Beantwoorden
eMBie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Valse emails van Telenet ?

Hallo,

Ik krijg de laatste week dagelijks email bericht, zogezegd van Telenet, dat ze mijn mailbox hebben geblokkeerd en dat ik op een link moet drukken om deze terug te activeren ?

Ik vertrouw het niet en heb ze allemaal doorgestuurd naar Verdacht@safeonweb.be

Heeft er nog iemand zulke mails ontvangen ?

Groetjes,

eMBie

 

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Valse emails van Telenet ?

@eMBie 

Zelf heb ik 'zogezegd van Telenet' geen mails gehad op die manie dus kan je niet zeggen of die emails er zijn. Wel goed dat je het aangeeft en zeker als je alles op orde hebt waardoor je niet om die email gevraagd heb. Want zo maar je mailbox blokkeren en dan terug activeren via een link dat is niet correct natuurlijk. Je hebt dus ook goed gehandeld bij deze. 

Wat je nog wel kan doen is het door geven aan abuse@telenet.be zodat ze dit ook kunnen bekijken en eventueel blokkeren. 

Hier heb ik als nog een link om phishing mails en spam mails en valse sms meldingen door te geven.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Valse emails van Telenet ?

Je ziet toch direct of je mailbox is geblokkeerd of niet. Zolang er mails binnenkomen en je kan er versturen is er niets aan de hand. In geval het niet zo is kan je beter eerst proberen je paswoord aan te paasen en als dat niet lukt neem dan contact op met de klantendienst. Dergelijk mails zijn nu eenmaal dikke zever en groot gevaar. Zeker ook doorsturen naar verdacht@safeonweb.be



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Valse emails van Telenet ?

Als iedereen die zo een mailtje krijgt hier een bericht post dan ligt Netweters plat.

Je zou toch denken dat ondertussen iedereen zo een vals mailtje herkent.

Ik moet wel toegeven, ze worden steeds beter.

Het is natuurlijk wel spijtig dat we nu bijna elk mailtje met dezelfde argwaan moeten lezen.

luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Valse emails van Telenet ?

Blijven doorsturen naar

verdacht@safeonweb.be

We vinden dat het er op vooruit gaat

veel minder banken en bpost e-mail  dat was een plaag

 
 
 
 
 
0 Likes
eMBie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Valse emails van Telenet ?

1) het gaat hier over een valse "Telenet" mail, niet zomaar gelijk welk phishing mail van andere oorsprong(-en)

2) "Ik moet wel toegeven, ze worden steeds beter."

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Valse emails van Telenet ?


@Ex-Netweter  schreef:

... knip ...

Ik moet wel toegeven, ze worden steeds beter.

Het is natuurlijk wel spijtig dat we nu bijna elk mailtje met dezelfde argwaan moeten lezen.


Inderdaad. Het is bijna niet te geloven hoe goed ze daarin zijn geworden. En ja, ik heb ook al menig keer authentieke mails van o.a. de overheid heel argwanend onder de loep gelegd. Het is een droevige situatie, je gaat op den duur bijna alle mails argwanend bekijken, maar beter een keer teveel uitvlooien dan een keer erin trappen ...

En dan heb ik het nog maar enkel over de mails die door de "controle" van mijn systeem zijn geraakt ... Het zijn natuurlijk de "mindere goden" die door goede beveiligingssoftware meteen gesnapt worden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Allesweter
Berichten: 2594
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Valse emails van Telenet ?

0 Likes