|
26.962
netweters
|
167.445
antwoorden
|
|
22.447
vragen
|
Natuurlijk. Ik zou het iets duidelijker en technisch concreter formuleren, zodat anderen meteen zien waar het probleem kan zitten.
Hallo,
Twee dagen geleden heb ik bij het instellen van mijn nieuwe gsm per ongeluk een verkeerd wachtwoord ingegeven bij de configuratie van mijn uitgaande SMTP-server.
Sindsdien kan ik geen mails meer verzenden vanuit mijn mailprogramma's. Mails ontvangen lukt wel. Via Telenet Webmail kan ik echter wél gewoon mails verzenden.
In Samsung Mail krijg ik de melding: “Kan account niet verifiëren. Server ondersteunt geen verificatie.”
In Thunderbird krijg ik de foutmelding die ik als foto heb toegevoegd.
Ik heb gisteren al contact opgenomen met de Telenet-klantendienst. Daar kon men mij helaas niet verder helpen en werd gezegd dat dit na ongeveer 24 uur automatisch zou worden opgelost. Inmiddels zijn die 24 uur al ruimschoots verstreken, maar het probleem blijft bestaan.
Omdat verzenden via Telenet Webmail wel lukt, vermoed ik dat er iets mis is met de SMTP-authenticatie of dat de uitgaande SMTP-toegang tijdelijk geblokkeerd is.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of hoe ik kan controleren of mijn SMTP-toegang geblokkeerd is?
Alvast bedankt voor de hulp!
Volgens google:
Of:
Helaas heb ik dit al een paar keer geprobeerd zelfs met andere mail apps maar mocht het niet baten.
Je bent dus "blacklisted" wegens een aantal mislukte aanmeldpogingen.
Misschien begint de 24uur telkens opnieuw bij ieder nieuw probeersel, en moet je geduld hebben tot de tijdelijke blaclisting opgeheven wordt.
Ik zou 2 dagen geen mails meer versturen, buiten webmail.
Indien het een IP block betreft, probeer dan met je GSM vanaop een ander adres (vb 4G i.p.v. via WiFi) ??
Waarom vermeld je hier niet dat je over gegaan bent naar Orange ?
Als je namelijk de overstap doet werkt enkel alleen de webmail nog en kan je jou mails niet meer lezen via Outlook of andere email client.
Ik heb ondertussen de oplossing zelf gevonden. Mijn telenet account werkt ondertussen al 3 jaar met thunderbird, samsung mail en vele andere. Je hoeft helemaal geen webmail te gebruiken wanneer je telenet hebt bye gezegd. Het probleem zat em in het lokaal ip adres dat gebanned was. Ik heb deze uitgeschakeld in de modemoptie(CGN-modus → UIT (Openbaar IP).