Beantwoorden
ghtd
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken!

Telenet mails laten toekomen in Gmail app

Ik wil graag mijn telenet mails laten binnenkomen via mijn gmail account. Wanneer ik deze instellingen volg, dan lukt me dat niet: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/e-mail/e-mail-instellen.htmlhttps://w...

Ik klik op e-mail berichten importeren, bij account geef ik mijn telenet e-mailadres in, dan geef ik mijn telenet account wachtwoord in. Dan krijg ik de melding dat Gmail mijn pop server niet kan herkennen en dat ik de POP-server informatie zelf moet invullen. Ik geef als POP gebruikersnaam mijn telenet mailadres in en bij POP-server pop.telenet.be

Dan krijg ik onderstaande melding van Gmail en kan ik niet verder...

Kan deze combinatie van e-mailadres en wachtwoord niet valideren. Log in bij je andere e-mailprovider als je zeker weet dat je wachtwoord juist is en bevestig en voer eventuele noodzakelijke captcha's of visuele reactietests uit. Probeer vervolgens opnieuw te importeren.

Wie kan mij helpen? Eventuele tips over een goede gratis mail app voor android om mijn telenet mail op binnen te halen zijn ook welkom. Via K-9 mail lukt het alleszins niet met bovengenoemde instellingen van Telenet zelf.

4 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster!

Je zou een omweg kunnen gebruiken wanneer reguliere oplossingen niet werken, @ghtd  ...

Daar bedoel ik mee, bvb: schrijf in uw Telenet mail account een rule om alle inkomende mails te forwarden naar uw gmail adres. Al dan niet gevolgd door een tweede rule die de Telenet mal vervolgens wist, naargelang hoe je het graag hebt.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster!

Misschien is deze thread ook nuttig voor, @ghtd  ...

https://www.netweters.be/t5/E-mail/Mail-Delivery-System-error-na-doorsturen-mails/m-p/206136#M12061

Eens de hele thread doorlezen, niet enkel de eerste post. Lijkt mij vrij identiek aan uw probleem en in deze thread wordt een werkende oplossing geboden.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Je wilt echt niet dat je je Telenet mail binnenhaalt via de Gmail app. Ik vermoed dat je Android hebt, dus een betere optie is dat je bijvoorbeeld een andere app gebruikt zoals Thunderbird for Android of Blue Mail.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
  An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
luc55
Freshman Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!