24748
netweters
|
152259
antwoorden
|
20683
vragen
|
Windows 10
Ik heb twee @hotmail.com adressen. Thunderbird verzendt vanuit slechts 1 enkel
Het ander werkt niet (is geen alias van). Nochtans is de "foute" account totaal similair aan deze die goed verzendt. Hieronder de instellingen van de foute
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag @Merel , ik heb je afbeelding niet goed kunnen keuren omdat er een gebruikersnaam (formaat A12345) in vermeld is.
Dat is volgens mij ook gelijk het probleem. In plaats van een gebruikersnaam zou je daar eens je volledige emailadres moeten proberen in het formaat mijn.adres@telenet.be of hoe je adres er ook moest uitzien. Zo staat het bij mij, en dat werkt goed.
Ik begrijp niet waarom een anonieme gebruikersnaam een hinderpaal is voor goedkeuring, terwijl het volledig mailadres door elkeen kan worden gezien. Maar soit.
Elk mailadres van elke internet gebruiker is sowieso al gekend en misbruikt voor spam en fishing.
Is dit wat zou moeten het probleem oplossen ? Ik zal het meteen gaan testen.
Verstrooidheid kent geen grenzen. Het beeld moet voor een hotmail adres.
Nu zou deze instelling het probleem kunnen oplossen:
Net instelling getest op verzenden vanuit xxxxx@hotmail en weeral geen succes:
Patrick37 (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: email adres zichtbaar
Het is dus niet de bedoeling een email adres of enige andere persoonlijke info zichtbaar te maken en te hebben hier op de Netweters. Vandaar heb ik je post ook bewerkt en je email adres niet zichtbaar gemaakt.
Daarbij heb je wel even over het hoofd gezien dat het mailadres ook in de afbeelding zichtbaar is ...
EDIT: ik heb de afbeelding dus alsnog afgekeurd
Het probleem heb ik kunnen oplossen met aanpassing van de juiste accountinstelling.
De correcte server is smtp.office365.com.
Rest nog een wens om nooit geen wachtwoorden te moeten ingeven. Ik weet dat met Thunderbird het kan. Met account instelling "geen authentificatie" lukt het niet voor hotmail accounts omdat het niet wordt toegelaten door de server. De instelling hiervoor valt wellicht buiten het kader van deze topic.
Allen vriendelijk dank.