24752
netweters
|
152354
antwoorden
|
20693
vragen
|
Ik probeer in outlook 2019 webmail te configureren omdat outlook toch meer mogelijkheden geeft maar dit lukt niet alhoewel alle setting kloppen. Ik krijg altijd de foutmelding na enkele seconden dat de verbinding met de binnenkomende server (imap) verbroken is.
Instellingen: server inkomende mail: imap.telenet.be - poortnr 993 - type versleuteling = STARTTLS - aanmelden via beveiligd wachtwoordverificatie aanvinken, server uitgaande mail: smtp.telenet.be - poortnr 587- versleuteling = STARTTLS, aanmelden via beveiligd wachtwoordverificatie aanvinken.
Ik weet niet hoe gehecht je bent aan outlook.
Als dat niet al te erg is zou ik adviseren om eens een test te doen met Thunderbird.
Deze gaat minder moeilijkheden geven en is gratis en volledig.
Ik gebruik ook al vele jaren met Thunderbird.
Ik gebruik beide outlook 2019 (desktop) en TB (W10 tablet).
Maar ik vindt outlook beter en heeft meer mogelijkheden. TB durft nogal eens zeggen (reageert niet) en dan is het wachten tot tb wel reageert. ik heb wel 6 mailaccount in outlook en TB. Op onze Androïd smartphones werken deze 6 accounts ook zonder problemen.
Alle lof voor Mozilla Thunderbird, maar je hebt een licentie voor Outlook, dus ik begrijp dat je die wilt gebruiken.
Heb je hier iets aan?
Is wel voor Outlook 2016. Ik weet niet of dit veel verschil maakt.
@Marc-Zoersel
Probeer eens via het configuratiescherm
Daar "Gebruikersaccounts" kiezen
Dan "Mail"
Daarna in het nieuwe kleine scherm "Stel e-mailaccounts ... in"
Daarna op nieuw klikken en alle gegevens ingeven
Ik heb dit al verschillende malen geprobeerd maar krijg telkens de fout dat de verbinding met de server afgebroken wordt en dat ik de instellingen moet controleren.
Toch bedankt voor de feedback.
neen, blijf dezelfde fout krijgen dat de verbinding met de server verbroken is.
@Marc-Zoersel schreef:Instellingen: server inkomende mail: imap.telenet.be - poortnr 993 - type versleuteling = STARTTLS - aanmelden via beveiligd wachtwoordverificatie aanvinken,
server uitgaande mail: smtp.telenet.be - poortnr 587- versleuteling = STARTTLS, aanmelden via beveiligd wachtwoordverificatie aanvinken.
In beide gevallen "aanmelden via beveiligd wachtwoorverificatie (SPA)" niet aanvinken (tenzij jouw provider dit vereist) 😉
Omdat we hier elkaar tegenspreken heb ik geprobeerd om STARTTLS in te stellen voor IMAP.
Ik stel enkel vast dat dit onmogelijk is op mijn PC.
Daarom dit voorstel: verwijder de huidige account en stel nieuw in zoals mijn voorbeeld met de screenshots (deze werken al enkele jaren zonder probleem). Op mijn tablet met Thunderbird staat ook SLS/TLS ingesteld.