Beantwoorden
MF
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Verzenden via Outlook geeft foutcode 421

Since een week kan mijn oma geen Emails meer versturen met de outlook app op haar pc dit geldt enkel voor de Telenet adressen. Als ze een email verstuurd is er ergens een foutmelding terug te vinden met code 421.

Om deze fout op te lossen heb ik geprobeerd haar acount te verwijderen van outlook en terug te kopellen aan outlook. Hierbij heeft ze de optie nietmeer om aan te geven dat de (smpt) server verificatie vereist. Dan krijgt ze ook een foutmelding dat zegt dat ze niet kan worden verbonden. Als ik bij het andere telenet adres probeer de serverinstellingen aan te passen krijg ik dezelefde foutmelding.

ze zou heel graag willen blijven werken met de outlook app aangezien dit de email app is die ze het beste kent.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: kan geen mail verzenden via de outlook desktop fout 421

3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@MF 

Hoe zeker ben je dat het enkel Telenet email adressen zijn heb je al geprobeerd om te versturen naar een andere email adres dus wat niet Telenet is ? 

En je hebt het over een ' ergens een foutmelding te vinden met code 401 er in' maar wat is dan juist de exacte fout melding ? Want als ik ergens dacht ik het te hebben zien staan weet ik het niet zeker hé. 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MF
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Ik ben heel zeker dat het enkel met de telenet accounts is want er is ook een scarlet account verbonden aan de outlook die wel emails kan verzenden. 

verder wil ik eraan toevoegen dat emails versturen via de telenet webmail zonder problemen kan. Het is de combinatie telenet met outlook die de fout veroorzaakt.

in de foutcode stond ‘you are temporary blacklisted’

patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@MF 

Maar kan je geen enkele email versturen naar geen enkel email adres of zijn het enkel email adressen die eindigen op @telenet.be

Want een account is heet wat anders dan een ontvanger natuurlijk. 

Want de foutmelding die je geeft duid er op dat er bij de uitgaande server instellingen de optie , verificatie , niet aangevinkt staat of dat er ergens een VPN actief is op die pc. Maar blacklisted kan ook zijn dat je bij Telenet op een 'zwarte' lijst staat wegens het versturen van spam. Nu niet te letterlijk denken oei dat doen we niet nee das waar maar soms kan dit voorkomen. Dan moet enkel Telenet dit achterliggend rechtzetten want dan zouden er dus zogezegd door een virus of zo mails verstuurd worden en dan heb ik het over honderden mails tegelijk. Dan ziet de server dit als spam en dan wordt het email adres voor uitgaand geblokkeerd. 

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/storingen/e-mails-versturen-of-ontvan...

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.