24770
netweters
|
152561
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo,
Ik krijg de laatste week dagelijks email bericht, zogezegd van Telenet, dat ze mijn mailbox hebben geblokkeerd en dat ik op een link moet drukken om deze terug te activeren ?
Ik vertrouw het niet en heb ze allemaal doorgestuurd naar Verdacht@safeonweb.be
Heeft er nog iemand zulke mails ontvangen ?
Groetjes,
eMBie
Zelf heb ik 'zogezegd van Telenet' geen mails gehad op die manie dus kan je niet zeggen of die emails er zijn. Wel goed dat je het aangeeft en zeker als je alles op orde hebt waardoor je niet om die email gevraagd heb. Want zo maar je mailbox blokkeren en dan terug activeren via een link dat is niet correct natuurlijk. Je hebt dus ook goed gehandeld bij deze.
Wat je nog wel kan doen is het door geven aan abuse@telenet.be zodat ze dit ook kunnen bekijken en eventueel blokkeren.
Hier heb ik als nog een link om phishing mails en spam mails en valse sms meldingen door te geven.
Je ziet toch direct of je mailbox is geblokkeerd of niet. Zolang er mails binnenkomen en je kan er versturen is er niets aan de hand. In geval het niet zo is kan je beter eerst proberen je paswoord aan te paasen en als dat niet lukt neem dan contact op met de klantendienst. Dergelijk mails zijn nu eenmaal dikke zever en groot gevaar. Zeker ook doorsturen naar verdacht@safeonweb.be
Als iedereen die zo een mailtje krijgt hier een bericht post dan ligt Netweters plat.
Je zou toch denken dat ondertussen iedereen zo een vals mailtje herkent.
Ik moet wel toegeven, ze worden steeds beter.
Het is natuurlijk wel spijtig dat we nu bijna elk mailtje met dezelfde argwaan moeten lezen.
Blijven doorsturen naar
We vinden dat het er op vooruit gaat
veel minder banken en bpost e-mail dat was een plaag
1) het gaat hier over een valse "Telenet" mail, niet zomaar gelijk welk phishing mail van andere oorsprong(-en)
2) "Ik moet wel toegeven, ze worden steeds beter."
@Ex-Netweter schreef:... knip ...
Ik moet wel toegeven, ze worden steeds beter.
Het is natuurlijk wel spijtig dat we nu bijna elk mailtje met dezelfde argwaan moeten lezen.
Inderdaad. Het is bijna niet te geloven hoe goed ze daarin zijn geworden. En ja, ik heb ook al menig keer authentieke mails van o.a. de overheid heel argwanend onder de loep gelegd. Het is een droevige situatie, je gaat op den duur bijna alle mails argwanend bekijken, maar beter een keer teveel uitvlooien dan een keer erin trappen ...
En dan heb ik het nog maar enkel over de mails die door de "controle" van mijn systeem zijn geraakt ... Het zijn natuurlijk de "mindere goden" die door goede beveiligingssoftware meteen gesnapt worden.
mypension e-mail spam erg lastig blijft duren
https://www.safeonweb.be/nl/actueel/nieuwe-golf-van-phishingberichten-en-valse-websites-mypensionbe