Beantwoorden
Lixhe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Webmail Telenet gehackt

Hallo,

Afgelopen maandag merkten we op dat onze mail niet meer “actief” was.

Telenet gecontacteerd hierover en opeens werkte dit terug. We konden zien dat er via onze mail berichten verzonden waren naar een hele hoop mensen. Dit waren Franstalige mails naar Franse personen. We hebben onmiddellijk ons wachtwoord veranderd naar een sterk wachtwoord. De dag nadien konden we opeens niet meer inloggen omdat ons wachtwoord niet meer klopt, vandaag terug hetzelfde verhaal.. ondanks 2x sterk wachtwoord.. We hebben hiervoor gebeld naar Telenet, ook de mails die we teruggevonden hebben doorgestuurd. Maar deze personen kunnen ondertussen gewoon verder aan al onze mails/gegevens. Deze morgen hebben we ons wachtwoord weeral terug kunnen herstellen maar nu hadden ze alle mails van hun verwijderd + onze prullenbak ook heel leeg gemaakt. 

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Webmail Telenet gehackt

Hetzelfde meegemaakt. Tot 3 keer toe. Zelfs mijn digicorder ingeleverd voor een tvbox omdat de klantendienst het serienummer als oorzaak opgaf. Is pas gestopt als de technische dienst alle OPENSTAANDE verbindingen had afgesloten, nadat ik terug de paswoorden had veranderd. Kijk ook na in de gegevens of ze uw contact gsmnummer niet hebben aangepast. Bij mij hadden ze dit gedaan bij de gebruikers en een extra gebruiker aangemaakt met volledige rechten. Ook die hebben de technische diensten moeten verwijderen want zelf lukte het niet. Aangifte bij politie is zonder gevolg gebleven. Ondertussen heb ik een naam omdat hij zo stom is geweest om een beleggingsaccount dat op dat mailadres stond zijn naam te zetten. Hij was net niet snel genoeg geweest om de bankgegevens te veranderen omdat dit expliciet moet aangevraagd worden met kopie van ID kaart.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail Telenet gehackt

@igvfer 

Kunt ge met die gegevens niet alsnog opnieuw naar de politie stappen? Jij gaat er zelf niet veel aan hebben, behalve dan (hopelijk) de wetenschap dat die snoodaard bij de lurven gevat is ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Webmail Telenet gehackt

Ik heb er eerlijk gezegd geen zin in. Nog eens een afspraak maken en dan 2 u spenderen om tot daar te gaan, vast te stellen dat je alsnog niet bediend wordt op het afgesproken uur en dan terug naar huis? Om dan terug te horen dat het parket er geen gevolg kan aan geven. Laat maar.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lixhe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Webmail Telenet gehackt

Ik heb dit eens aangehaald bij de klantendienst maar gingen er niet echt op in... Weet niet juist wat verder te doen, we gebruiken amper pc, vooral iphone en ipad. Helpt het als we de gebruikersmail veranderen? 

0 Likes
Lixhe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Webmail Telenet gehackt

--

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Webmail Telenet gehackt

Heb je wel degelijk alle gebruikersaccounts nagekeken? Zolang die niet correct staan heeft het geen zin. Ook alle accounts nakijken die op een of andere manier vermeld zijn in je mails. Of waar je dat mailadres gebruikt als inlogadres. Zoals webshops enz.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Lixhe
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Webmail Telenet gehackt

Het account dat ze gehackt hebben was een gebruiker-account, niet ons hoofdaccount dus ze konden daar gelukkig niks in wijzigen. Voor de zekerheid nog eens nakijken

0 Likes