Beantwoorden
Tuningw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

Heb een tijd terug gehad dat men origin die op men hoofd email stond paswoord was veranderd enzo en ik zelf kreeg geen emails die een paswoord aan vraagden sinds enige tijd heb ik weer verdachte dingen tegen gekomen en emails binnen halen met de normale email van windows 10 is ook heel traag voordat er iets binnen komt bv een code toegestuurt krijgen die 10min geldig is kan ik niet optijd gebruiken zelfs en krijg ik vaak ook bijna dagelijks 20tal scam en spam emails waarom doet telenet hier niets aan enige hulp mag wel wand ben dit wel beetje beu aan het worden 

Tags (3)
0 Likes
13 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

@Tuningw 

Kan je eens uitleggen over welk type toestel je gebruikt? Welke e-mail cliënt gebruik je? Gebruik je webmail?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tuningw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

Ik gebruik de standaard email app die met windows 10 komt 

0 Likes
Tuningw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

Wel krijg ik nog heel veel fake emails van bv dhl met een paketje die ik moet betalen en bv van winkels waar ik zo gezegt een bon heb gewonnen enzo voord in de tijd toen men origin account werd gehackt had ik het pas door als ik men email open deed en alles in het russish stond en heb daar ook geen bevestiging gezien van een paswoord vergeten dus ik denk wel dat deze hackt toegang had tot de email maar telenet vind dit geen verdachte inlogpoging blijkbaar

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

@Tuningw 

 

Al die voorbeelden van spam die jij aanhaalt krijg ik ook. Spam is nog geen hacking.

 

Een goede spamfilter helpt je hierin al een heel eind vooruit. En voorzichtig zijn met het uitdelen van uw mail adres.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

@Tuningw 

Ik zou in uw geval deze mails niet openen, maar zonder iets aan te klikken, gewoon deleten.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tuningw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

Snap ik hoor maar hoekomt het dan dat ik geen mail krijg van een paswoord die gewijzigd was maar wel als de account in het russish was gezet

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

@Tuningw   Heb je al uw paswoord veranderd op je mailbox? 

Als je spam, phishing mails binnen krijgt dan open je best uw webmail, dus via https://mail.telenet.be en inloggen met je mailadres en paswoord en stuur je betreffende mails door naar verdacht@safeonweb.be en dan markeer je ze als spam (klikken met rechtermuisknop en kijken in het lijstje).

Als je mails op die manier als spam aanwijst wordt dit zeer snel door Telenet opgevolgd. Ook hetgeen je doorstuurt naar verdacht@safeonweb.be wordt zeer snel aangepakt.

Op die manier ontvang ik reeds enige tijd heel weinig spam. Juist vandaag terug 2 phishing mails van KBC en de Watergroep ( zogenaamde afrekening met Duits rekeningnummer).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tuningw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

Ja dat heb ik gedaan maar vind het raar dat telenet emails door laat en zelf deze eerst niet screent 

0 Likes
Tuningw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

Dat is het net ik heb een origin account die aan gemaakt is met het mail adress van telenet dus als ikzelf men wachtwoord bv niet weet moet ik paswoord vergeten doen dan krijg je een email  maar dat heb ik nooit gedaan zelfs die email heb ik niet zien binnen komen die hacker had dzn men paswoord zo veranderd op origin en alles in het russish gezet daar van kreeg ik toen mail dat deze account op origin was aangepast ikzelf kon niet meer inloggen bij origin omdat deze hacker alles had veranderd dus deze zou dan tog toegang gehad hebben of heb ik et mis?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

@Tuningw  Ga naar mijn.telenet.be en log daar in met je origineel mailadres en paswoord. Of met het internetaccountnummer die op je factuur staat en het paswoord.

Dan kom je op een dergelijk scherm:

mijnTelenet01.PNG

Vervolgens klik je op Telenetmailboxen en je komt op dit scherm:

mailboxaanmaken.PNG

Klik waar het rode pijltje staat en je ziet al je mogelijke mailboxen.

Heb je maar 1 mailbox (hoofdmailbox) dan kan je kiezen om wachtwoord te wijzigen. Bij de andere niet. Maar je kan ze wel verwijderen indien gewenst.

Daarvoor heb je nodig: uw huidig wachtwoord waarmee je nu bent ingelogd. En dan moet je een nieuw wachtwoord invullen, 2x bestaande uit minstens 1 Hoofdletter, 1 Kleine letter, 1 cijfer en 1 leesteken, in het totaal minstens 8 tekens liefst meer.

Als je met een subaccount werkt waar je een telenet mailadres hebt gemaakt.

Vul dan dit mailadres in. Klik op paswoord vergeten en na enkele seconden krijg je een nieuw paswoord op je scherm. Dit paswoord samen met je mailadres kan je gebruiken om naar mijn.telenet.be te gaan en daar zelf een paswoord aan te maken. Dit wordt niet via mail gestuurd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tuningw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

Dat kan ik hoor hehe ik werk al meer dan 10jaar met netwerkbeheer en met telenet maar vond het raar dat het niet door telenet was gedetekteerd was dat die rus in men email zat

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

@Tuningw 

Er lijkt me een redelijke kans te zijn dat ook je computer gehackt is. Daarom denk ik dat het best is om een online antivirus scan te doen en best zelf twee verschillende. Als er wat ernstigs gevonden werd, na het verwijderen van de malware, nogmaals uw wachtwoorden veranderen.

 

0 Likes
Tuningw
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Goed gevonden! Netjes! Mooi, mooi!

Vermoeden dat een hacker nog steeds toegang heeft

dat is allemaal al gebeurd heeft niets gevonden in die tijd heb nu al een jaar een nieuwe pc gebouwd

maar tog zijn er rare dingen  gebeurd beetje bij beetje waar ik mail van krijg is nog die scams en vindado ofzoiets zou een soort werkzoek site zijn waar ik me niet heb bij ingeschreven maar tog een account op heb heb die account net verwijderd hopelijk is die snel inorde

0 Likes