42181
netweters
|
18606
gesprekken
|
20098
vragen
|
Sinds enkele weken kan ik naar 1 bepaald email adres geen mail meer sturen.
Ik krijg steeds onderstaande foutmelding, raar want ik heb niks veranderd op mijn pc, ik werk met outlook als email programma.
Het is gelijk met welk email adres ik probeer te verzenden, het is bij allemaal, zowel via pc in outlook, via webmail telenet of via mobiel.
Ik verzend de emails naar (e-mailadres verwijderd) maar het email adres hieronder staat anders...
Weet iemand raad want dit is enorm vervelend dat ik hen niet kan contacteren.
-----------------------------------------------------------------------
The following message to <zininmeer@highcotest.zohodesk.eu> was undeliverable.
The reason for the problem:
5.3.0 - Other mail system problem 550-'5.7.1 Email rejected per DMARC policy for telenet.be'
Inhoud gewijzigd door Yince (mod) | Reden: Er stond een zichtbaar mailadres .Ik heb dit verwijderd.
Even gegoogeld ...
Uw mail werd geweigerd wegens DMARC policy:
What is a DMARC policy? A DMARC policy determines what happens to an email after it is checked against SPF and DKIM records. An email either passes or fails SPF and DKIM. The DMARC policy determines if failure results in the email being marked as spam, getting blocked, or being delivered to its intended recipient.
En wat is nu DMARC:
Dat kan je hier lezen; uitleg DMARC
EDIT: De uitleg is al een indicatie waarom uw mail een andere naam heeft gekregen door de DMARC controle.
Beste, wat kan ik daar aan doen?
Ik heb 3 weken geleden een nieuwe telenet modem laten plaatsen omdat ik nog de oude modem had, kan dit daar mee te maken hebben?
Heb al naar Telenet gebeld, maar ook nog geen oplossing uit de bus gekomen.
@Vka schreef:Beste, wat kan ik daar aan doen?
Controleer de instellingen in uw e-mail programma ...
https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/e-mail/e-mail-instellen/
Problemen met e-mails verzenden?
Ontvang je een foutmelding met SPF, DKIM of DMARC? Controleer dan de instellingen van je e-mailprogramma. Stel authenticated SMTP in en pas je instellingen aan zoals hierboven aangegeven.
... of probeer de mail te versturen via Telenet webmail
Indien dan nog hetzelfde probleem, dan kan alleen Telenet de oplossing bieden.
De SMTP server van de bestemmeling weigert de ontvangst van jouw mail. Het kan ook een fout zijn bij de bestemming?
@StefaanH schreef:De uitleg is al een indicatie waarom uw mail een andere naam heeft gekregen door de DMARC controle.
Deze opmerking begrijp ik niet
En ook niet wat de oplossing is die je aanbiedt ??
@Vka schreef:Ik verzend de emails naar zininmeer@promolife.be maar het email adres hieronder staat anders...
Dat is omdat dat mails naar dit mailadres doorgestuurd worden naar dat andere mailadres.
Ik zie 3 mogelijkheden.
Je gaf al aan webmail getest te hebben dus eerste kan dan uitgesloten worden.
Deze opmerking begrijp ik niet
Wat ik bedoelde is dit:
Malicious parties and spammers sometimes try to send emails from a domain that they are not authorized to use — like someone writing the wrong return address on a letter. They may do this to try to trick users (as in a phishing attack), among other reasons.
Dus de uitleg hoe het komt dat die naam veranderd is: doordat de controle heeft aangetoond dat er eigenlijk een ander adres achter zit.
En ook niet wat de oplossing is die je aanbiedt ??
Ik heb geen oplossing aangeboden (want die materie is niet mijn specialiteit), enkel willen duidelijk maken wat de boodschap was.
Ik ontvang dus een foutmelding van DMARC.
Alle instellingen in mijn email accounts staan juist.
Tot op heden nog steeds geen bericht van Telenet zelf...
Klopt idd, dat 1ste kan ik al uitsluiten, heb het met de pc outlook, via webmail en ook via mobiel.
Dus nog effe verder trachten uit te zoeken of het aan Telenet ligt of aan de ontvanger...
@Vka schreef:Weet iemand raad want dit is enorm vervelend dat ik hen niet kan contacteren.
Probeer dan eens rechtsreeks een mail te sturen naar z*n*inm**r@highcotest.zohodesk.eu
Ik stuurde zopas een testmail daar naartoe, en deze werd niet geweigerd
@StefaanH schreef:EDIT: De uitleg is al een indicatie waarom uw mail een andere naam heeft gekregen door de DMARC controle.
Zijn mail heeft geen andere naam gekregen.
DMAR controleert of het afzender mail adres ligitiem is (en een mail mag versturen vanaf het domein telelent.be)
Wat hier gebeurt, is dat de uiteindelijke bestemming van de mail z*n*inm*r@highcotest.zohodesk.eu is
De SMTP server van de oorspronkkelijke bestemmeling (mail z*n*inm*r@promolife.be) stuurt de mail blijkbaar door naar de SMTP server van highcotest.zohodesk.eu
Deze doet een DMARC controle en stelt vast dat de afzender een telelent.be adres is, en deze niet gemachtigd is om mails te versturen vanaf het promolife.be domain, en weigert de mail dus.
De fout ligt dus bij promolife, my 2 cents
Beste, ik heb het ook als ik met een email adres van hotmail verstuur, natuurlijk wel via mijn telenet aansluiting via internet...
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ook vanaf mijn telenet email naar zininmeer@promolife.be !
Ik heb in het verleden (van juli 2024 tot 2 weken geleden) naar dit email address kunnen sturen maar plots ging dit niet meer. Ik heb ook al contact opgenomen met telenet en zij zeggen dat het eerder aan zin in meer ligt omdat inderdaad zij de email doorsturen naar die zohodesk (waarschijnlijk een specifieke tool voor afhandeling) en die blocken het ontvangen van onze emails.
Ik denk dus inderdaad dat die zohodesk in fout is en zij het probleem moeten aanpakken maar via zin in meer kan ik niemand bereiken dus denk er nu aan om die zohodesk zelf te contacteren.
Ik hou je op de hoogte
Stuur je mail gewoon naar zinxxx@highcotest.zohodesk.eu en probleem opgelost ..
Heb ik voorheen ook al geprobeerd hoor, het is helaas hetzelfde probleem, dus gaat ook niet...
Hallo, ik heb idd nog steeds hetzelfde probleem, tot een grote maand geleden nooit een probleem gehad.
Sommige dagen lukt het wel om naar daar een email te verzenden, maar meestal krijg ik foutmelding, hoe raar dat ook is.
Ben content (allez ja, niet fout bedoeld hé) dat er nog mensen zijn die hetzelfde voor hebben, ook van Telenet krijg ik geen antwoorden op mijn vragen... vermoedelijk ligt het idd bij zin in meer zelf... maar ook die reageren niet helaas... tja...
Hopelijk komt het ooit terug in orde.
Zoals Flip1953 zegt kan je inderdaad ook rechtstreeks naar de eindbestemming mailen (die zohodesk). Dan lukt het wel.
Heb toch zininmeer gestuurd om men hiervan op de hoogte te brengen want wij geraken hier nu samen aan uit maar ik vrees dat er veel mensen zijn die deze oplossing niet gaan kunnen toepassen of doorhebben. Dus beter dat zininmeer ook zelf eens checkt :).