Beantwoorden
tristannieto
Experienced Beetjesweter
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Mails ontvangen en sturen lukt niet - Outlook for MacOS

Hallo iedereen,

Ik gebruik nu al sinds begin dit jaar een Mac van mijn werk. Daarop heb ik Outlook for MacOS staan met mijn werk email op geconfigureerd. Zoals altijd voeg ik dan ook een account toe om mijn privé email address toe te voegen aan outlook.

Dit heeft heel het jaar perfect gewerkt tot 2 weken geleden. Ik merkte dat ik geen mails meer binnen kreeg en vond dat verdacht dus ging kijken via telenet webmail en had dus wel degelijk emails. Het account opnieuw instellen zorgt er voor dat mijn mails wel weer binnenkomen maar dit maar 1x... Daarna lukt het weer niet. Uitsturen lukt helemaal niet, ze blijven altijd in mijn outbox zitten. Alle emails van mijn werk account zijn wel OK.

Ik heb reeds enkele keren het account opnieuw ingesteld en volgens de handleiding van Telenet op https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/e-mail/e-mail-instellen/#:~:text=De-,... 

Deze instellingen had ik voordien ook. Nu doet dit het niet meer... Heb al contact opgenomen met telenet maar zij kunnen mij niet helpen omdat ze enkel ondersteuning bieden op telenet webmail en geen extern programma.

Iemand al iets dergelijk meegemaakt en een oplossing weet?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

2 reacties
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@tristannieto 

Zelf heb ik ook Outlook op mijn Mac Studio staan en daar heb ik ook mijn werk mail op ingesteld. Kan daar ook perfect mee versturen en ook ontvangen dus dat is geen enkel probleem. Enkel moet je eens zien of je de juiste instellingen gebruikt want ik moet de Microsoft Exchange server gebruiken in Outlook. Op die manier kan ik dan mijn mail instellen en het wachtwoord ingeven en dan werkt het. 

Dus welke instellingen gebruiken je op dit moment ? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Professional Allesweter
PhD in problem solving! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. Krak

Krijg je toevallig bij het opstarten van Outlook een melding van Sleutelhangertoegang?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.