Beantwoorden
YvanVW24
Experienced Weetjesweter
Berichten: 18
Wereld gedichtendag Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Webmail prullenbak

Hallo ,

Wordt de prullenbak in webmail automatisch leeg gemaakt ? Zo ja , na hoeveel tijd ? Kan je zelf instellen hoelang mails (of hoeveelheid data ) bewaard blijven in de prullenbak ?

 

 

0 Likes
21 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail prullenbak


@YvanVW24  schreef:

Heb net een nieuwe folder gemaakt , "Deleted items" . Maar hoe zorg ik er nu voor dat als men een mail verwijdert , hij daar automatisch in terecht komt ?

Of kan dit niet ?


Ik vrees dat je dat toch manueel gaat moeten doen. In plaats van rechtsklikken en "delete" aan te klikken, drag & drop naar uw nieuwe eigen folder ...🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail prullenbak

@YvanVW24 

Met webmail zie ik geen andere mogelijkheid dan om dat manueel te doen: mails verslepen van de inbox naar de door u gemaakte folder.

 

edit: dubbel gebruik met de reactie van @StefaanH 

Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Even demarreren...

Webmail prullenbak

Hallo allen,

 

We hebben intern een antwoord gekregen op jullie vraag.

Er is soort achterliggend script dat over alle mailboxen loopt en mails ouder dan 7 (of 30) dagen verwijdert.  Het kan wel even duren voordat dat script jouw mailbox aandoet. Mails worden dus niet na exact 7 dagen verwijderd, maar “vanaf” 7 dagen oud.

 

Prullenbak: mails die minstens 7 dagen oud zijn;

Spamfolder: mails die minstens 30 dagen oud zijn;

Alle andere mappen: geen automatische clean-up

 

Hopelijk brengt dit wat duidelijkheid. 


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail prullenbak

Dankuwel @Lieselot91 voor deze verduidelijking 😉

Eigenlijk wel interessante info voor diegenen die de webmail effectief als mailclient gebruiken. Kan dat misschien ergens in de rubriek "Instellingen - Accountinstellingen via Mijn Telenet - Beheer je Mailbox" toegevoegd worden?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Webmail prullenbak

Wat ook werkt, is dat je webmail van telenet niet gebruikt, bij bv outlook een email aanmaakt, je eigen telenet email adres erin zet, paswoord ingeeft, en dan kan je vandaar altijd aan je mails via outlook site met je telenet email, op welke plek of computer dan ook zonder email client. Dit werkt 100% en outlook verwijderd geen emails in prullenbak na een maand. Die blijven in de erin tot je op prullenbak klikt om definitief te verwijderen

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5200
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Webmail prullenbak

@DeLLiAnO 

Als je een mail programma of app gebruikt en je maakt de imap verbinding dan ka je prullenbak ook gesynchroniseerd worden. Alles hangt af van je lokale instellingen. 

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan systemen, programma's en apps die de (defacto) normen volgen en niet die dat een eigen afgeschermd systeem gebruiken zoals Outlook.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Webmail prullenbak

@janne_man 

Ik geef ook voorkeur aan email apps/programmas, en prullenbak kun je dan idd bv op onbeperkt zetten enz.

TS wou via webmail werken, maar daar staan dan de beperkingen op voor prullenbak. Als ie met telenet email inlogt op webversie van outlook, heeft ze ook webmail, maar blijven haar mails wel in de prullenbak. Vandaar de suggestie. 

 

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes