41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
De vraag is hoe lang, hoeveel uren, duurt het voordat nieuwe e-mail regels effectief worden ?
Ik heb een bestaande e-mail regel die bepaalde e-mails doorstuurt naar een ander e-mail adres.
Als ik deze e-mail regel verwijder, blijft hij uitgevoerd worden.
Als ik nieuwe of andere e-mail regels toevoeg, worden deze niet uitgevoerd en blijft de originele e-mail regel in werking.
Een van de nieuwe e-mail regesl gaat e-mails met een bepaald woord in het onderwerp doorverwijzen naar twee andere e-mail adressen.
Ik veronderstel dat het mogelijk is om tweemaal door te verwijzen naar een ander e-mail adres in een regel; de interface laat dit in elk geval wel toe.
Het vreemde is dat wanneer alle regels worden verwijderd, de bestaande regel (van gisteren) blijft uitgevoerd worden.
Vandaar mijn vraag, is er een cache van bijvoorbeeld 24 uur op de telenet webmail regels ?
mvg
Chris
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een mail aanduiden als "dit is geen spam" wil nog niet zeggen dat alle toekomstige mails van die afzender sowieso in de inbox komen. Je kan misschien het emailadres in je contacten zetten; mails van een contact worden meestal minder snel als spam aanzien.
Je kan natuurlijk ook je mailbox zo instellen dat alles in de inbox komt zodat je regels kan toepassen, maar dat lijkt me niet meteen een gewenste oplossing.
Trouwens, het heeft mijn inziens weinig nut om een "weggooien" regel te maken hiervoor. Mails in de spam folder worden na 1 maand sowieso automatisch verwijderd.
WG94, bedankt voor uw antwoord.
Ik ben waarschijnlijk in de fout gegaan door te snel mijn regels opnieuw aan te passen op nieuwe mails van dezelfde afzender.
Mijn ervaring is nu dat de regels niet onmiddellijk actief staan ook niet na opslaan, na wat geduld nog 3 mails binnen gekregen en na 4 uur is het gestopt.
Ik gooi ze liever weg omdat ik mijn spam folder ook wil checken op "gewenste mail" moeilijk zoeken in een paar honderd spam mails.
Toch nog een bedenking over Telenetmail hoe die de geïnfecteerde mails gewoon naar ons doorsturen, ik heb al jaren een outlook mailadres en ik heb daar nog nooit spam of geïnfecteerde berichten op binnen gekregen.
Grtz, Nijira
Ik gebruik twee e-mailadressen: een Telenet en een hotmail (wat gelijk staat aan een outlook, zelfde servers). Bij Telenet heb ik weinig spam, bij hotmail heb ik meer spam. Met een paar uitzonderingen gebruik ik Telenet voor belangrijke mail familie, vrienden), voor bedrijven en hier en daar inloggen mijn hotmail adres.
Ik ken gebruikers die surfen, nooit ergens inloggen en afhaken bij coockies. Resultaat na 24 jaar: nul kolma nul spam.
Ik heb ook zo een probleem. Een regel aangemaakt waar niets mee gebeurt....
Toegepast op Inbox.
Wat doe ik verkeerd?
Uw regel zou moeten werken, tenzij er in "Bma" een ascii code zit, ook altijd nog eens opslaan op de "email regel pagina".
Ik heb de gewoonte om alles voor de @ te verwijderen om een regel aan te maken.
Heb je de regel ook in de "Actieve regels" kolom gezet? Kijk daarnaast ook eens na of je geen regels hoger in de lijst hebt waarvoor het in aanmerking komt die "Geen andere regels toepassen" ingeschakeld hebben.