Beantwoorden
HBO49
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! It's your fifth party! Primeur! Pageturner!

Uitgaande mail werkt niet meer via Outlook 365

Ik heb 3 e-mailadressen. Vandaag heb ik ontdekt dat bij 1 van die mailadressen ik wel mails binnenkrijg, maar hetgeen ik zelf verstuur als antwoord of een nieuwe mail komt niet meer aan. Ik heb al geprobeerd om dat e-mailadres te repareren, maar dat werkt momenteel niet. Ik bekijk en verstuur al jaren mijn e-mails via outlook van Microsoft 365 en soms ga ik wel eens kijken via my Telenet-webmail.

 

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: uitgaande mail

 

 Met vriendelijke groeten

8 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Berichten: 2003
Krak 2021 Krak 2022 De nieuwe Einstein! Krak

Uitgaande mail werkt niet meer via Outlook 365

@HBO49 

Ga naar https://webmail.telenet.be

Probeer van daar een e-mail te sturen naar jezelf of een ander adres.

Als dat wél lukt → probleem zit in Outlook of SMTP-instellingen.

Als dat ook niet lukt → probleem zit bij Telenet of je account zelf.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HBO49
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! It's your fifth party! Primeur! Pageturner!

Uitgaande mail werkt niet meer via Outlook 365

Je oplossing had ik al geprobeerd, maar toch bedankt, dan weet ik dat ik niet direct iets over het hoofd had gezien:

Via Telenet-web-mail is het wel gelukt, maar via Outlook van Microsoft 365 lukt het niet.

Mijn 2 ander mailadressen van Telenet werken allebei nog zowel via Telenet-web-mail als via MS outlook.

Ik heb in Outlook eerst de e-mailinstellingen bij de 3 Telenet-e-mailadressen bekeken en daar is geen wijziging gebeurd.

Dan heb ik het emailadres dat geen mails nimmer verzend via Outlook daar herstelt, maar dat geeft geen oplossing,

In Outlook gebruik ik al jaren 4 verschillende mailadressen, waarvan 3 van Telenet en 1 van een vrijwilligersorganisatie, die vooral senioren verder helpt met computer- en gsm-problemen. Daar ontdekte ik dat mijn collega's mijn persoonlijke mails niet ontvingen en via de ander mailadressen wel.

Mocht je nog meer informatie hebben, hoe dit op te lossen in MS Outlook, hoor ik het graag.
(SMTP vergeleken of daar iets veranderd was, maar dat was hetzelfde voor die 3 Telenet-adressen)

Met vriendelijke groeten, HBO49

WG94
Experienced Meesterweter
Berichten: 2771
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Uitgaande mail werkt niet meer via Outlook 365

Gebruik je de nieuwe Outlook for Windows?

Deze versie verstuurt volgens mij alle mails via Microsoft servers en maakt dus geen SMTP verbinding vanop je toestel zelf.

Ik heb enkele weken geleden eens voorgehad dat er enkele uren vertraging zat op het versturen van e-mails, puur en alleen veroorzaakt door een probleem bij Microsoft.

Als de SMTP instellingen correct zijn, dan zou het dus ook een probleem bij Microsoft kunnen zijn.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MarksTel-1
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Uitgaande mail werkt niet meer via Outlook 365

Ik denk dat het komt omdat Microsoft jouw outlook heeft overgeschakeld naar de nieuwste versie en hierin worden de mails overzet in een htlm formaat. Na wat zoeken ben ik overgeschakeld naar de Outlook CLASSIC (best oude versie opnieuw installeren). Er zou ergens in de nieuwe versie bovenaan rechts een knopje zitten die de overschakeling naar de classic mogelijk maakt (bij mij werkte het niet) 

 

 

WG94
Experienced Meesterweter
Berichten: 2771
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Uitgaande mail werkt niet meer via Outlook 365


@MarksTel-1  schreef:

Ik denk dat het komt omdat Microsoft jouw outlook heeft overgeschakeld naar de nieuwste versie en hierin worden de mails overzet in een htlm formaat. 


Het merendeel van de emails die tegenwoordig verstuurd en ontvangen worden zijn HTML. Dus twijfelachtig of dit de oorzaak kan zijn


@MarksTel-1  schreef:

I Na wat zoeken ben ik overgeschakeld naar de Outlook CLASSIC (best oude versie opnieuw installeren). Er zou ergens in de nieuwe versie bovenaan rechts een knopje zitten die de overschakeling naar de classic mogelijk maakt (bij mij werkte het niet) 


Microsoft is die knop actief aan het weghalen, alsook de Classic versie aan het uitfaseren. (Indien je Office kocht, en dus niet via abonnement, blijft classic normaal wel beschikbaar)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HBO49
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! It's your fifth party! Primeur! Pageturner!

Uitgaande mail werkt niet meer via Outlook 365

Bedankt voor de reacties en het mee helpen zoeken naar mijn probleem.

1 Bij mijn Outlook van MS365 heb ik nog altijd de knop "De nieuwe versie van Outlook proberen" uit staan.
2 Ik gebruik Outlook 365 voor 4 mailadressen/
   2.1          1 van de website van onze vrijwilligersploeg (geen Telenet-mail-adres): geen probleem
   2.2         3 mail-adressen bij Telenet:
   2.2.1               mijn persoonlijk mailadres waar ik het probleem mee heb
   2.2.2+3          2 mailadressen voor 2 verschillende groepen, waar ik tot nu toe nog geen probleem heb
   2.2.4       Deze mailadressen hebben uiteraard allemaal dezelfde instellingen van poorten e.d.
   2.3          Zojuist heb ik nog een mail gekregen op mijn persoonlijk e-mailadres met de vraag om een antwoord te geven op een mail van 30 september
                  En ik had geantwoord op 1 oktober, dus dan is het probleem al zeker een week bezig.
Het rare, volgens mij, is wel dat ik geen probleem heb met die 2 ander mailadressen van Telenet. Zou het kunnen dat het probleem zich enkel voordoet bij het eerste mailadres in de lijst? Want dat is mijn persoonlijk mailadres.

Met vriendelijke groeten, HBO49

WG94
Experienced Meesterweter
Berichten: 2771
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Uitgaande mail werkt niet meer via Outlook 365

Heb je al eens een mail gestuurd van het niet werkende mailadres naar een van je andere? Om te zien wat het doet.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
HBO49
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! It's your fifth party! Primeur! Pageturner!

Uitgaande mail werkt niet meer via Outlook 365

Beste,

Dank je wel voor je antwoord. Ik was zeker dat ik het al gedaan had, maar voor alle zekerheid heb ik het naar mijn 2 ander Telenet-mailadressen nog eens gestuurd.

Maar daar krijg ik het niet aan. Van mijn 2 ander Telenet-adressen naar persoonlijk mailadres gaat wel.

Je zou dan inderdaad gaan denken dat er met de SMTP en poorten en beveiliging iets mis is, ik heb die nog eens nagekeken of daar iets veranderd is, maar bij alle 3 de mailadressen is het identiek. Dit verwachtte ik ook wel omdat die van bij het begin van instelling in Outlook 365 hetzelfde zijn ingesteld en tot over een 10-tal dagen (misschien iets langer) werkte het doorsturen of beantwoorden van mijn mails bij alle 3 mijn Telenet-adressen.

Als het bij de 3 Telenet-mailadressen niet meer ging dan kon ik wellicht een oplossing vinden. Het enige verschil dat ik momenteel zie in de 3 mailadressen is dat mijn persoonlijk mailadres het eerst sta in de mailboxen bij Telenet.

Laat maar weten wat je denkt van het volgende: ik zou mijn persoonlijk mailadres kunnen verwijderen uit Outlook en daarna opnieuw instellen in Outlook. mijn mails samen met de mappen staan toch op de Telenet-server.

Met vriendelijke groeten, HBO49