25.476
netweters
|
157.258
antwoorden
|
21.244
vragen
|
Ik heb 3 e-mailadressen. Vandaag heb ik ontdekt dat bij 1 van die mailadressen ik wel mails binnenkrijg, maar hetgeen ik zelf verstuur als antwoord of een nieuwe mail komt niet meer aan. Ik heb al geprobeerd om dat e-mailadres te repareren, maar dat werkt momenteel niet. Ik bekijk en verstuur al jaren mijn e-mails via outlook van Microsoft 365 en soms ga ik wel eens kijken via my Telenet-webmail.
Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: uitgaande mail
Met vriendelijke groeten
Ga naar https://webmail.telenet.be
Probeer van daar een e-mail te sturen naar jezelf of een ander adres.
Als dat wél lukt → probleem zit in Outlook of SMTP-instellingen.
Als dat ook niet lukt → probleem zit bij Telenet of je account zelf.
Je oplossing had ik al geprobeerd, maar toch bedankt, dan weet ik dat ik niet direct iets over het hoofd had gezien:
Via Telenet-web-mail is het wel gelukt, maar via Outlook van Microsoft 365 lukt het niet.
Mijn 2 ander mailadressen van Telenet werken allebei nog zowel via Telenet-web-mail als via MS outlook.
Ik heb in Outlook eerst de e-mailinstellingen bij de 3 Telenet-e-mailadressen bekeken en daar is geen wijziging gebeurd.
Dan heb ik het emailadres dat geen mails nimmer verzend via Outlook daar herstelt, maar dat geeft geen oplossing,
In Outlook gebruik ik al jaren 4 verschillende mailadressen, waarvan 3 van Telenet en 1 van een vrijwilligersorganisatie, die vooral senioren verder helpt met computer- en gsm-problemen. Daar ontdekte ik dat mijn collega's mijn persoonlijke mails niet ontvingen en via de ander mailadressen wel.
Mocht je nog meer informatie hebben, hoe dit op te lossen in MS Outlook, hoor ik het graag.
(SMTP vergeleken of daar iets veranderd was, maar dat was hetzelfde voor die 3 Telenet-adressen)
Met vriendelijke groeten, HBO49
Gebruik je de nieuwe Outlook for Windows?
Deze versie verstuurt volgens mij alle mails via Microsoft servers en maakt dus geen SMTP verbinding vanop je toestel zelf.
Ik heb enkele weken geleden eens voorgehad dat er enkele uren vertraging zat op het versturen van e-mails, puur en alleen veroorzaakt door een probleem bij Microsoft.
Als de SMTP instellingen correct zijn, dan zou het dus ook een probleem bij Microsoft kunnen zijn.
Ik denk dat het komt omdat Microsoft jouw outlook heeft overgeschakeld naar de nieuwste versie en hierin worden de mails overzet in een htlm formaat. Na wat zoeken ben ik overgeschakeld naar de Outlook CLASSIC (best oude versie opnieuw installeren). Er zou ergens in de nieuwe versie bovenaan rechts een knopje zitten die de overschakeling naar de classic mogelijk maakt (bij mij werkte het niet)
@MarksTel-1 schreef:Ik denk dat het komt omdat Microsoft jouw outlook heeft overgeschakeld naar de nieuwste versie en hierin worden de mails overzet in een htlm formaat.
Het merendeel van de emails die tegenwoordig verstuurd en ontvangen worden zijn HTML. Dus twijfelachtig of dit de oorzaak kan zijn
@MarksTel-1 schreef:I Na wat zoeken ben ik overgeschakeld naar de Outlook CLASSIC (best oude versie opnieuw installeren). Er zou ergens in de nieuwe versie bovenaan rechts een knopje zitten die de overschakeling naar de classic mogelijk maakt (bij mij werkte het niet)
Microsoft is die knop actief aan het weghalen, alsook de Classic versie aan het uitfaseren. (Indien je Office kocht, en dus niet via abonnement, blijft classic normaal wel beschikbaar)