Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Al twee weken weigert de server van Telenet verbinding te maken met mijn mailbox. Op een gegeven moment was het opeens voorbij, en sedertdien krijg ik alleen nog foutmeldingen: 

"FOUT Ox800CCC0E: Kan geen verbiding maken met de server. eem contact op met de serverbeheerder of internetprovider als u dit bericht blijft ontvangen " bijvoorbeeld.

Ik heb mijn hele Outlook account al eens volledig verwijderd, en een gloednieuw account aangemaakt. 

En ik heb ook een paar keer naar de Telenet gebeld, maar al wat ze me daar vertelden was dat ik mijn account moest opnieuw instellen, maar dat hàd ik dus al eens gedaan. En dat hielp niet.

Ik ben ook naar de Telenetwinkel geweest, en daar kreeg ik hetzelfde antwoord.

Kortom, Telenet steekt geen poot uit om je te helpen, maar het is wél degelijk hun schuld, want het probleem is zomaar out of the blue uit de lucht komen vallen, ik heb niks gedaan.  En zoals gezegd: een nieuw account aanmaken helpt niet.

Wat moet ik in godsnaam doen om die Telenetters te bewegen, me te helpen? Of me te vertellen wat er aan de hand is?

Hier zie ik veel topics die veel op mijn probleem lijken. Maar of het net dezelfde zijn, weet ik niet.

Maar lastig is het wél!

 

Titel gewijzigd door Brent (mod) | Vorige titel: Hij wil van mij niet meer weten 😞

0 Likes
126 reacties
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet server verbindt niet met Outlook

@Manga : zoals je aangeeft blijk je niet alleen wat recente e-mail perikelen betreft.

Toch een eerste vraag: werkt (ja|nee) webmail nog?

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ja hoor, ik lees al twee weken mijn mails op de webmail van de Telenet website. Dus weet ik dat mijn e-mail adres nog geldig is, dat ik niet gehackt ben of zoiets; alleen, de berichten geraken niet meer tot in mijn computer, in mijn Outlook mailbox.

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet server verbindt niet met Outlook

Stap voor stap ... vraag twee : behandel je ook e-mail op andere devices met andere clients [behalve webmail] (misschien een smartphone) en werkt dat nog?

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Nee, dàt e-mail adres gebruik ik enkel en alleen in Outlook. Ik heb wel een paar andere adressen, maar die zitten op gmail.

Jij bent ook laat op, zeg. 

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik zou eender welke andere client proberen op eender welk ander toestel. En ook uiloggen op webmail en weer inloggen (maar dat zal wel lukken). Me dunkt dat je outlook misschien verward is, maar, over wat? dat is nog maar de vraag.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

.... en diè emails werken nog perfect, dus er is nog vlotte internetconnectie ook, als dat was wat je wou weten.

't is alleen de telenet die niet meer wil.

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

dat telenet-adres proberen op een andere client, bedoel je? Hoe moet ik dat begrijpen? Naar m'n telenet-adres mailen vanop een ander adres, vanop Google bv.? Dat heb ik al honderd keer gedaan, telkens als ik weer een poging had gedaan om er iets aan te verhelpen, een testbericht gestuurd naar ... @telenet.be. En dat kwam telkens netjes aan op de webmail, in het hoekje dat voor mij voorbehouden is op de Telenetserver. Maar verder dan dat kwam het nooit.

Of bedoel je iets anders?

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Een e-mail cliënt is een ander woord voor een e-mail programma.

Hij bedoelt dus dat e-mail adres eens proberen met een ander programma (vb Thunderbird in plaats van Outlook).

Of op een ander toestel (vb je Smartphone).

Hier vind je verschillende e-mail Apps (de ingebouwde mail app, Gmail app, Outlook app ...).

 

Bijkomende vraag:

Welke versie van Outlook gebruik je op de PC?

Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ah, bedoelt hij dat. Ik had zoiets van: een client? wat betekende dat ook alweer? 

Wel, heb al geprobeerd met de Mail van Windows 10. En dat ging evenmin. 

Met mijn smartphone dat emailadres proberen? bedoel je met m'n gsm naar Outlook mailen? Dat zal vast ook niet lukken, vermits ze vanuit de server gewoon geen enkele mail naar Outlook door willen sturen. De mails die ik naar m'n telenet-emailadres stuur, komen allemaal in de Webmail terecht en blijven daar.

Mijn versie van Outlook is Outlook 2007. Oud, ik weet  het. Maar tot op het moment waar de server opeens niet meer wilde, was daar totààl niks mis mee. Ik ben daar nogal aan gehecht, dus ik heb geen zin om ervan af te stappen, tenzij als het echt persé moet. Maar ik denk eigenlijk dat het daar niet aan kan liggen. Als het niet met de Mail van Windows 10 gaat, moderner kan niet, toch?

 

Ik ben nog altijd aan de sukkel, dus. 😢

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet server verbindt niet met Outlook


@Manga  schreef:

 

Wel, heb al geprobeerd met de Mail van Windows 10. En dat ging evenmin. [...] Ik ben nog altijd aan de sukkel, dus. 


Ik geef ter referentie een hulp pagina van Telenet

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/guide/e-mailprogramma-instellen-voo...

 

Het is voornamelijk een kwestie van juiste protocol, server, poort, en versleuteling voor inkomende en voor (in jou geval nu dus) uitgaande mail (met gebruikersnaam en paswoord natuurlijk).

Je zou op webmail kunnen uitloggen en terug inloggen, maar, moest dat mislukken, dan ben je nog verder van huis...

Je hebt een punt in dat een werkende setup niet mag stoppen met werken, tenzij een bepaalde versie en/of manier van toegang vanaf bepaald moment niet meer toegelaten zou zijn (bijvoorbeeld: ooit uitgaande mail zonder credentials of versleuteling op poort 25), maar, iets dergelijks zou Telenet je moeten kunnen bevestigen.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Diezelfde Help-pagina heb ik al van iedereen gekregen, van A tot Z doorgelezen, gebruikt om mijn account telkens op te heffen en daarna weer aan te maken. Totnutoe zonder enig resultaat.

 

Voor zover ik het zie heb ik trouwens niet veel keus, qua poorten, servers, inkomende en uitgaande; ik kan alleen diè invoeren, die er altijd gestaan hebben, en die nu dus afgekeurd worden door de server, sedert twee weken geleden... welke moet ik ànders invullen?

 

Zal ik hier de hele lijst eens opnoemen, meneer (mevrouw?) Tasi, en wil jij dan eens kijken of er een fout in zit?

(als dat kan, tenminste, van daaruit)?

 

Inkomende server: imap.telenet.be

poort: 993

beveiligingstype: SSL

Uitgaande server: SMTP.telenet.be

Poort: 587

Beveiligingstype: TLS

 

Mijn wachtwoord is nog altijd het eerste, dat met een "t" vooraan. Van meer dan 20 jaar geleden.

Ik had totnutoe de pop ipv de imap, maar iedereen ried me aan om de imap te nemen, en dat heb ik dan maar gedaan. Dat is het enige, wat tot vóór dat probleem ooit veranderd is geweest sedert ik Telenet heb.

Wat kan er nu verder nog mis zijn?

Ik weet het niet meer. 😩

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet server verbindt niet met Outlook


@Manga  schreef:

wil jij dan eens kijken of er een fout in zit?

[...]

Wat kan er nu verder nog mis zijn?

Ik weet het niet meer. 😩


Er lijkt niets mis.

 

Sommige e-mail programmas laten nog apart toe te kiezen tussen authenticatie

- (none)

- paswoord

- versleuteld paswoord

maar ik denk dat default het juiste gebruikt wordt als je gebruikersnaam en paswoord en versleuteling hebt ingesteld.

 

Misschien is er als nog iets in het authenticatie protocol of de settings van outlook 2007 dat plots niet meer compatibel is.

 

Ik zocht in Google op (al dan niet 2007) Outlook error code 0x800ccc0e en je bent zeker niet alleen. Welke hulp U precies gaat helpen valt nog te bezien. Zelfs die van Microsoft support. Er bestaat zoiets als een outlook 'repair', of  (smtp) 'server requires authentication' vlag (sorry voor Engels), lees ik, maar, ik ken zelf niets van Microsoft software. 

 

... uitloggen en inloggen op webmail, lukt dat?

 

Zo ja, FYI: 0x800ccc0e blijkt typisch een Outlook smtp authenticatie error code.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

het zal waarschijnlijk wel default op de correcte authenticatie valt. Er stond in elk geval altijd "authenticated SMTP".

Zou ik zelf op zoek moeten gaan om die repair te weten te komen en uit te voeren? mag ik de link waar je dat gelezen hebt? Ik wil alles wel proberen. Engels is geen enkel probleem. 

 

Uitloggen en inloggen op webmail heb ik nog niet geprobeerd. Als blijkt dat het niet lukt, dan ben ik verder van huis! Hoe moet ik dan mijn e-mail berichten lezen? Kan Telenet me een nieuw plekje op de server bezorgen, als deze niet meer werkt? 🙄

 

Ik heb wel nog andere foutmeldingen gekregen, buiten die 0X800CCC0E. Maar dit is wel de code die het vaakst de kop opsteekt.

 

 

De account die ik in Outlook Mail heb proberen aanmaken, was geen succes. Maar ik wil het nog wel eens proberen met een andere, op die helppagina van de Telenet heb ik de keuze tussen een hele serie.  Zou er kans zijn dat het probleem écht in Outlook zit? 

0 Likes
JVP1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Ik heb identiek hetzelfde probleem ook ongeveer sinds 2 weken.

Kan enkel via webmail aan mijn mailboxen.

Heraanmaken accounts lukt niet, niet in outlook 2016, niet in windows mail ... zelfde fout.

Het ligt heel zeker bij telenet, er is een probleem met het aanmelden op de mailserver.