Beantwoorden
Kate1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet mail op gsm

Hey slimme mensen, 

Ik probeer mijn telenet mail op mijn gsm te laten toekomen, maar enkel mijn recente mails komen toe. Is dus via de app van Samsung mail zelf. 
Al mijn aangemaakte mappen van op mijn pc kan ik niet zien op mijn gsm. Doe ik iets verkeerd? Hoe krijg ik die erop? Heb nu zelfs de app van outlook gedownload. Maar dan bij geavanceerde instellingen vraagt die ineens om wachtwoorden bij die poorten. 😲 Ik ken die wachtwoorden niet. 

Lieve groetjes, 
Kate (mama in nood, zelfs mijn tienerzoon kan me niet helpen) 


Tags (2)
0 Likes
7 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5229
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet mail op gsm

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mobile-configurator/

 

Probeer het hier eens mee. Je moet IMAP instellen, niet POP.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mail op gsm

@Kate1 

Er is hier op dit forum reeds een topic geweest daarover, weet echter niet meer hoe dat heette. Daar stond in hoe je de zelf gemaakte submappen van uw webmail ook kon zichtbaar maken in de app op uw foon. Standaard worden die dus inderdaad niet getoond. 

 

EDIT: heb het oude topic gevonden: klik hier


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mail op gsm

@Kate1 Mag ik eerste veronderstellen dat de aangemaakte mappen geen lokale mappen zijn?

Op je smartphone ga naar de Samsung mail app. Klik op de drie drie horizontale streepjes rechts boven, tik op het tandwieltje midden recht boven, tik op het account dat je wil aanpassen, tik op E-mailmappen om te synchroniseren. 

 

Mag ik voor dit onderdeel veronderstellen dat op geen andere toestel (computer, smartphone, tablet, ..) geen gebruik maakt van pop3?

Als je in een postvak bent, en je ziet enkel de meest recente mails, scroll dan verder naar beneden, de oudere mail worden opgehaald.

 

 

0 Likes
Kate1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet mail op gsm

Hallo sb, 

deze stappen heb ik idd gevolgd, maar de submappen van mijn INBOX zie ik dus niet op mijn gsm. 
Enkel op mijn laptop. 

Ik ga nu eens dat oude topic uitpluizen. 

0 Likes
Kate1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet mail op gsm

Hallo Janne-man, 

lokale mappen? 
Op mijn outlook op mijn computer heb ik onder de map van mijn Postvak in allemaal Submappen gemaakt waarin ik belangrijke mails plaats. 
Die submappen zie ik dus niet op mijn gsm. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mail op gsm

Ah, maar dat is logisch. Op uw gsm ziet ge wat er in uw webmail staat, niet wat er op uw PC staat.

Of hebt gij dat anders geconfigureerd?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet mail op gsm


@Kate1  schreef:

Hallo Janne-man, 

lokale mappen? 
Op mijn outlook op mijn computer heb ik onder de map van mijn Postvak in allemaal Submappen gemaakt waarin ik belangrijke mails plaats. 
Die submappen zie ik dus niet op mijn gsm. 


Graag was ik 100% zeker dat we elkaar goed begrijpen, daarom herhaal ik mijn vraag iets anders. 

 

Geval 1. Submappen

Stel u kast voor met laden, op die bovenste (grote) lade staat een plakker Inbox, in die grote lade zijn verschillende kleine laden met plakker eigenmapA, eigenmapB, eigenmapC... Onder die eerste grote lade zijn er nog enkele andere grote laden met als plakker: Concepten, Outbox, Prullenbak, Spam. Als deze structuur overeenstemt met uw inboxmappenstructuur heb je effectief submappen eigennmapA, eigenmapB, eigenmapC, ...

 

Geval 2: hoofdmappen.

Stel u een kast voor met verschillende laden: op de bovenste lade staat een plakker Inbox, onder die lade zijn er nog verschillende andere laden met plakkers zoals: eigenmapA, eigenmapB, eigenmapC... , Concepten, Outbox, Prullenbak, Spam. In dit geval zijn de eigenmappenA, B, C, ... geen submappen.

 

Geval 3: lokale mappen.

Stel u twee naast elkaar staande kasten voor met laden. In de linker kast hebt u laden met plakkers Inbox, Concepten, Outbox, Prullenbak, Spam.  In de rechter kast hebt u laden met  plakkers eigenmapA, eigenmapB, eigenmapC...  In dit geval zijn de eigenmappenA, B, C, ... lokale mappen.

 

De gevallen 1 en 2 kan je zien in uw webmail, geval 3 kan je enkel op je lokale computer zien.

 

Voor geval 1 heb ik reeds een reactie gegeven van wat je moet doen op dit te zijn in de mail app van Samsung.

 

Geval 2 werkt blijkbaar niet volledig zoals ik verwacht (Samsung smartphone oorspronkelijk Android 8, onlangs een upgrade naar Android 9). In Thunderbird had ik een hoofdmap aangemaakt, en opgevuld met één mail. In Webmail kreeg ik de nieuwe structuur te zien. In de Smsung mail app niet.  Dat lijkt me een foutje in die app.  Hoe het dan toch te zien krijgen in de mail app van Samsung: bekijk inbox (Postvak in), tik op de drie horizontale streepjes links boven, scroll eventueel naar beneden tot gans beneden. Als laatste lijntje heb ik dan '+ Map maken'. Tik hierop. In het nieuwe scherm met als kop Huidige map selecteren, tik je op Root. Nu krijg je een nieuw venstertje waarin je de naam van de aan te maken map moet opgeven. Geef hier de naam op van een eigenmap. Herhaal het aanmaken van een map voor elke eigen map. 

Je hebt nu nog twee keuzes om deze mappen te synchroniseren. Ofwel manueel, ofwel automatisch. Ga naar die map en veeg naar beneden geeft een manuele synchronisatie. Om automatisch te synchroniseren: terug de drie horizontale streepjes in de Inbox tikken, in het volgende scherm op het tandwieltje midden rechts boven tikken, als je meer dan één e-mail account hebt, de gepaste account tikken, op E-mailmappen om te synchroniseren tikken, al de gewenste mappen aanzetten.

 

Geval 3.

Alle moeite is voor niets geweest, want deze mappen zijn lokaal en dus niet zichtbaar op een ander toestel.