Beantwoorden
DanyPo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

Hallo iedereen;

Ik vroeg mij af of er hier nog mensen waren die vandaag bij het opstarten van telenet webmail een hele reeks mails kwijt waren??

Bij mij zijn alle emails verdwenen tussen 19 jan2022 en vandaag ???

Zou er een probleem zijn met de server van telenet???

0 Likes
15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

@DanyPo 

Je bedoeld dan de opgeslagen emails die je bewaart hebt in mapjes ?

 

Gebruik je nog ergens anders je email account op dus Outlook of een ander email programma ? Heb je daar niet ergens je mapjes gewist ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DanyPo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

Nee, ik gebruik geen ander emailprogramma zoals outlook of dergelijke.  Ik doe dit bewust voor moest mijn pc  eens crachen of dergelijke, dan ben ik niks kwijt want alles staat online.

Tot op vandaag natuurlijk....dacht dat het online altijd veiliger was, niet dus...

En ik heb ook geen map of zo verwijderd...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

@DanyPo 

Heb je ook al eens contact gehad met de klantendienst hierover en het eens nagevraagd er ergens een probleem is ? 

 

Is raar dat in eens je emails verdwenen zijn zonder dat je zelf iets gedaan hebt. Telenet zelf kan niet zomaar even je opgeslagen emails verwijderen. Tenzij er ergens iets gecrasht is natuurlijk maar die kans acht ik klein. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DanyPo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

ik heb contactformulier online ingevuld ivm het probleem op de site van telenet.  Wacht nu op antwoord..

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

@DanyPo 

Ok even afwachten dan wat ze je weten te zeggen...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
tinerly
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

heb ik ook : probleem met verzenden en ontvangen van mails vanaf 19 april

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

Persoonlijk vertrouw ik opslag in 'the cloud' niet. Ik haal mijn mails binnen via Thunderbird op de PC en maak van de Profile folder (incl. mails) regelmatig een back-up op verschillende externe gegevensdragers (usb-stick, externe hdd's, ...). Moet al nauw lukken als die het alledrie op hetzelfde moment laten afweten.

 

Nu, daarmee heb jij je mails niet terug, maar het is misschien iets om over na te denken? (Mozilla Thunderbird is freeware.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

@DanyPo 

Ik heb dezelfde routine als @sb . Puur toevallig ook met Thunderbird als mail client, maar dat doet dus niet terzake.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag


@StefaanH  schreef:

@DanyPo 

Ik heb dezelfde routine als @sb . Puur toevallig ook met Thunderbird als mail client, maar dat doet dus niet terzake.


En ik doe het ook zoals @StefaanH  en @sb en wij hebben niet met elkaar afgesproken. (gezond verstand?). Thunderbird en regelmatig een back-up maken van de profile-folder op een interne HDD, een externe HDD en een externe SSD die op een andere plaats opgeslagen zijn.

DanyPo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

Ja, na dit voorval denk ik er ook sterk aan om backups te nemen van de emails.

Is er een functie in telenet webmail om een backup te nemen van de emails?? of dien ik ook een programma zoals thunderbird te installeren zoals er hier voorstellen??

 

0 Likes
DanyPo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

en nog vergeten te melden. Van telenet zelf nog geen info gekregen......

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag


@DanyPo  schreef:

 

Is er een functie in telenet webmail om een backup te nemen van de emails??

 


https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-e-mails-importeren-exporteren-in-telenet-webmail/

(e-mails exporteren)

DanyPo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 9
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party!

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

Probleem opgelost:

Telenet zelf heeft niks kunnen vinden, maar ik wel.  Ik had namelijk een email gekregen geschreven en verstuurd door mij zelf..... wat bleek, dit was een dreigmail van iemand die mijn webmail gehackt had, en ik moest 500 euro storten op een bitcoin rekening of deze persoon zou foto's enz...versturen naar al mijn emailadressen.

Blijkbaar was mijn google chrome gehackt ongeveer 3 maand geleden, en sindsdien zijn ze stiekem blijven volgen wat ik doe....😠en ook mijn pc blijven doorzoekn, zelfs de webcam stiekem opgezet...

Dus je kan al denken dat ik veel werk had om alles te updaten.  Ongeveer 80 paswoorden die in chrome opgeslagen waren veranderen.  Chrome updaten.  Nochtans let ik er altijd op dat alles geupdate wordt, maar om de een of andere reden is chrome nooit mee ge update....

Vanaf nu ga ik alles meer checken en zeker geen paswoorden meer opslaan in chrome....

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet webmail: groot deel mails verdwenen vandaag

Dat klinkt nogal vaag. Als het klopt, dan doe je beter een format c: en installeer je Windows opnieuw. Wat wachtwoorden veranderen lijkt me niet voldoende.

Als Chrome werkt zoals Firefox, dan kan je voor de password manager een hoofdwachtwoord instellen. Voor zover ik weet wordt er encryptie toegepast op de opgeslagen wachtwoorden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes