Beantwoorden
Ex-Netweter

Zoeken op taal

Mijn taal is ingesteld op NL. In webmail is dat schijnbaar een andere taal want bijna alles wordt rood onderlijnd.
Ik heb me zopas aangemeld bij de Netweters en hier is dat ook plots Frans. Ik zag hier wel een knop voor NL maar dat werkt schijnbaar niet?

Kan iemand me verder helpen met de taalkeuze voor Webmail en Netweters?

Freddy

0 Likes
12 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)
0 Likes
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

Zoeken op taal

@Ex-Netweter, ben eens even in jouw Netweters instellingen gaan kijken en zag dat je daar 'français' als taal gekozen had. Dan neemt de FR-zijde van dit forum altijd de bovenhand, ook al selecteer je bovenaan NL bij de taalkeuze.

Heb dit uitzonderlijk even zelf voor je aangepast, nu staat jouw taal op De Netweters op Nederlands (default). De NL-zijde zal nu de bovenhand hebben. En doordat je op de default taalselectie staat, wijzigt vanaf nu het platform wel goed mee qua taal zodra je bovenaan NL of FR kiest.

Voor je Webmail vraag laat ik de andere Netweters even helpen. Smiley Knipoog

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter

Zoeken op taal

Dank u wel!
Ik heb niet de indruk dat ik van taal wijzigde maar dat zou toch kunnen.
Ook deze tekst die ik nu typ wordt volledig onderlijnd. Hier heb ik als taal alleen de keuze Engels.
In telenet webmail staat mijn taal ingesteld op NL.
Ook hier wordt alles onderlijnd, vermoedelijk doe ik wel iets fout maar ik weet niet wat, kan je hieraan verhelpen of mij op weg helpen.

Nogmaals dank en groeten,

Freddy

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Zoeken op taal

@Suzy  Ik kijk wel eens in het Frans. Op pc gebruik ik doorgaans daarvoor doorgaans de taalkeuze bovenaan naast Contact. Op tablet of smartphone vind ik het handiger om de url aan te passen.

Als ik opstart krijg ik doorgaans de pagina in het Nederlands, soms voor mij tot nu toe een onbekende reden krijg ik de Franse pagina. Vermits ik gemakkelijk kan omschakelen, is dat geen probleem.

@Ex-Netweter  Ik ben blij dat Suzy je vraag verplaatst heeft, zo kan ik hier een  reden geven waarom je Webmail in een andere taal kan krijgen..

Het rood onderlijnen is niet Telenet die je taal controleerd, maar wel uw OS (Windows op pc).

0 Likes

Zoeken op taal

@Suzy  het laatste bericht van @Ex-Netweter  moet ge es bezien van lijntjes ken ik niks.

JosSmiley Vrolijk

0 Likes
janne_man
Professional Superweter

Zoeken op taal

@Ex-Netweter  schreef:

Dank u wel!
Ik heb niet de indruk dat ik van taal wijzigde maar dat zou toch kunnen.
Ook deze tekst die ik nu typ wordt volledig onderlijnd. Hier heb ik als taal alleen de keuze Engels.
In telenet webmail staat mijn taal ingesteld op NL.
Ook hier wordt alles onderlijnd, vermoedelijk doe ik wel iets fout maar ik weet niet wat, kan je hieraan verhelpen of mij op weg helpen.

Nogmaals dank en groeten,

Freddy

Ik zie uiteraard niet wat en hoe je iets ingeeft. Ik zie enkel het resultaat dat ik hierboven aanhaal.

Je schrijft: Ook deze tekst die ik nu typ wordt volledig onderlijnd  maar je schrijft niet op welk apparaat (pc, android toestel, Apple toestel) evenmin met welk programma of app.  Met uw formulering zou ik denken dat je echt de hierboven aangehaalde tekst bedoelt. Moet ik dan veronderstellen dat je ergens bent waar je een pc kunt gebruiken die van iemand anders is?

Indien deze veronderstelling juist is, kan ik zeer goed aannemen dat de tekst die je ingeeft in zowel de Netweters als in Webmail onderlijnt wordt. De taalcontrole gebeurt door de machine waarop je werkt in de taal of talen die ingesteld zijn op die computer.

0 Likes
Suzy
Community Manager

Zoeken op taal

@janne_man  schreef:

@Suzy  Ik kijk wel eens in het Frans. Op pc gebruik ik doorgaans daarvoor doorgaans de taalkeuze bovenaan naast Contact. Op tablet of smartphone vind ik het handiger om de url aan te passen.

@janne_man, de manier waarop jouw taal ingesteld staat, is de beste manier: default Nederlands. Als je met die instelling de taal bovenaan wijzigt, krijg je steeds de correcte pagina te zien. Wanneer je (daarentegen) één vaste taal instelt (Nederlands of Frans) en dan bovenaan de taal zou wisselen, is de kans groot dat de pagina gemengde resultaten toont. 

Community Manager

0 Likes
janne_man
Professional Superweter

Zoeken op taal

@Suzy  Dat moest ik toch effe uitproberen. Inderdaad in Mijn instellingen van de Netweters heb ik drie opties Nederlands, Frans en Standaard (Nederlands). 

Ik zie wel de rare reactie als ik iets anders kies dan Standaard. Mij ontgaat echter het nut en doel van deze opties, zeker in combinatie met de taalkeuze NL/FR. Tenzij het de bedoeling is dat bij de taalkeuze uit Mijn instellingen het niet meer mogelijk zou mogen zijn om van taal te veranderen.Daar loopt het echter mis. De eerste taalverandering  NL/FR wordt gedeeltelijk doorgevoerd en kan dan enkel teruggezet worden via Mijn instellingen.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Zoeken op taal

@janne_man  schreef:

Het rood onderlijnen is niet Telenet die je taal controleerd, maar wel uw OS (Windows op pc).

Niet het besturingssysteem (OS), eerder een instelling - spell check - in de browser.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
Ex-Netweter

Zoeken op taal

Ik heb met telenet gebeld, +- 45 minuten zijn ze ermee bezig geweest.
Toen vonden ze het blijkbaar genoeg en vroegen of ik niemand kende die er iets meer van wist.
Gelukkig heb ik zo iemand gevonden.
Na 2 min was dit opgelost (niks overdreven)!
Gewoon in de spellingscontrole een extra woordenboek geïnstalleerd (Nederlands).
Allen bedankt die aan de oplossing meewerkten.
Freddy

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Zoeken op taal

Dat had ik je ook kunnen vertellen. 😉 Ik werk in Fx ook met twee talen (Nederlands en Engels). Ik vind het alleen spijtig dat de woordenboeken niet gecombineerd worden zoals op mijn smartphone.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes
Suzy
Community Manager

Zoeken op taal

@janne_man  schreef:

@Suzy  Dat moest ik toch effe uitproberen. Inderdaad in Mijn instellingen van de Netweters heb ik drie opties Nederlands, Frans en Standaard (Nederlands). 

Ik zie wel de rare reactie als ik iets anders kies dan Standaard. Mij ontgaat echter het nut en doel van deze opties, zeker in combinatie met de taalkeuze NL/FR. Tenzij het de bedoeling is dat bij de taalkeuze uit Mijn instellingen het niet meer mogelijk zou mogen zijn om van taal te veranderen.Daar loopt het echter mis. De eerste taalverandering  NL/FR wordt gedeeltelijk doorgevoerd en kan dan enkel teruggezet worden via Mijn instellingen.

@janne_man, je hebt een punt! In principe zou enkel Standaard (Nederlands) beschikbaar moeten zijn. Het is namelijk de bedoeling dat je als Netweter of Netnologue bovenaan je taal kiest, waarna het hele platform zich aanpast. Indien je dan iets anders dan Standaard (Nederlands) hebt gekozen, krijg je erg vreemde gedragingen te zien waar niet alles in dezelfde taal staat.

Ik kaart het nog eens aan bij onze developer om te bekijken in de nabije toekomst! 

Community Manager