Beantwoorden
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Al twee weken weigert de server van Telenet verbinding te maken met mijn mailbox. Op een gegeven moment was het opeens voorbij, en sedertdien krijg ik alleen nog foutmeldingen: 

"FOUT Ox800CCC0E: Kan geen verbiding maken met de server. eem contact op met de serverbeheerder of internetprovider als u dit bericht blijft ontvangen " bijvoorbeeld.

Ik heb mijn hele Outlook account al eens volledig verwijderd, en een gloednieuw account aangemaakt. 

En ik heb ook een paar keer naar de Telenet gebeld, maar al wat ze me daar vertelden was dat ik mijn account moest opnieuw instellen, maar dat hàd ik dus al eens gedaan. En dat hielp niet.

Ik ben ook naar de Telenetwinkel geweest, en daar kreeg ik hetzelfde antwoord.

Kortom, Telenet steekt geen poot uit om je te helpen, maar het is wél degelijk hun schuld, want het probleem is zomaar out of the blue uit de lucht komen vallen, ik heb niks gedaan.  En zoals gezegd: een nieuw account aanmaken helpt niet.

Wat moet ik in godsnaam doen om die Telenetters te bewegen, me te helpen? Of me te vertellen wat er aan de hand is?

Hier zie ik veel topics die veel op mijn probleem lijken. Maar of het net dezelfde zijn, weet ik niet.

Maar lastig is het wél!

 

Titel gewijzigd door Brent (mod) | Vorige titel: Hij wil van mij niet meer weten 😞

0 Likes
126 reacties
Boudy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Mijn Window update worden telkens binnen de paar dagen geinstalleerd. Op dit ogenblik geen updates (heb ook de drivers ge-updated).

Tot op heden dus geen oplossing. Had ondertussen wel problemen met telenet: mijn pw was plots niet meer juist. Kon dus ook geen mail meer lezen op mijn laptop! Ze hadden blijkbaar mijn pw veranderd of gewist? Wie zal het zeggen?

Enfin dit is opgelost met het herinstellen van het pw. Ik heb van MS geen degelijk antwoord gekregen en de in de "InApp Help" thread is verdwenen na het starten van Outlook in safe mode....

Heb de MS tool: Support and Recovery Assistant for Office 365 gerund voor Outlook. Bevinding van deze app: Office 365 Connectivity Failed on IP4. Dat is een mogelijkheid maar als ik de "whatismyip.com" website raadpleeg: heb ik een connectie voor zowel IP4 & IP6. Dus geen probleem.

Ik vermoed dat er een Windows (Outlook?) instelling is die de mist is ingegaan maar ik vind nergens info of instellingen om dit aan te passen. Heb reeds de netwerkkaart vervangen door een netwerkkaart die ik nog had liggen: geen resultaat. Beide kaarten gereset etc.... Geen oplossing. Ook niet via een USB > Netwerk adapter die ik gebruik op mijn surface (waar hij wel werkt). 

M%ocht bovenstaand bij iemand een belletje doen rinkelen dan hoor ik het graag! 

Met dank bij voorbaat!

0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

"mijn pw was plots niet meer juist. Kon dus ook geen mail meer lezen op mijn laptop! Ze hadden blijkbaar mijn pw veranderd of gewist? Wie zal het zeggen?"

 

Ja, ik herinner me dat ik dat ook 's meegemaakt heb. Out of the blue was opeens mijn paswoord niet meer geldig. Mystery 🤔

Gelukkig is dàt gemakkelijk op te lossen.

0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet server verbindt niet met Outlook

 


@Manga  schreef:

"mijn pw was plots niet meer juist. Kon dus ook geen mail meer lezen op mijn laptop! Ze hadden blijkbaar mijn pw veranderd of gewist? Wie zal het zeggen?"

 

Ja, ik herinner me dat ik dat ook 's meegemaakt heb. Out of the blue was opeens mijn paswoord niet meer geldig. Mystery 🤔

Gelukkig is dàt gemakkelijk op te lossen.


 

In de lente van 2021 vertelde een vriend me dat hij zijn Telenet email niet meer kon gebruiken en dat Telenet support hem liet weten dat Telenet zelf zijn paswoord veranderd had omdat zijn account verdacht gebruikt werd.

Ik wil maar zeggen : 'ze' (die het paswoord hadden veranderd) waren toen Telenet zelf. 

Ik zeg niet dat Telenet nu nog soms op eigen houtje gebruikers hun paswoord verandert. Misschien toen ook niet, als mijn vriend Telenet support verkeerd citeerde, of, als ik zijn uitleg verkeerd begreep.

 

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

Als ze je van hun verandering op de hoogte brengen, is het nog geen ramp. Anders zit je eerst uren of dagen te sukkelen voor je in de gaten krijgt wat er aan de hand is...

Boudy
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Telenet server verbindt niet met Outlook

Vervolg van de saga:

Ik heb zowat alles getest en uitgevoerd wat hierover te vinden is zonder resultaat.

In 't kort:

Op mijn desktop werkt Outlook en Mail niet meer (bij verschillende email adressen is de fout dezelfde maar het ene email adres zend niet meer en het andere email adres ontvangt niet meer). Zowel in Outlook als in Mail kan ik wel een nieuw profiel aanmaken maar als ik de email adressen wil aanmaken krijg ik een gelijkaardige melding: dat de server niet bereikbaar is of onderbroken werd....

Op mijn laptop en Android phone: geen probleem Outlook werkt zonder problemen. WebMail werkt op Desktop en andere computers.

Volgende uitgevoerd:

Heb ondertussen Mozilla Thunderbird (mail applicatie) op mijn desktop geinstalleerd: alle aangemaakte adressen werken zonder problemen. Heb daarna MS Office gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. (je kan spijtig genoeg Outlook niet alleen verwijderen). Maar dit heeft niet geholpen. Ik heb trouwens een flauw vermoeden dat de settings blijven staan gezien ik onmiddellijk terug de mailboxen zag toen Outlook opnieuw geïnstalleerd was.

Voorlopig werk ik dus met Thunderbird 😒 op mijn DeskTop. Nogmaals bewijs dat het een Outlook probleem is en geen Telenet probleem.

Ik zie niet veel opties meer (Windows opnieuw installeren en herbeginnen van NUL, alles terug opnieuw installeren) tenzij iemand me kan zeggen hoe ik Outlook volledig kan verwijderen..... met inbegrip van alle settings inclusief deze in het register?

Nog een goede raad: ik had een aanslepend probleem met Telenet TV dat maar niet opgelost raakte (werkte (kort), werkte niet (lang)). Ik heb een klacht ingediend via een webformulier en dan wordt je gecontacteerd door iemand van de klachtendienst die het probleem intern mee opvolgt. Niet dat het onmiddellijk opgelost is maar toch er is interne opvolging en dat helpt denk ik. Doen dus. 

 

Met collegiale groeten aan alle 0x800CCC0E members 🙄🙄

Boudy

 

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Telenet server verbindt niet met Outlook

Inderdaad, maar, als ik het verhaal van mijn vriend juist herinner, destijds bracht Telenet hem niet op de hoogte voor hij zelf Telenet support contacteerde.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Manga
Professional Weetjesweter
Berichten: 84
Goed bezig! π-DAY! Complimentendag On a roll...

Telenet server verbindt niet met Outlook

... lieten hem dus alleen aanmodderen tot hij zelf een oplossing vond.

Sounds familiar  🙄

0 Likes