Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Terug een spam golf

Nieuw maand, veranderend uur en een nieuwe SPAM golf. Van bitcoins, haarproducten, tot afslanken.

Vandaag reeds meer dan 20 mails meestal in 2- tot 3-voud.Allemaal reeds doorgegeven aan abuse en verdacht. En uiteraard aangeduid als spam in mijn webmail.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (2)
0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Terug een spam golf

Ik krijg al een tijdje heel wat spam binnen, ook die Bitcoin, die worden allemaal door TN gemarkeerd als [SPAM], dus niets aan de hand. Wel opvallend is dat het op een adres aankomt dat ik jaren niet meer gebruik.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Terug een spam golf

Bij mij werden ze nog niet gemarkeerd door Telenet als Spam. Dit heb ik vandaag zelf systematisch manueel gedaan. In mijn Outlook 365 (mailclient) kon ik die zelfs niet als Spam aanduiden omdat de domeinnaam niet correct was, door rare tekens. Dweilen met de kraan open. Verschrikkelijk.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Terug een spam golf

Op een adres krijg ik ook veel spam binnen. Ik heb de telenet SPAM filter om de SPAM in de spamfolder te zetten ipv te markeren als spam. Op die manier heb ik geen last van de spamberichten in mijn inbox.

Enkel regelmatig de spamfolder leeg maken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Terug een spam golf

@igvfer, yes, helaas wel. Smiley Verdrietig

 

Kort na de middag lieten onze collega's van het Abuse team ons weten dat de filters correct werkten, maar de spammers misbruik hebben gemaakt van een "whitelisting entry" voor een nieuwsbrief van een bepaalde afzender. Die whitelisting werd onmiddellijk weggehaald, waarna de mails terug als spam werden herkend. Zo zie je maar dat ze blijven proberen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.