar ik denk het wel aangezien je eentje kosteloos kan halen en zelf installeren.

 

Telenet weet goed wie welke modem heeft en die klanten die de juiste modem hebben krijgen geen bericht. Persoonlijk heb ik ook niks gehad aangezien ik een laatste nieuwe versie heb. Dus enkel de klanten met de oudste modem krijgen die brief of mail om de verandering te doen.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

@Peter17 

 

Ik persoonlijk zou u ook aanraden om het toch te doen. Het is legitiem en je hebt inderdaad een verouderde modem. Gebruik de link die ik aangegeven heb. het is niet helemaal dezelfde link maar je kan hem wel gebruiken. 

Of anders stap je eens binnen in een Telenet Centre. Daar kunnen ze je gegarandeerd ook verder helpen. En dan gaat het u niks kosten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Peter17
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

øke bedankt voor de info !

Peter17
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Telenet-mail ivm vervallen modem phishing of niet?

Heb uiteindelijk gebeld en zoals hier reeds werd gezegd een gekend probleem met de link, ze raden dus aan om naar de telenet winkel te gaan om de modem ofwel te halen of te bestellen .