Het betreft Thunderbird versie 157.0 (64-bits).
Sinds begin september heb ik een nieuw laptop nadat de vorige het beeld volledig verloren had. Volledig wil zeggen zowel op het scherm van de laptop als op een extern aangesloten monitor.
Dus een nieuwe laptop en in eerste instantie Firefox geïnstalleerd en vervolgens Thunderbird. De defecte laptop had een SSD van 1 GB. Ik heb die gerecupereerd en in een gepaste usb SSD behuizing gezet waardoor ik aan heel het verleden aankan.
Op deze manier heb ik al mijn mails, adresboek en agenda teruggehaald en in de gepaste folders gezet waardoor ik alles terug had.
Ik wil mijn mails altijd zien in chronologische volgorde en niet per conversatie. Dus met het menu item Beeld, Sorteren op selecteer ik in het afrolmenu “Geen conversaties”.

Dat leek niet veel effect te hebben, en vermits ik nog heel wat andere zaken wilde installeren lagen mijn prioriteiten anders dan hier nog verder op in te gaan.
Ik verwachte een afrekening van mijn energieleverancier die maar niet kwam. Ik kijk zeer regelmatig mijn mails na, en geen mail gezien van mijn energieleverancier.
Ik ben dan eens gaan kijken op de site mijn energieleverancier en zag tot mijn verbazing dat er wel een afrekening was. Zou ik toch een mail gekregen hebben die ik niet gezien heb?
In de zoek functie van Thunderbird gaf ik da naam op van mijn energieleverancier en kreeg ik de optie onder verschillende mailadressen. Het eerste leverde enkel mails op van 2025. Met het tweed had ik wel prijs. Daar vond ik een mail van 11 september met een afrekening. Ik kijk terug in mijn lijst, maar vind de mail niet terug.
Ik kijk nog eens onder Beeld en verander Sorteren in Conversaties, kijk terug naar mijn lijst en zet terug Geen conversaties. Terug naar de lijst en nog altijd is die mail niet te vinden.
Ik Kies nu Extra, Instellingen en onder de kop Vormgeving stel ik vast dat hier onder de kop Sorteren en conversaties Conversaties als gekozen optie aangemerkt was, door dit te veranderen in “Geen conversaties” kwamen de mails zichtbaar in de lijst.

Er moet iets zijn in de mail van mijn energieleverancier dat laat veronderstellen dat het een deel van een conversatie is en er is iets mis in deze versie van Thunderbird omdat een optie op twee plaatsen aanwezig is en om één plaats niet doet wat het zou moeten doen.