24773
netweters
|
152595
antwoorden
|
20720
vragen
|
Beste,
Ik heb een backup gemaakt van mijn oud e-mailadres. Maar omdat we eventjes veranderd waren naar een andere provider en nu terug naar Telenet zijn gegaan, hebben we een nieuw e-mailadres gekregen. Ik moet nu eerst alle mails van het oude account overzetten naar het nieuwe en zo terug (om het oude emailadres te behouden). Telkens krijg ik volgende foutmelding:
Ik heb ook al geprobeerd om alleen de inbox te exporteren en daarna te importeren, maar ook dat lukt niet.
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Maak een nieuwe map aan in webmail.
Als je een oude map gebruikt, zorg dat ze leeg is.
Selecteer, om te importeren, het bestand dat je met export vanuit webmail aangemaakt hebt.
Selecteer de nieuwe of lege map om uw backup te plaatsen.
Importeer dit bestand.
Wacht tot alles uitgevoerd is. Dat kan lang duren (afhankelijk van hoeveel je geëxporteerd hebt).
De grootte van dit bestand kan je vinden in je verkenner.
Normaal moet dit wel lukken.
Beste,
Heel erg bedankt voor je antwoord, maar dat is nu net het probleem dat dat niet lukt. Ik heb geprobeerd om een nieuwe map "temp" aan te maken, maar dat wilt ook niet lukken
Ik heb het daareven getest en het lukte bij mij wel. Achteraf heb ik opgemerkt dat dat er blijkbaar nog een probleem was met webmail. Misschien kan je beter even wachten tot webmail terug werkt zoals het hoort. Of af en toe eens opnieuw proberen.
Wat ik me afvraag is of er iets terugkomt.
Beste,
Neen, nog steeds niet gelukt, ik blijf dezelfde foutmelding krijgen als ik wil importeren. De file is een .tar bestand en noemt: "Alles-2020-05-23-120151.tar" Als ik het opende, maakte mijn mac er precies een documentenfolder van en zie ik wel alle mails staan maar in cijfertaal.
Ik heb het net geprobeerd met mijn windows computer en daar is het wel gelukt. Ik heb alles kunnen importeren naar het andere e-mailadres. Maar ik zit nu nog met een ander probleem... Ik heb een oud e-mailadres dat nog behoort tot een abonnement dat 1,5 jaar afgesloten werd (we zijn eventjes naar proximus gegaan). Nu zijn we terug naar telenet en hebben we een nieuw e-mailadres gekregen. Maar aangezien alles en iedereen nog steeds het oude emailadres gebruikt, willen we de oude ook behouden. Daarvoor moet ik hem eerst vrijgeven, maar dat lukt niet aangezien dat emailadres niet meer aan een abonnement hangt en ik daarvan dus geen login heb.
@Dries77 beste is eventjes naar de klantendienst via Messenger op FB een bericht te sturen of eens te bellen. Heb dit ook al voorgehad en dan zullen zij dat voor je vrij geven.
Weet wel dat je emails bij het vrijgeven van je email adres verdwijnen dus niet dat je voor een verrassing staat. Dit is bij mij ook gebeurd. Dus maak er een backup van.
Oke super! Bedankt voor het antwoord, ik zal morgen Telenet eens contacteren via FB. Ik heb het gisteren al geprobeerd via de klantendienst (telefonisch) maar daar hingen ze gewoon de telefoon op omdat ze het antwoord niet wisten...